Συγχωνεύσεις και απολύσεις ελέω ΔΝΤ

«Περικόψτε κόστος, συμμαζέψτε τον δημόσιο τομέα» είναι η εντολή των εκπροσώπων της τρόικας Ε.Ε.-ΕΚΤ-ΔΝΤ, κατά τις επισκέψεις τους στα ελληνικά υπουργεία. Πρόσφατα ασχολήθηκαν και με τον τομέα των μεταφορών, όπου οι οδηγίες είναι συγκεκριμένες και, μάλιστα, μελετημένες καλά από τους «διαβασμένους» τεχνοκράτες: η ΕΘΕΛ συγχωνεύεται με τον ΗΛΠΑΠ, το ΤΡΑΜ με το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ, ενώ σε μια χώρα που θέλει να προάγει το «διαμετακομιστικό της χαρακτήρα» και να αναβαθμίσει το σιδηροδρομικό της δίκτυο, ο ΟΣΕ θα περιοριστεί σε τρεις από τις πέντε θυγατρικές που λειτουργούσε έως σήμερα.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Για τον ΟΣΕ, άμεση μετάταξη 1.000 εργαζομένων χωρίς να προσδιορίζεται με τι εργασιακό καθεστώς. Επιπλέον οδηγούνται σε αναγκαστική ή μη συνταξιοδότηση 2.000 εργαζόμενοι των μέχρι τώρα ξεχωριστών ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αντίστοιχο θα είναι το αποτέλεσμα και για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, όπου οι πρώτες εκτιμήσεις –αν και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επισήμως- κάνουν λόγο για τουλάχιστον 3.000 χαμένες θέσεις εργασίας.

Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες σε μια συντονισμένη απάντηση έδωσαν ένα πρώτο μήνυμα αντίστασης «τραβώντας χειρόφρενο» την Τρίτη (27/4) για 6 ώρες σε όλα τα μέσα μεταφοράς, διαμαρτυρόμενοι για το κύμα περικοπών και αναγκαστικών απολύσεων που θα φέρει η απόφαση συγχώνευσης των οργανισμών. Όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, «ήδη οι ελλείψεις είναι τεράστιες, σε προσωπικό και υποδομές, καθώς εδώ και χρόνια γίνονται προσπάθειες αποδιάρθρωσης των δημόσιων μέσων συγκοινωνίας, πόσο μάλλον τώρα που θα πέσει μαχαίρι».

Γ.Κ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!