Άρχισαν τις κινητοποιήσεις και οι σπουδαστές του νησιού
Την Παρασκευή, 20/1, στο ΤΕΙ Κρήτης έγινε η πρώτη απόπειρα να γίνουν εκλογές για το συμβούλιο διοίκησης του ιδρύματος. Το συμβούλιο διοίκησης είναι ο νέος τρόπος διοίκησης των ανώτατων ιδρυμάτων που προέκυψε από το νέο νόμο-πλαίσιο. Στο ΤΕΙ Κρήτης το συμβούλιο διοίκησης περιλαμβάνει 6 καθηγητές, 4 εξωπανεπιστημιακούς παράγοντες (σε ελεύθερη μετάφραση managers, επιχειρηματίες, πολιτικούς κ.λπ.) και 1 σπουδαστή. Γίνεται προφανές ότι οι καθηγητές που έχουν θέσει υποψηφιότητα είναι οι «πρόθυμοι» της κυβέρνησης και της τρόικα, ενώ από πλευράς σπουδαστών καμία παράταξη, ούτε μεμονωμένα κάποιος σπουδαστής έχει δηλώσει υποψηφιότητα. Μετά από κινητοποίηση σπουδαστών του Ηράκλειου και του Σπουδαστικού Συλλόγου του παραρτήματος στα Χανιά η διαδικασία μπλοκαρίστηκε και αποφασίστηκε η επανάληψή της χτες, Παρασκευή 27/1, όπου και πάλι πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση για το μπλοκάρισμά της, αυτή τη φορά μαζί και με σπουδαστές από το Ρέθυμνο. Όλοι οι «πρόθυμοι» κυβέρνησης και τρόικας στο ΤΕΙ ενώ κόπτονται για την υλοποίηση των δημοκρατικών διαδικασιών -όπως ονομάζουν αυτές για το συμβούλιο διοίκησης- κάνουν τα στραβά μάτια στα στοιχεία που δείχνουν ότι επί της ουσίας το ίδρυμα οδεύει σε μαρασμό και κλείσιμο. Τα παραρτήματα του ιδρύματος σε Αγ. Νικόλαο, Ιεράπετρα και Σητεία ουσιαστικά βάζουν λουκέτο (εκτός ίσως από ένα, για το οποίο έχουν προβλέψει τη μεταφορά του στο Ηράκλειο). Στο Ρέθυμνο το Τμήμα Ηχοληψίας ουσιαστικά έχει μετατραπεί σε παράρτημα ιδιωτικού ΙΕΚ, που λειτουργεί δίπλα στο ΤΕΙ, ενώ τραγική είναι και η κατάσταση στα Χανιά όπου κάνουν λόγο για μεταφορά των δύο τμημάτων στο Ηράκλειο. Ενδεικτικό, όμως, της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι στις αρχές του χειμερινού εξαμήνου έγινε αναστολή λειτουργίας για περίπου μία εβδομάδα επειδή δεν υπήρχαν καθηγητές για τα μαθήματα και η αναστολή έληξε με την πρόσληψη (φυσικά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου) καθηγητών ο αριθμός των οποίων είναι σημαντικά μικρότερος από τις ανάγκες που υπάρχουν (ενδεικτικά στο τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων, ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες χρειάζονται το λιγότερο περίπου 100-120 άτομα προσωπικό, προσλήφθηκαν μόλις 88).
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το έργο που παίζεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ανάλογο με ό,τι έχει γίνει σε όλα τα δημόσια αγαθά, μεθοδική υπολειτουργία και συνεχής υποχρηματοδότηση που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια είτε στο κλείσιμο σχολών και ιδρυμάτων, είτε στην επιβολή διδάκτρων και το ξεπούλημα σε ιδιώτες. Στην κατεχόμενη Ελλάδα, άλλωστε, δεν νοείται να υπάρχει Παιδεία που να αφήνει περιθώρια για σκέψη, προβληματισμό και αντίσταση. Δε νοείται ολόκληρα φιλέτα να μην έχουν, ακόμα, ξεπουληθεί στους επίδοξους κολεγιάρχες.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι το έργο που παίζεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ανάλογο με ό,τι έχει γίνει σε όλα τα δημόσια αγαθά, μεθοδική υπολειτουργία και συνεχής υποχρηματοδότηση που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια είτε στο κλείσιμο σχολών και ιδρυμάτων, είτε στην επιβολή διδάκτρων και το ξεπούλημα σε ιδιώτες. Στην κατεχόμενη Ελλάδα, άλλωστε, δεν νοείται να υπάρχει Παιδεία που να αφήνει περιθώρια για σκέψη, προβληματισμό και αντίσταση. Δε νοείται ολόκληρα φιλέτα να μην έχουν, ακόμα, ξεπουληθεί στους επίδοξους κολεγιάρχες.
Γιώργος Πατέλης
Σχόλια