Γράμμα από τη Κύθνο

Περιττό να προσθέσω έστω και μια λέξη στην ανάρτηση της κυρίας Ειρήνης Βλάχου, από την Κύθνο. Μου την έστειλε ζητώντας μου να «κάνω λίγο θόρυβο» και για το νησί τους.

Ο Πολιτισμός ξεκινά από την Παιδεία. Αυτή που κοντεύει να διαλύσει ολοσχερώς η κυβερνητική εξουσία.

Όσο για τα νησιά μας έχουν αφεθεί στη τύχη τους. Μόνο ευχολόγια ακούμε σε κάθε εκλογές.

Ή τα θυμόμαστε τα καλοκαίρια. ¨Όμως υπάρχουν και οι χειμώνες….

Αντιγράφω:

«Υπάρχει μια καταπληκτική δημόσια υπηρεσία στη Σύρο που ονομάζεται Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Οι άνθρωποι εκεί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικοί παιδαγωγοί κτλ  βλέπουν κατόπιν αιτήσεως της σχολικής μονάδας και των γονέων, ένα παιδί που παρουσιάζει εικόνα μαθησιακών δυσκολιών όπως δυσλεξία ή ΔΕΠΥ αλλά και διαταραχές όρασης ή ακοής, κινητικές αναπηρίες, χρόνια νοσήματα, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές αυτιστικού φάσματος.

Στην περιοχή αρμοδιότητας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Σύρου εντάσσονται οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εδρεύουν στα νησιά: Σύρο, Κέα, Κύθνο, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Σίφνο, Σέριφο, Μήλο, Κίμωλο, Σίκινο,  Φολέγανδρο, Θήρα, Θηρασιά. Μιλάμε για κόσμο και κοσμάκη. Και όμως αυτοί οι άνθρωποι που συνήθως είναι και συμβασιούχοι εξυπηρετούν με αγάπη για το λειτούργημά τους όλα τα παιδιά και τους γονείς που ξεροσταλιάζουν ώρες έξω από το κτίριο και μένουν στη Σύρο 2 και 3 μέρες γιατί η ενδοκυκλαδική συγκοινωνία με τη Σύρο είναι αραιή!

Σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα, οι ευγενικοί αυτοί άνθρωποι παίρνουν το παιδάκι σου από το χέρι, το υποβάλλουν στα απαραίτητα τεστ και εξετάσεις, ενώ ταυτόχρονα συζητούν και παίρνουν συνέντευξη από τους γονείς του παιδιού. Η διαδικασία αυτή κρατά 1-2 μέρες. Κατόπιν τα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας συνεδριάζουν και εκδίδουν μια γνωμάτευση ή αξιολογική έκθεση που συμπεραίνει αν το παιδί έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία ή άλλο πρόβλημα και προτείνει παιδαγωγικές λύσεις για να βοηθηθεί το παιδί τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι και την καθημερινή του ζωή.

Συχνά η πρόταση των επιστημονικών συνεργατών είναι η φοίτηση του μαθητή σε τμήμα ένταξης. Το τμήμα ένταξης εφόσον υπάρχει στο σχολείο σου μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη εκπαίδευση στο παιδί σου και το βοηθά να εξομαλύνει τις δυσκολίες του, να συνυπάρξει πιο εύκολα στην τάξη με το σύνολο των παιδιών.

Τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχει τμήμα ένταξης; Τι γίνεται όταν το σχολείο σου κάνει αίτηση επί τρία χρόνια και δεν εγκρίνεται; Ξεκινήσατε 3, γίνατε 9 και τώρα 11 τα παιδιά με γνωμάτευση για τμήμα ένταξης αλλά το κράτος κωφεύει! Τι θα κάνεις; Θα το αλλάξεις σχολείο και θα επιλέξεις ένα άλλο που να έχει τμήμα ένταξης. Θα το στείλεις σε ειδικό παιδαγωγό και θα πληρώσεις από την τσέπη σου άλλη μια φορά τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Αν ζεις στην Κύθνο όμως; Αν ζεις στην Κύθνο σκίσε τη γνωμάτευση και πέτα τη στα σκουπίδια, άχρηστη πάει! Αν ζεις στην Κύθνο και κουράστηκες πάρε το παιδί σου και φύγε! Γιατί στην Κύθνο δεν υπάρχει τμήμα ένταξης, δεν υπάρχει δεύτερο σχολείο να διαλέξεις, ούτε ιδιωτικό, ούτε ιδιώτες ειδικοί παιδαγωγοί. Ο δάσκαλος ή η δασκάλα δεν προλαβαίνει ή δεν ξέρει πως να αντιμετωπίσει το παιδί σου. Το παιδί χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη αλλά που να την βρει αφού ούτε σχολικοί ψυχολόγοι υπάρχουν. Έχει να αντιμετωπίσει και τα κακεντρεχή σχόλια των συμμαθητών του, πιθανώς και κάποια κοροϊδία γιατί διαβάζει αργά, γιατί έχει απορίες που μοιάζουν αστείες, γιατί αργεί να γράψει ή αργεί να σκεφτεί. Πάρε το παιδί σου και φύγε! Φύγε να σωθείς και να το σώσεις!

Ακόμα στη χώρα αυτή οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ταμπού! Σε αντιμετωπίζουν με οίκτο ή κακή περιέργεια. Είναι κληρονομικό φταίει ο τάδε, φταις εσύ, φταίω εγώ!

Το ένα και μοναδικό λοιπόν δημοτικό σχολείο Κύθνου με επικεφαλής τον διευθυντή κο Δημήτρη Μπακάλη προσπαθεί και αιτείται 3 χρόνια συνεχόμενα την δημιουργία τμήματος ένταξης, τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες. Η νομοθεσία αναφέρει ότι από 3 και πάνω μαθητές δικαιούμαστε τμήμα ένταξης. Το σχολείο μας έχει 9 δικαιούχους μαθητές από πέρυσι και 2 νεότερους. Είναι δικαιούχοι όχι ΑΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ. Σήμερα η κυβέρνηση σε όλες τις Κυκλάδες ανακοινώνει την δημιουργία 2 μόνο νέων τμημάτων, ένα στη Σύρο και ένα στην Τήνο. Οι υπόλοιποι αιτούντες του χρόνου πάλι ίσως κληρώσει!

Πρέπει λοιπόν να καταλάβουμε ότι Κυκλαδίτης σημαίνει εξόριστος, πολίτης 3ης κατηγορίας. Η ισότητα δεν περνάει τον καταπέλτη των πλοίων στον Πειραιά!  Η νησιωτικότητα, όρος που οι πολιτικοί μάλλον εφηύραν, όχι για να περιγράψουν τις ειδικές συνθήκες της ζωής των Κυκλαδιτών αλλά για να δείχνουν πιο περισπούδαστοι, δεν συνυπολογίζεται σε τίποτα. Άσχετα αν οι Κυκλάδες αποτελούν τον νούμερο 1 παγκόσμιο τουριστικό προορισμό! Άσχετα αν η Κύθνος σκαρφάλωσε στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων! Προνομιούχοι Κυκλαδίτες 3 μήνες το χρόνο τον υπόλοιπο καιρό ανύπαρκτοι!

Μέχρι να λυθεί λοιπόν και αυτό το πολύ σημαντικό πρόβλημά της σχολικής μας κοινότητας να βρίσκεστε σε συναγερμό! Αγαπητοί Θερμιώτες αγρυπνείτε! Ενδιαφερθείτε, ρωτήστε, δεν έχει σημασία αν έχετε παιδί στο σχολείο ή όχι! Κρατήστε την Κύθνο στην επικαιρότητα!»

Σχόλια

Exit mobile version