Με 3 χρόνια καθυστέρηση αναγνωρίζει η Κομισιόν τα «γκρίζα» σημεία στην παραχώρηση προβλητών του Πειραιά στην Cosco

Επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά ο ραγιαδισμός της τρικομματικής κυβέρνησης, όταν την περασμένη Τετάρτη σε συνάντηση με το διοικητή του ΤΑΙΠΕΔ που διήρκεσε μόλις μία ώρα, ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας πέταξε στα σκουπίδια το σχέδιο νόμου του συναδέλφου του υπουργού Αιγαίου, Κώστα Μουσουρούλη για την ανάπτυξη της Λιμενικής Πολιτικής, δηλώνοντας ευθαρσώς πως «η ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσει κατά μόνας» και πως μόνο για τα περιφερειακά λιμάνια θα ισχύσει ο σχεδιασμός των «τόξων».
Δεν θα μπορούσε να μιλήσει πιο ξεκάθαρα ο υπουργός Οικονομικών: η Cosco, ο κινεζικός γίγαντας, βρυχήθηκε. Απαίτησε να είναι το μοναδικό αφεντικό στον μεγαλύτερο ελληνικό λιμένα, τον Πειραιά, και προφανώς ελέω του νεοφιλελεύθερου δόγματος των «επενδύσεων», ο θίασος που αποτελεί την ελληνική κυβέρνηση υπάκουσε. Οι προβληματισμοί εάν θα είναι η μόνη εταιρία που θα συμμετάσχει στον τύποις διαγωνισμό ή όχι, για να υπηρετείται η εικόνα του ανταγωνισμού, είναι τουλάχιστον προσχηματικοί, όταν εδώ και 3 χρόνια που δραστηριοποιείται η Cosco στο Λιμάνι του Πειραιά, οι πάντες κωφεύουν τόσο για τη λεόντειο σύμβαση που υπεγράφη τότε, όσο και για την καταστρατήγηση κάθε έννοιας εργασιακής νομιμότητας στους Προβλήτες που αυτή ελέγχει.
Οι φήμες, που εντέχνως διαρρέουν τις τελευταίες ημέρες φίλια προς την εταιρία ΜΜΕ, ότι σκοπεύει να δώσει 1 δισ. ευρώ για την απόκτηση του ΟΛΠ (ο οποίος, σημειωτέον, παρουσίασε αύξηση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 27,5% το 2012 σε ετήσια βάση, αυξάνοντας τα κέρδη για το Δημόσιο σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά) μόνο μειδίαμα προκαλούν, αν αναλογιστεί κανείς το φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνει η Cosco.
Όπως προκύπτει και από την απάντηση της Κομισιόν, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή, αναφορικά με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης μέρους του Λιμανιού του Πειραιά στην Cosco, υπάρχουν «νομικά ελαττώματα (παράνομη κρατική ενίσχυση) στη σύμβαση πώλησης του τμήματος του ΟΛΠ που ήδη έχει παραχωρηθεί στην Cosco». Το ζήτημα βέβαια δεν είναι καινούργιο, καθώς από το 2009 ο ευρωβουλευτής είχε ζητήσει να υπάρξει έρευνα για τους όρους παραχώρησης, και μάλιστα προκαλεί εντύπωση -αν δεν οδηγεί σε σαφή συμπεράσματα για τη στάση και της ίδιας της Ε.Ε.- η καθυστέρηση αυτή. Ο Χοακίν Αλμούνια, εκ μέρους της Επιτροπής, στην απάντησή του αφού προβάλλει ως αιτία καθυστέρησης «τα σύνθετα νομικά και οικονομικά θέματα» και τη χρονοτριβή «λόγω της ανταλλαγής διαφόρων επιστολών(!) με τις ελληνικές Αρχές», απαντά στον σαφή υπαινιγμό του Νίκου Χουντή για βραδυφλεγή παρέμβαση, με μία γενικόλογη διαβεβαίωση ότι η Επιτροπή «εφαρμόζει τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις… χωρίς καμιά διάκριση».
Με τον ίδιο τρόπο, χωρίς… καμία διάκριση, λοιπόν, οι εντολοδόχοι των Βρυξελλών φαίνονται έτοιμοι να ξεπουλήσουν πλήρως στους Κινέζους τον ΟΛΠ, ενώ οι γνωρίζοντες προειδοποιούν: η Cosco έχει ζητήσει επισήμως και στρατιωτικό αεροδρόμιο. Η Ελευσίνα απορρίφθηκε (πέρυσι), αλλά η πρόταση επανήλθε εφέτος -που όλα πωλούνται και νομότυπα- για το Αεροδρόμιο της Πάχης. Άλλος με τη βάρκα τους;

Μ.Ε.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!