Αρχική πολιτική Συνένοχο το πολιτικό σύστημα

Συνένοχο το πολιτικό σύστημα

Να τιμωρηθούν οι πραγματικοί ένοχοι για τον χαμό των 57 συμπολιτών μας

Το είπε ο πρωθυπουργός, το λένε και τα επίσημα ΜΜΕ σε όλους τους τόνους. Για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη ευθύνεται ο σταθμάρχης. Ήταν ανθρώπινο λάθος, λάθος ενός ανθρώπου. Τι βολικό αφήγημα, αφού έτσι όλοι οι πραγματικοί υπεύθυνοι θα μπορέσουν να τη βγάλουν «καθαρή» για το αποτρόπαιο έγκλημα που υπέθαλψαν και διέπραξαν για σχεδόν 30 χρόνια. Η αλήθεια είναι όμως ότι αυτό το λάθος ήρθε μόνο ως κατάληξη μιας σειράς εγκληματικών ενεργειών και αποφάσεων που πήρε το σύνολο του ελληνικού πολιτικού συστήματος.

Η χρεοκοπία της χώρας και η κατάρρευση βασικών της δομών, σε συνδυασμό με τις ιδιωτικοποιήσεις και το πλιάτσικο ντόπιων και ξένων αρπακτικών στις δημόσιες υποδομές, είναι η πραγματική αιτία πίσω από την εθνική τραγωδία των Τεμπών αλλά και όλων των αντίστοιχων τραγωδιών που έγιναν τα τελευταία χρόνια – Μάνδρα, Μάτι, Εύβοια, Αττική Οδός κ.ο.κ.

Απαξίωση και αποκρατικοποίηση

Στην περίπτωση του σιδηροδρομικού δικτύου η διάλυση, η συρρίκνωση, η απαξίωση και η αποκρατικοποίηση είναι οι αιτίες του εγκλήματος των Τεμπών. Τα δρομολόγια των τρένων γίνονται σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, χωρίς επαρκή σηματοδότηση και με τηλεδιοίκηση στο 50% του δικτύου. Επί της ουσίας η μόνο γραμμή που εκτελούνται σταθερά τα δρομολόγια του τρόμου είναι η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κάτι που μάλλον γίνεται μετά από απαίτηση της COSCO για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της – τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει και επέκταση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο για να εξυπηρετηθούν οι στρατιωτικές ανάγκες των ΗΠΑ στην περιοχή της Θράκης.

Πάνω σε αυτό το απαρχαιωμένο δίκτυο λειτουργούν ο ΟΣΕ (δημόσια επιχείρηση), ο ΕΡΓΟΣΕ (δημόσια επιχείρηση), και η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από το 2017 ιδιωτική επιχείρηση ιταλικών συμφερόντων – η πώληση έγινε από την κυβέρνηση Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έναντι του ευτελούς τιμήματος των 45 εκατ. ευρώ). Ο ΟΣΕ διαχειρίζεται το δίκτυο, ο ΕΡΓΟΣΕ τα έργα και η Hellenic Train τα δρομολόγια – ένα πλήρως αποτυχημένο μοντέλο αφού η απαξίωση και η διάλυση συνεχίστηκε παρά τα μεγάλα λόγια για εκσυγχρονισμό και ασφάλεια των επιβατών. Καμία από τις τρεις επιχειρήσεις δεν νοιάστηκε να βελτιώσει την κατάσταση παρά τα πολλά χρήματα που «έπεφταν» από διάφορες μεριές. Μόνο η Hellenic Train λαμβάνει 50 εκατ. ευρώ ενίσχυση τον χρόνο από το ελληνικό κράτος για τη διατήρηση δικτύου σε άγονη γραμμή (!) – αδιανόητο, την πουλήσαμε για 45 εκατ. και της δίνουμε 50 κάθε χρόνο. Και όλα αυτά όταν αυτές οι εταιρίες λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού που προβλέπεται από τα οργανογράμματα τους – στον ΟΣΕ προβλέπονται 2.100 υπάλληλοι και υπάρχουν μόνο 750. Έτσι απαντιέται και η ερώτηση γιατί υπήρχε μόνο ένας σταθμάρχης βάρδιας στη Λάρισα, σε ένα σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας – προφανώς δεν περισσεύουν τα χρήματα για κανονικές προσλήψεις, πέρα από τα μπλοκάκια, αφού χρειάζεται να πληρωθούν τα μπόνους των μάνατζερ, οι υπέρογκες χρεώσεις των υπεργολάβων και οι μίζες των πολιτικών.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης μαζί με τον πρώην πλέον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ την Τετάρτη 1 Μαρτίου, δηλαδή ακριβώς τη μέρα που ξημέρωσε μετά το ατύχημα, θα επισκεπτόταν το Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος. Ένα κέντρο που δεν λειτουργεί, αφού είναι ελάχιστη η τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση στη Βόρεια Ελλάδα. Όπως δεν υπάρχει και στη Λάρισα αφού δεν υπάρχει το ανάλογο προσωπικό – που αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισας και στη Θεσσαλονίκη δεν θα είχε γίνει το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Συμπέρασμα: η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης προγραμματίστηκε για τα μάτια των ψηφοφόρων και τελικά δεν έγινε ποτέ…

Υπήρχαν προειδοποιήσεις

Στα επίσημα ΜΜΕ όλοι ρωτάνε τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ: «Γιατί δεν κάνατε απεργίες ή δεν προειδοποιήσατε για τους κινδύνους;». Για να λάβουν την αποστομωτική απάντηση ότι όσες απεργίες προσπάθησαν να κάνουν κρίθηκαν παράνομες και καταχρηστικές από τα δικαστήρια ενώ όλες οι προειδοποιήσεις που έκαναν αγνοήθηκαν επιδεικτικά από τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, και τη διοίκηση του ΟΣΕ. Ενδεικτικά μόνο τρία γεγονότα: Με εξώδικο οι μηχανοδηγοί μέσω της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) κατήγγειλαν τον Νοέμβριο 2022 την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, θέτοντας προ των ευθυνών τους το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ, ενώ τον Απρίλιο του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, ο τότε πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS και υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων υπέβαλε στην ΕΡΓΟΣΕ την παραίτησή του, εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες του οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας. Ακόμα, στις 15 Φεβρουαρίου, η Ε.Ε. παράπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη τήρηση των κανόνων αναφορικά με τις σιδηροδρομικές μεταφορές – βέβαια η Ε.Ε. δεν μιλάει για τις ευθύνες που έχει για τη διάλυση των υποδομών της χώρας μας.

Ψέμα, κυνισμός, συγκάλυψη

Εγκληματική όμως και η διαχείριση της τραγωδίας από το ελληνικό πολιτικό σύστημα. Επίσημα ΜΜΕ, κυβέρνηση και μεγάλα κόμματα στήνουν το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθος» για να κρύψουν τις ευθύνες τους. Διακομματικό είναι το ρεφραίν που επαναλαμβάνεται μονότονα: «Δεν είναι ώρα για ευθύνες αλλά για πένθος». Σε ελεύθερη μετάφραση εννοούν ότι πρέπει να κερδίζουν χρόνο να δουν πως θα διαχειριστούν την κατάσταση ή μήπως τη γλυτώσουν φτηνά και περάσει η μπόρα των πρώτων ημερών. Κατά τα άλλα, το μεγάλα κόμματα συνεχίζουν την ατζέντα τους προς τις εκλογές. Ακόμη και οι παραιτήσεις (βλέπε υπουργός Υποδομών και διάφοροι άλλοι) είχαν προεκλογική χροιά. Όλα τα παραπάνω τα καταλαβαίνει η ελληνική κοινωνία που έχει υγιή αντανακλαστικά απέναντι στον χειρισμό, το ψέμα και τη συγκάλυψη.

Να τιμωρηθούν οι πραγματικοί ένοχοι

Ποιοι τελικά είναι οι πραγματικοί ένοχοι; Δεν είναι άλλοι από όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν τα τελευταία 30 χρόνια και δεν έκαναν τίποτα για να σταματήσει η απαξίωση του σιδηρόδρομου. Δεν είναι άλλοι από όλους τους πρωθυπουργούς και τους υπουργούς Οικονομικών που υπέγραψαν τα μνημόνια, τους υπουργούς Μεταφορών, τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και τα ΜΜΕ που «δεν ήξεραν». Αυτοί όλοι είναι που αξίζουν να τιμωρηθούν για το χαμό των 57 συνανθρώπων μας.

Σχόλια

Exit mobile version