Αρχική πολιτισμός Πολιτισμός & βαρβαρότητα 89

Πολιτισμός & βαρβαρότητα 89

«…Το μοιραίο αυτό υποκείμενο που λόγω της απαράμιλλης δουλοφροσύνης του διορίστηκε στον τόπο μας Άγγλος τοποτηρητής, έχει πάρα πολλά στο παθητικό του. Ήταν ένας πανύψηλος βιδωτός καραγκιόζης που τρεις μήνες αργότερα παρέδωσε την πατρίδα του στο αίμα και τον όλεθρο. Δεν είχε την παραμικρή συναίσθηση του καλού και του κακού, του αληθινού και του ψεύτικου, του σοβαρού και του γελοίου…

Το θλιβερό αυτό νούμερο έδειξε τόσο σιχαμερή δουλικότητα, τόση σκυλίσια προσήλωση στους ξανθούς του αφέντες που αποφασίσανε να τον χρησιμοποιήσουνε στη δουλειά τους σαν τον άξιο κολίγα τους…».
Ο Μενέλαος Λουντέμης αναφέρεται στον παππού Γεώργιο Παπανδρέου, στον συγκλονιστικό Μεγάλο Δεκέμβρη του. Βιβλιαράκι γραμμένο εν θερμώ κυκλοφόρησε στις 16 Νοέμβρη του 1945. Τι να πούμε; Πως 66 χρόνια μετά, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα; Ακόμη και ο Μαρξ θα σήκωνε τα χέρια ψηλά αν άκουγε πως οι πρωταγωνιστές της τραγωδίας και της ολέθριας φαρσοκωμωδίας είχαν το ίδιο ονοματεπώνυμο. Μόνο τα αφεντικά άλλαξαν!

Από τη Λιβύη
στο… Πολυτεχνείο
Ο φωτογράφος Άρης Μεσσίνης βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του πολέμου στη Λιβύη. Σε έκθεση που λειτουργεί ώς τις  4 Δεκεμβρίου στο I.P.P.O. Bar (Θησέως 11-Σύνταγμα) μπορείτε να πάρετε μια γεύση από τα όσα είδε εκεί.
Ο ίδιος λέει σε συνέντευξή του στο TVXS: « …Ενώ είχα το σκεπτικό ότι πάω να δω την επανάσταση ενός λαού που προσπαθεί να κερδίσει την ελευθερία του, αναρωτήθηκα τελικά αν ήταν τόσο το θέμα της ελευθερίας, όσο ο έλεγχος του  πετρελαίου.  Αυτή η εντύπωση μου δόθηκε, ότι, τελικά, ο πόλεμος έγινε για να αλλάξει χέρια το χρήμα. Και έτσι άρχισε σιγά-σιγά και μέσα στο μυαλό μου να φαίνεται σαν ένας… παράλογος πόλεμος που κανείς δεν ξέρει τον πραγματικό λόγο για τον οποίο πολεμάει…». Να σημειώσουμε πως η έκθεση ονομάζεται Λιβύη-Τέλος Εποχής και έχει υπότιτλο Ο πόλεμος των Ατάκτων.
Όσο για τον φωτογράφο, Άρη Μεσσίνη, σημειώνουμε πως έχει δεχτεί πολλές φορές την… περιποίηση των ελληνικών ΜΑΤ όταν προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του. Πέρσι στο Πολυτεχνείο δέχτηκε την επίθεση εποχούμενων αστυνομικών. Κατέθεσε μήνυση καταθέτοντας και αποδεικτικό υλικό. Η τύχη της μήνυσης, έκτοτε, αγνοείται!

Έκπληξη!
Έργα τέχνης με 50 ευρώ; Η εικαστική πλατφόρμα artAZ συγκέντρωσε 300 έργα από 300 καλλιτέχνες. Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν στους άστεγους της πόλης. Όλα τα έργα έχουν τις ίδιες διαστάσεις, παρουσιάζονται καθημερινά στο Διαδίκτυο, ενώ θα εκτεθούν στην Τεχνόπολη στις 18 & στις 19 του μηνός και θα πουληθούν την Κυριακή 20 Νοεμβρίου, στις 12 το μεσημέρι. Το επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι καλλιτέχνες υπογράφουν στην πίσω πλευρά του πίνακα κι έτσι δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων ποιου καλλιτέχνη το έργο αγοράζεις! Αυτού του είδους η εκδήλωση πραγματοποιείται για 3η συνεχόμενη χρονιά. (https://www.artaz.gr)

Το δάσος των παιδιών
«Ο χρόνος γυρίζει πίσω μόνο στα μυθιστορήματα», γράφει ο Χρήστος Αγγελάκος στο νέο του μυθιστόρημα Το Δάσος των παιδιών που παρουσιάζεται τη Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου, στον Ιανό. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο Νίκος Ξυδάκης και η Κατερίνα Σχινά. Αυτό, όμως, που κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την παρουσίαση είναι το γεγονός πως αποσπάσματα από το εξαιρετικό κείμενο θα διαβάσουν ο Δημήτρης Καταλειφός, η Όλια Λαζαρίδου και η Σοφία Σεϊρλή.

Της συγκυβέρνησης
το… κάγκελο
Ο Ηρόστρατος γράφει με βαθιά ανησυχία. Θυμάται πως ο Σαμαράς υπήρξε υπουργός Πολιτισμού και έγινε αρχηγός κόμματος. Το ίδιο και η Μπακογιάννη. Μήπως θα δούμε και τον Πολ τον Μέγα… αρχηγό; Η Ελλάδα θα καταφέρει να έχει δυο ξαδέλφια επικεφαλής του δικομματισμού; Σε τι κόσμο θα ζήσουν τα παιδιά μας;
Πάλι καλά που δεν ζει η Πηνελόπη Δέλτα να τους δει. Η αγαπημένη συγγραφέας των παιδιών αυτοκτόνησε όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα. Οι απόγονοί της τους ανοίγουν πόρτες και παράθυρα για να περάσουν. Ξαναγυρνάμε στην τραγωδία και τη φαρσοκωμωδία της αρχής…
Ο Τρελαντώνης δεν αποδείχτηκε Μάγκας και βυθίζει τη χώρα στα Μυστικά του Βάλτου, χωρίς να νοιάζεται Για την Πατρίδα. Το Παραμύθι χωρίς Όνομα θα μείνει παραμύθι και οι πρώην Βουλγαροκτόνοι θα ζήσουν τον «Καιρό των μισθών Βουλγαρίας»….

 

Σχόλια

Exit mobile version