Η ιδιωτικοποίηση –αλλιώς ξεπούλημα– των σιδηροδρόμων έχει οδηγήσει στην πλήρη απαξίωσή τους. Από τη Θράκη ως την Πελοπόννησο μειώνονται συνεχώς τα δρομολόγια στις θεωρούμενες ως «άγονες» γραμμές και αυτό παρά τις… γενναίες επιδοτήσεις για τη λειτουργία τους!

O Προοδευτικός Σύλλογος «Τα Καστέλλια» και η εφημερίδα Καστελλιώτικα Νέα, από το χωριό Καστέλλια της Φωκίδας που χρόνια τώρα εξυπηρετείται από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπράλου, ενώνοντας τις φωνές τους με δεκάδες συλλόγους της περιοχής, δίνουν τη δική τους μάχη. Έτσι προκήρυξαν πριν λίγο καιρό διαγωνισμό διηγήματος με θέμα το «Τρένο» με σκοπό ακριβώς την ευαισθητοποίηση γι’ αυτό το ζήτημα.

Έτσι την Τρίτη 22 Μαρτίου στις 8 το βράδυ σας καλούμε στο μεζεδοπωλείο Πόρτο Κάγιο στην Αγία Παρασκευή όχι μόνο για να γιορτάσουμε μαζί την έκδοση της Ανθολογίας με τα βραβευμένα διηγήματα του ΣΤ’ Διαγωνισμού Διηγήματος «Στέλιος Ξεφλούδας» με θέμα «Το τρένο», αλλά με αφορμή την έκδοση θα συζητήσουμε για τον ρόλο των σιδηροδρόμων στην περιοχή μας αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα και για το μέλλον του σιδηροδρομικού σταθμού Μπράλου και της γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι.

Θα μιλήσουν:

Ζιζή Σαλίμπα, Δρ. Οικονομολόγος-ιστορικός-εκδότρια (εκδόσεις «Θίνες») για τον ρόλο των τρένων και των σιδηροδρομικών δικτύων

Νίκος Τσίτσας, ερευνητής-συγγραφέας για τη σημασία του Σιδηροδρομικού Σταθμού Μπράλου

Κώστας Στοφόρος, πρόεδρος Προοδευτικού Συλλόγου «Τα Καστέλλια» για το τρένο και τον διαγωνισμό.

Επισημαίνουμε ότι στις 10 Οκτωβρίου του 2021 είχε πραγματοποιηθεί στην Αμφίκλεια συνάντηση με θέμα τη συγκοινωνιακή απομόνωση της ευρύτερης περιοχής, όπου συμμετείχαν δεκάδες εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των συλλόγων της ευρύτερης περιοχής.

Στο ψήφισμα αναφερόταν – μεταξύ άλλων:

«Εμείς οι εκπρόσωποι του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας, του Δήμου Δελφών, των Δημοτικών κοινοτήτων, των Τοπικών κοινοτήτων, των τοπικών συλλόγων και κάτοικοι 34 Δημοτικών Ενοτήτων και Κοινοτήτων των Νομών της Φθιώτιδας και Φωκίδας, εκπροσωπώντας περισσότερους από 20.000 κατοίκους

Διαμαρτυρόμαστε για:

  • Την αδικαιολόγητη συρρίκνωση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στην παλιά γραμμή Τιθορέα-Αμφίκλεια-Λιλαία-Μπράλος-Λιανοκλάδι από 16 την εβδομάδα σε μόλις 4 δρομολόγια την εβδομάδα.
  • Τη σχεδόν ολοκληρωτική απουσία δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην περιοχή μας.

Διεκδικούμε τα αυτονόητα:

Την άμεση επαναφορά των 16 προηγούμενων δρομολογίων του σιδηρόδρομου.

Την επαναφορά των παλιότερων δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην περιοχή μας και τη δρομολόγηση νέων που να συνδέουν τις κοινότητες της περιοχής μεταξύ τους και φυσικά με τη Λαμία και τη Λειβαδιά.

Δηλώνουμε ότι θα εντείνουμε τις διαμαρτυρίες μας, και θα κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι την τελική δικαίωση των αιτημάτων μας.»

Δυστυχώς, μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, τίποτε δεν έχει αλλάξει. Η περιοχή οδηγείται και γι’ αυτόν τον λόγο στον μαρασμό. Οι προσπάθειες φορέων και συλλόγων της περιοχής δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα, παρά το γεγονός πως έχουν υπάρξει και κινητοποιήσεις αλλά και συγκεκριμένες προτάσεις. Κάποια στιγμή μάλιστα είχε υπάρξει πλήρης κατάργηση των δρομολογίων και εκπρόσωποι της κυβέρνησης παρουσίασαν με φιέστα στον Μπράλο ως μεγάλη επιτυχία τα ελάχιστα δρομολόγια που επαναλειτούργησαν, θυμίζοντας την ιστορία με τον Χότζα που γέμισε ασφυκτικά το σπίτι όπου δεν χωρούσε την οικογένειά του κι όταν άρχισε σιγά -σιγά αν το αδειάζει νόμιζαν πως μεγάλωσε ο χώρος.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αν και υπογράφει τις διαμαρτυρίες και φραστικά ζητά ό,τι κι εμείς οι υπόλοιποι, στην ουσία δεν έχει προβεί σε καμία ουσιαστική ενέργεια, μένοντας παθητικός θεατής.

Η εκδήλωση στις 22 Μαρτίου ελπίζουμε να είναι η αρχή για τον συντονισμό κινήσεων από όλη την Ελλάδα, για να αποκτήσει πάλι ο σιδηρόδρομος τον δημόσιο και κοινωνικό ρόλο που του ταιριάζει.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!