Ζητούν δασκάλους και αξιοπρέπεια για τα παιδιά τους

Μετά τις απεργίες των καθηγητών και τις καταλήψεις των μαθητών έρχεται η σειρά των γονιών να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, σχετικά με την εικόνα που διαμορφώνεται στη δημόσια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα σχολείων στην Κρήτη, που τελούν υπό κατάληψη, όχι από μαθητές αλλά από Συλλόγους Γονέων που ζητούν επιτακτικά την πλήρωση των τεράστιων κενών σε διδακτικό προσωπικό.  Την αρχή με τις… γονεϊκές καταλήψεις έκαναν οι κάτοικοι στην Έμπαρο της Βιάννου όπου μία δασκάλα καλείται να κάνει μάθημα σε 26 παιδιά διαφορετικών τάξεων του Δημοτικού. Οι γονείς έβαλαν λουκέτο στο σχολείο ζητώντας να σταλεί ακόμα ένας δάσκαλος και να λειτουργήσει ως διθέσιο, όπως προβλέπεται στο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Όπως λέει στον Δρόμο η εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων Κατερίνα Βιαννιτάκη «δεν είναι δυνατόν να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να κάνουν μάθημα σε αυτή την κατάσταση και αποφασίσαμε να μένουμε μέρα νύχτα στο σχολείο μήπως ακουστεί το αίτημά μας». Παρόμοια κατάσταση και σε άλλα δύο σχολεία του Νομού Ηρακλείου, στα χωριά Παναγιά και Αμιρά, με τους γονείς επίσης να βρίσκονται σε απόγνωση και σε δυναμική κινητοποίηση, ενώ επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας απέστειλε και ο δήμαρχος Βιάννου εκθέτοντας τις τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό.

Ζωνιανά: «Αλήθεια, τι περιμένετε;»
Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν τα Ζωνιανά, στα ορεινά του Νομού Ρεθύμνου. Εκεί ο Σύλλογος Γονέων έκλεισε το σχολείο, διατυπώνοντας προβληματισμούς και για τα γενικότερα αποτελέσματα της εγκατάλειψης που βιώνει ο τόπος. Σε μια περιοχή η οποία συνήθως γίνεται είδηση για παραβατικές συμπεριφορές, ο Σύλλογος Γονέων αναρωτιέται τι περιμένει άραγε η πολιτεία αν δεν φροντίσει για το επίπεδο της μόρφωσης. Στην ανακοίνωσή τους οι κάτοικοι αναφέρουν: «Κατ’ επανάληψη έχουμε λιθοβοληθεί ως κοινωνία, χωρίς ποτέ να αναρωτηθεί κανείς για το τι φταίει, αλλά και τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει έτσι ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο της μόρφωσης στα απομακρυσμένα χωριά» ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Νίκος Κάβαλος επισημαίνει στον Δρόμο πως η ευρύτερη περιοχή του Μυλοποτάμου παρουσιάζει από τα μεγαλύτερα ποσοστά σχολικής διαρροής σε όλη την Ελλάδα, με περίπου τα μισά παιδιά της περιοχής να εγκαταλείπουν το σχολείο. «Τι θα γίνει αν εγκαταλείψει και το κράτος το σχολείο; Λείπουν καθηγητές από το Ολοήμερο, έχουμε τμήματα που πρέπει να χωριστούν και δεν γίνεται. Λείπει μονίμως γυμναστής αν και υπάρχει οργανική θέση και όλα αυτά σε ένα σχολείο με 115 μαθητές, το μεγαλύτερο επαρχιακό σχολείο του Νομού Ρεθύμνου», τονίζει ο κ. Κάβαλος.

Και εξώδικο στον υπουργό
Η Κρήτη απασχόλησε και με άλλη αφορμή τον υπουργό Παιδείας, καθώς τη Δευτέρα 7/10 έλαβε εξώδικο από τους γονείς του Σχολείου Ευρωπαϊκής Παιδείας στο Ηράκλειο, το οποίο αν και έχει περάσει ένας μήνας από τον αγιασμό, στην ουσία δεν λειτουργεί αφού δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα οι διδάσκοντες καθηγητές. Όπως εξηγούν οι γονείς, αν και έχουν εγκριθεί οι πιστώσεις από το υπουργείο, εντούτοις ακόμα δεν έχουν γίνει οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών και ζητούν αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για το σχολείο τους. «Δεν υπάρχει ούτε μία οργανική θέση στο σχολείο και επί 8 χρόνια περιμένουμε αποσπάσεις ωρομισθίων και αναπληρωτών για να λειτουργήσουμε, με αποτέλεσμα να μένουν χωρίς μάθημα για ένα μήνα 225 παιδιά σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο», λέει στον Δρόμο ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Ζαν Αντρέα Καραντσίνι.
Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα περισσότερα από 150 κενά στα σχολεία της Κρήτης, αλλά και η δραματική κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία, τα οποία ακόμα περιμένουν την αποστολή εκπαιδευτικών.   

Μ.Δ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!