Τελικά όλοι θέλουν το.. Γερμανό τους

Διαταγή για διερεύνηση όλων των προμηθειών από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz έδωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είτε αυτές έγιναν απευθείας από την αυτοκ/χανία είτε από θυγατρικές της εταιρίες.

Η εντολή έρχεται μετά την αποκάλυψη ότι η Daimler δωροδόκησε αδρά εκατοντάδες κρατικούς αξιωματούχους 22 χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, προκειμένου να εξασφαλίσει συμβόλαια με τις κυβερνήσεις. Στην Ελλάδα, η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, τόσο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν η Βουλή, τα υπουργεία και οι δημόσιες υπηρεσίες καθώς και απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα. Ο ΟΣΕ αγόρασε από τη θυγατρική της Daimler-Μercedes Βenz, ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Στελέχη του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι οι ντιζελομηχανές που παρέλαβε η Ελλάδα κόστισε η καθε μια περί τα 4,5 εκατ. ευρώ, την ώρα που σε άλλες χώρες κόστισαν 3 εκατ. ευρώ. Μια από τις προγραμματικές συμφωνίες με τους Γερμανούς, αφορούσε και την προμήθεια 120 συρμών για τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ), από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την Αdtranz, με προϋπολογισμό 137,6 εκατ. ευρώ. Σταθερός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ). Μερικοί μιλούν για σκάνδαλο εφάμιλλο της SIEMENS. Οψόμεθα…

 

Το νερό, νεράκι;

Πριν από λίγες μέρες γιορτάστηκε, με παράτες, η Παγκόσμια Ημέρα Νερού. Καλές οι επέτειοι, όμως, οι αριθμοί λένε πως λίγο ασχολούνται οι κατά καιρούς κυβερνώντες με αυτό το θέμα. Τεράστια η κατασπατάληση των υδάτινων πόρων στη χώρα μας, αφού το 70% καταλήγει στη θάλασσα ανεκμετάλλευτο. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης στην κατά κεφαλήν κατανάλωση νερού, με 810κ.ε. το χρόνο, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι μόλις 530κ.ε. Πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ αποκαλύπτει ότι με τη χρήση απαρχαιωμένων χωμάτινων δικτύων, οι απώλειες νερού ξεπερνούν στη χώρα μας το 75%. Η πρωτοφανής πυκνότητα γεωτρήσεων έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση των διαθέσιμων υπόγειων αποθεμάτων. Και ενώ όλοι περιμέναμε να ακούσουμε προτάσεις αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων, βοηθούσης και της κρίσης, βρέθηκε γρήγορα η λύση: Θα εφαρμοστεί νέα τιμολογιακή πολιτική, όπως επιβάλλεται και από σχετική κοινοτική οδηγία. Επειδή υπολογίζεται ότι σήμερα το νερό είναι το φθηνότερο αγαθό, καθώς απαιτεί μόλις το 1,1% του εισοδήματος μιας 4μελούς οικογένειας, και το νερό στη γεωργία θεωρείται μάλλον «φτηνό», οι τιμές πρέπει να αυξηθούν άμεσα και σημαντικά. Παρούσα βέβαια πάντα, η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. Και του χρόνου!

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!