Του Γιώργου Κατερίνη.

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στα Mέσα Mεταφοράς, ακυρώνοντας τις προσπάθειες λήξης των αγώνων που σχεδίαζε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αλλά και την απόφαση των φιλοκυβερνητικών συνδικαλιστών να προτείνουν στάση αναμονής.

Με νέα μαζική γενική συνέλευση οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ (πάνω από 2.000 άτομα) μετά την ψήφιση του νόμου για την αναμόρφωση των συγκοινωνιών αποφάσισαν ένα απεργιακό πρόγραμμα που ξεκίνησε χθες Παρασκευή με στάση εργασίας και μοτοπορεία, συνεχίζεται τη Δευτέρα με νέα στάση εργασίας, συμμετοχή με 24ωρη απεργία την Τετάρτη 23/2 στην πανεργατική κινητοποίηση, νέα στάση την επόμενη Παρασκευή και συγκέντρωση, ενώ για τη Δευτέρα, 28/2, προγραμματίζεται στάση εργασίας και γενική συγκέντρωση των εργαζομένων σε όλα τα ΜΜΜ. Αντίστοιχο πρόγραμμα κινητοποιήσεων πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι και στους άλλους φορείς.
Το στοιχείο που δυναμώνει μέσα στο κίνημα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες είναι η στήριξη του κινήματος «Δεν πληρώνω». Όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι, ακόμα και επώνυμοι συνδικαλιστές από παρατάξεις που δεν δείχνουν σημάδια… ανυπακοής, τάσσονται ανοιχτά υπέρ των πολιτών που καθημερινά αρνούνται να πληρώσουν τις δυσβάσταχτες αυξήσεις. «Καταρρέει ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι το κίνημα “Δεν πληρώνω” είναι από ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο», δηλώνει στον Δρόμο ο Απόστολος Κασιμέρης, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ. «Είναι κίνημα φτωχών πολιτών».
Έχει γίνει, πλέον, φανερό σε όλους ότι απώτερος στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση των Μέσων Μεταφοράς και ο ιδιώτης πρέπει να βρει έτοιμη την τιμολογιακή πολιτική που θα χρειαστεί για να κερδοσκοπήσει.

 

Η αλήθεια με τη γλώσσα των εργαζομένων (από ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό)

Λένε: Οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές και πρέπει να σταματήσει αυτό.
Απαντάμε: Οι συγκοινωνίες σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου είναι ελλειμματικές, γι’ αυτό επιδοτούνται από τα κράτη. Στην Ελλάδα το κράτος δίνει μόνο το 14% αυτών που θα έπρεπε να δίνει ως επιχορήγηση και έτσι φτιάχνονται ελλείμματα.

Λένε: Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες παίρνουν πολλά.
Απαντάμε: Εργαζόμενος στο μετρό με 30 χρόνια προϋπηρεσία (τα 11 στο μετρό), παντρεμένος με 2 παιδιά παίρνει 1.129 ευρώ καθαρά, μαζί με το ανθυγιεινό επίδομα του υπόγειου σιδηροδρόμου.

Λένε: Τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών τα πληρώνουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι.
Απαντάμε: Η φορολογία των υπόλοιπων εργαζομένων πηγαίνει στα σεντούκια των τραπεζιτών για τους τόκους, πηγαίνει στις μίζες και στα σκάνδαλα και όχι στις αστικές συγκοινωνίες.

Λένε: Ότι νοιάζονται για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Απαντάμε: Αν νοιάζονταν, θα μείωναν το εισιτήριο αντί να το αυξήσουν. Θα κάλυπταν τις ανάγκες σε προσωπικό για να μην ταλαιπωρούνται με καθυστερήσεις οι επιβάτες, λόγω τεχνικών προβλημάτων από ανεπαρκή συντήρηση σε όλα τα επίπεδα (ταχύτητα, ασφάλεια, καθαριότητα).

Λένε: Ότι θέλουν δημόσιες συγκοινωνίες.
Απαντάμε: Με την απαξίωση των Αστικών Συγκοινωνιών και των εργαζομένων σε αυτές ετοιμάζουν το έδαφος για να τις δώσουν σε ιδιώτες. Ήδη κομμάτια της δουλειάς του μετρό τα έδωσαν σε εξωτερικούς εργολάβους.

Λένε: Πρέπει οι εργαζόμενοι να συμμορφωθούν με τους νόμους γιατί ψηφίστηκαν.
Απαντάμε: Αυτοί με τόσα σκάνδαλα και απάτες (Βατοπέδι, SIEMENS, Ομόλογα) δεν δικαιούνται να μιλάνε για νομιμότητα γιατί ξεφτίλισαν κάθε έννοιά της. Εμείς δεν υποχωρούμε. Δεν θα παραδοθούμε. Θα συνεχίσουμε τους αγώνες μας για να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας και θέλουμε το Επιβατικό Κοινό στο πλευρό μας.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!