Δεν τα βρήκαν στην τρικομματική για τον απεργοσπαστικό μηχανισμό στη Ναυτιλία. Του Μάριου Διονέλλη

Σε παρωδία για την κυβέρνηση μετατράπηκε η πολυαναμενόμενη ψήφιση της τροπολογίας για το «πλοίο ασφαλείας» στις περιόδους απεργίας των ναυτεργατών. Η ρύθμιση κατ’ ουσία προαναγγέλθηκε στους αγρότες της Κρήτης από τους Ηρακλειώτες βουλευτές Μανώλη Κεφαλογιάννη (Ν.Δ.) και Βασίλη Κεγκέρογλου (ΠΑΣΟΚ) και περίπου εξαγγέλθηκε ως δεδομένη σε συνάντηση που οργανώθηκε στο Ηράκλειο το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.
Λίγη από την πατρότητα της πρωτοβουλίας θέλησε να καρπωθεί και ο έτερος βουλευτής της Ν.Δ. στο Ηράκλειο, Λευτέρης Αυγενάκης, κάνοντας δημοσίως λόγο και για δική του παρέμβαση στον υπουργό Ναυτιλίας.
Ωστόσο, οι πολλοί «πατεράδες» της ρύθμισης φαίνεται πως προκάλεσαν ενδοκυβερνητική εμπλοκή και με μια αναπάντεχη κίνηση ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης ανακοίνωσε στη Βουλή την Τετάρτη ότι δεν κάνει δεκτές τις σχετικές τροπολογίες.

Αλλαγή στόχου από τους αγρότες
Και ενώ μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης οι εκπρόσωποι των αγροτών της Κρήτης έστρεφαν τα βέλη τους στον ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας τους βουλευτές του στο νησί να πάρουν θέση για το ζήτημα, την Πέμπτη οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Ηρακλείου μιλούσαν για δεσμεύσεις που δεν τηρήθηκαν και για μικροκομματικά παιχνιδάκια που παίζονται στην πλάτη τους, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιώργος Ντισπυράκης, παραγωγός κηπευτικών από το Τυμπάκι.

Όχι από ΣΥΡΙΖΑ
Για προσπάθεια κατάργησης του συνταγματικά κατοχυρωμένου απεργιακού δικαιώματος στους ναυτεργάτες έκαναν λόγο σε δήλωσή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητώντας την απόσυρση των σχετικών τροπολογιών. Στο κείμενο της δήλωσης τονίζεται πως με το συνολικό νομοσχέδιο καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις των κατώτερων πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία και μειώνονται δραματικά οι θέσεις εργασία, γεγονότα που όπως τονίζεται είναι αυτά που θα αφήσουν χωρίς πλοία τους νησιώτες το επόμενο διάστημα. Τέλος, στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως οι ναυτεργάτες ήταν ο μόνος κλάδος εργαζομένων που κατ’ απαίτηση των εφοπλιστών εξαιρέθηκε από το συνδικαλιστικό νόμο 1264/82, ο οποίος καθόριζε τόσο τα συλλογικά δικαιώματα, όσο και τις υποχρεώσεις από τις οποίες απορρέει και το προσωπικό ασφαλείας. Με αυτά τα δεδομένα αποτελεί πρόκληση και αγγίζει τα όρια της προβοκάτσιας η συζήτηση για το «πλοίο ασφαλείας», δηλώνει στον Δρόμο ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Κριτσωτάκης.

«Θα επανέλθουμε σύντομα»
Πάντως από την πλευρά του υπουργού δόθηκε η υπόσχεση πως στο θέμα του πλοίου ασφαλείας θα επανέλθει σύντομα με πιο τεκμηριωμένες προτάσεις, ενώ μετά τις ενδοκυβερνητικές φουρτούνες πρότεινε και τη διενέργεια διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων για το ζήτημα.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόσυρση των επίμαχων τροπολογιών και δήλωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ θα συμμετάσχει σε μια διαβούλευση για το θέμα επί ίσοις όροις, αναγνωρίζοντας και το τεράστιο πρόβλημα που προκύπτει για τους αγρότες στα νησιά.

Επιμένουν και οι αγρότες
Πάντως, από την πλευρά των αγροτικών συλλόγων της Κρήτης σχεδιάζεται νέα παρέμβαση στους βουλευτές του νησιού. Οι αγρότες λένε πως μετά τη δεύτερη ημέρα απεργίας υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για τα ευπαθή προϊόντα, ενώ επανέλαβαν πως οι συνεχείς αποκλεισμοί τους επιφέρουν χτύπημα και στην αγορά, καθώς χάνονται μεγάλα συμβόλαια κυρίως με το εξωτερικό. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων που χαρακτήρισε τη θέσπιση του πλοίου ασφαλείας ως «ζήτημα ζωτικής σημασίας για τις νησιωτικές κοινωνίες».

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!