Έκρηξη μορφώσεως

Το πρόβλημα δε βρίσκεται κυρίως στην αναγνώριση του δίκαιου ή του άδικου του μαθητή (ας πούμε ότι είχε χίλια δίκια) αλλά στην εξάρθρωση της δυνατότητας αντίδρασης και διεκδίκησης που να μπορεί να είναι γόνιμη, ουσιαστική και με αποτελέσματα

Το Υπουργείο ανακοίνωσε –νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά– τα αποτελέσματα, επί λέξει, «για ΑΕΙ και δημόσια ΙΕΚ». Για όποιον δεν κατάλαβε, επιστήμη και κατάρτιση τείνουν να ταυτιστούν. Άλλωστε ο πρωθυπουργός πρόσφατα είχε αναγγείλει και την κατάργηση του σαφούς διαχωρισμού των επιστημονικών ειδικεύσεων, σε μια έκρηξη μορφώσεως.

Πολλές κενές θέσεις στα περιφερειακά πανεπιστήμια μετά τη δεύτερη χρονιά Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Στα περιφερειακά ακριτικά πανεπιστήμια, τα οποία ο –και πατριωτικών ευαισθησιών– υφυπουργός Παιδείας είχε υποσχεθεί ότι θα στήριζε.

Πολλές κενές θέσεις στα Φιλολογικά Τμήματα (ελληνικά και κυρίως ξενόγλωσσα). Μα γιατί; Διότι η ανάγκη για γλωσσομάθεια και επαφή με τους ευρωπαϊκούς πολιτισμούς πρέπει να περάσει στους ιδιώτες και τα ξένα Ινστιτούτα, όπως ταιριάζει σε μια νεο-μπανανία. Υπάρχει και ιστορικό προηγούμενο, όταν τα Τμήματα αυτά συνεδρίαζαν υπό την εποπτεία των μορφωτικών Ινστιτούτων των ξένων πρεσβειών.

Αυτό το τοπίο, μαζί με τον ανεφάρμοστο νόμο Κεραμέως, θα αντιμετωπίσουμε τον Σεπτέμβρη στις Σχολές. Και δεν θα υποταχτούμε. Η συνειδητή υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών δεν θα μείνει αναπάντητη. Ανθρωπιστικές σπουδές βέβαια δεν σημαίνει ξεναγοί τουριστών. Η γλωσσολογία, η φιλολογία και η φιλοσοφία θα επιζήσουν. Γιατί κάπου πρέπει να στηρίξουμε τις ζωές μας, γιατί οι δικοί μας χαμηλόβαθμοι φοιτητές είναι το μέλλον αυτής της χώρας.

Γ.Γ.

Σχόλια

Exit mobile version