Τελικά όλοι θέλουν το.. Γερμανό τους
Διαταγή για διερεύνηση όλων των προμηθειών από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz έδωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είτε αυτές έγιναν απευθείας από την αυτοκ/χανία είτε από θυγατρικές της εταιρίες.
Το νερό, νεράκι;
Πριν από λίγες μέρες γιορτάστηκε, με παράτες, η Παγκόσμια Ημέρα Νερού. Καλές οι επέτειοι, όμως, οι αριθμοί λένε πως λίγο ασχολούνται οι κατά καιρούς κυβερνώντες με αυτό το θέμα. Τεράστια η κατασπατάληση των υδάτινων πόρων στη χώρα μας, αφού το 70% καταλήγει στη θάλασσα ανεκμετάλλευτο. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης στην κατά κεφαλήν κατανάλωση νερού, με 810κ.ε. το χρόνο, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι μόλις 530κ.ε. Πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ αποκαλύπτει ότι με τη χρήση απαρχαιωμένων χωμάτινων δικτύων, οι απώλειες νερού ξεπερνούν στη χώρα μας το 75%. Η πρωτοφανής πυκνότητα γεωτρήσεων έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των διαθέσιμων υπόγειων αποθεμάτων. Και ενώ όλοι περιμέναμε να ακούσουμε προτάσεις αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων, βοηθούσης και της κρίσης, βρέθηκε γρήγορα η λύση: Θα εφαρμοστεί νέα τιμολογιακή πολιτική, όπως επιβάλλεται και από σχετική κοινοτική οδηγία. Επειδή υπολογίζεται ότι σήμερα το νερό είναι το φθηνότερο αγαθό, καθώς απαιτεί μόλις το 1,1% του εισοδήματος μιας 4μελούς οικογένειας, και το νερό στη γεωργία θεωρείται μάλλον «φτηνό», οι τιμές πρέπει να αυξηθούν άμεσα και σημαντικά. Παρούσα βέβαια πάντα, η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. Και του χρόνου!