Με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης ρευστότητας

 

Τα «μέτρα αλληλεγγύης» προς όλους τους πολίτες στα οποία προχώρησε η κυβέρνηση, με αφορμή την «τραπεζική αργία» δείχνουν, αν μη τι άλλο, κάποια κοινωνική ευαισθησία, και οφείλουμε να της το αναγνωρίσουμε. Ταυτόχρονα, όμως, πλανάται το εύλογο ερώτημα: πώς είναι δυνατόν μια αριστερή κυβέρνηση να μην έχει αντιμετωπίσει με παρόμοιες διαδικασίες-εξπρές από τις 26 Γενάρη τη μόνιμη… κρίση ρευστότητας που μαστίζει και όλους εκείνους τους αναξιοπαθούντες, τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους, αυτό το 1/3 του πληθυσμού που ζει χρόνια τώρα στη σκοτεινή πλευρά του τραπεζικού συστήματος; Εν πάση περιπτώσει, μαζί με τον βασιλικό ποτίστηκε τώρα και η γλάστρα. Σπάνια έβλεπες αυτές τις μέρες στα πρόσωπα των επιβατών στις αστικές συγκοινωνίες εκνευρισμό για καθυστερήσεις που ροκανίζουν την ισχύ του εισιτηρίου τους, είτε αδρεναλίνη για τον αιφνιδιαστικό έλεγχο και τα ληστρικά πρόστιμα των «κεφαλοκυνηγών» ελεγκτών. Κι αν ήσουν τυχερός, θα έβλεπες -όπως ο γράφων- ένα τσούρμο γυναικόπαιδα από κάποια βορειοασιατική χώρα να «μπουκάρει» ξέγνοιαστα και να γεμίζει με γέλια και με χρώματα κάποιο μουντό λεωφορείο.

Στα μέτρα, λοιπόν, που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα περιλαμβάνονται δωρεάν μετακινήσεις για όλους τους πολίτες με αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Το μέτρο αυτό κοστολογήθηκε 4-5 εκατ. ευρώ για όλο το επταήμερο και προβλέπεται να επεκταθεί σε περίπτωση που οι τράπεζες παραμείνουν κλειστές. Από την Τετάρτη μάλιστα ανακοινώθηκε έκπτωση 50% στις τιμές των εισιτηρίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «για να διευκολυνθούν οι πολίτες στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος». Από το Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοινώθηκε, επίσης, η διαγραφή με νομοθετική ρύθμιση διοικητικών προστίμων λόγω μη πληρωμής εισιτηρίου ή διοδίων (και στις περιπτώσεις που έχει κινηθεί η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης) αλλά και μονιμοποίηση του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης για όλους τους άνεργους που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Εξετάστηκε μάλιστα το ενδεχόμενο επέκτασης του μέτρου σε πόλεις όπου οι μετακινήσεις πραγματοποιούνται από ιδιωτικούς φορείς. Επίσης, καταργήθηκαν οι «άγριοι ελεγκτές», που αμείβονταν με ποσοστά επί των προστίμων.

Πάγωσαν οι διακοπές υδροδότησης από την ΕΥΔΑΠ για τα νοικοκυριά με ληξιπρόθεσμες οφειλές και κλήθηκαν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες συμφώνησαν να αναστείλουν τις διακοπές για ληξιπρόθεσμες οφειλές λογαριασμών σταθερής, κινητής τηλεφωνίας και Internet.

Κάποια μικρή ανακούφιση για τους πολίτες είναι δεδομένη εξαιτίας των μέτρων αυτών. Αρκεί να μην ανακοινώνονται υπό την επήρεια του προ-δημοψηφισματικού κλίματος και να μην υλοποιηθούν με τις «ταχύτητες» των μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Οι ασθενέστερες πληθυσμιακές ομάδες δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται επ’ άπειρον ως «συνήθη» θύματα, γιατί η ανθρώπινη δυστυχία αμαυρώνει κάθε γιορτή…

Πάντως, κάποιοι έχουν επιδοθεί στην άθλια αξιοποίηση της ανάγκης για δουλειά. Όπως κατήγγειλε προχτές η αν. υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ράνια Αντωνοπούλου, επιχειρήθηκε να εκβιαστεί μια κατηγορία ανέργων πολιτών προκειμένου να μην εκφράσουν ελεύθερα τη βούλησή τους στο δημοψήφισμα. Στάλθηκαν χιλιάδες SMS με τη φήμη ότι σε περίπτωση επικράτησης του «όχι» στο επικείμενο δημοψήφισμα, θα ακυρωθεί το πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ…

***

Δεν… άκουσε ο ΟΑΣΘ

Το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δεν ευεργετείται ούτε από τα έκτακτα ούτε από τα μόνιμα μέτρα ανακούφισης, όπως αναφέρει το Δίκτυο Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων.

«Δυστυχώς, ο κρατικά επιδοτούμενος οργανισμός που έχει το μονοπώλιο στις συγκοινωνίες της πόλης από τη δεκαετία του ’50, είναι ιδιωτικός, αλλά με σταθερή επιχορήγηση από το κράτος, με σταθερά κέρδη των μετόχων του ακόμη και σε καιρούς κρίσης», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ στην πρόταση για δωρεάν μετακινήσεις την εβδομάδα του δημοψηφίσματος απαίτησε από την κυβέρνηση 288.000 ευρώ, για να καλύψει τη χασούρα!

Ως απάντηση στην απαράδεκτη αυτή στάση, το Δίκτυο κάλεσε τους Θεσσαλονικείς να διεκδικήσουν και να επιβάλουν στην πράξη τη δωρεάν μετακίνησή τους μέχρι και το δημοψήφισμα. Η βασική τους διεκδίκηση παραμένει η μόνιμη δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, φοιτητές, μαθητές, ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και ένας δημόσιος, φτηνός και ποιοτικός φορέας αστικών συγκοινωνιών.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!