Αναστολή εργασιών, μαζικές απολύσεις και έπεται συνέχεια…
Αντίστροφα φαίνεται να μετρά ο χρόνος για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών, επιβεβαιώνοντας τους φόβους για ολοκληρωτικό «πάγωμα» του έργου κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Όπως αποκάλυψε το σωματείο «Η Γαλαρία», την Πέμπτη 14 Απριλίου –και ενώ ο υπουργός Υποδομών έδινε συνέντευξη Τύπου ανακοινώνοντας τις προτάσεις της κυβέρνησης για την πορεία κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων– η εταιρία Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις, που συνεχίστηκαν και χθες Παρασκευή, οι οποίες αγγίζουν τις 100. Δύο ημέρες νωρίτερα η J&P Αβαξ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι από τη Μ. Τετάρτη όλοι οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της εταιρίας βγαίνουν σε υποχρεωτική άδεια μέχρι και τις 31 Μαΐου 2011. Να σημειωθεί ότι η Vinci έχει ήδη προχωρήσει σε περισσότερες από 100 απολύσεις και πάγωμα των εκτός των σηράγγων εργασιών κατά τους τελευταίους μήνες, ενώ, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση προς τους εργαζόμενους, στις 26 Απριλίου θα ανακοινώσει τι μέλλει γενέσθαι στο συγκεκριμένο εργοτάξιο. Είναι πλέον σαφές ότι οι τελευταίες εξελίξεις αποτελούν τον επιθανάτιο ρόγχο της κατασκευής της Κορίνθου-Πατρών, καθώς επίσημα πλέον τρεις εταιρίες της «Ολυμπίας Οδού» προχωρούν σε αναστολή εργασιών και απολύσεις, ενώ αναμένεται και συνέχεια.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση τηρεί στάση «Πόντιου Πιλάτου», αφήνοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων στους μεγαλοκατασκευαστές και στις τράπεζες, και νίπτοντας τας χείρας της για τις συνέπειες που θα έχει ενδεχόμενη ολοκληρωτική εμπλοκή.
Κουβέντα για την υποχρέωση της κοινοπραξίας να εγγυηθεί την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της κατασκευής, κουβέντα για τις ληστρικές απαιτήσεις των τραπεζών αναφορικά με τα επιτόκια και το χρόνο εκμετάλλευσης, κουβέντα για τον ανοιχτό εκβιασμό επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης. Ηχηρή σιωπή αναφορικά με τη λογοδοσία της κοινοπραξίας για το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου, για την ανυπαρξία οποιουδήποτε προχωρήματος της κατασκευής πέρα από την Πάτρα.
Κατά τα άλλα, φταίνε οι πολίτες που αρνούνται να χρυσοπληρώνουν για τη χρήση ενός δρόμου-εργοταξίου…
Ενδεχόμενο «πάγωμα» του έργου σημαίνει ότι 2.700 εργαζόμενοι θα μείνουν στο δρόμο, 30.000 άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι (τοπικές κοινωνίες, συνεργάτες) θα πληγούν, ενώ η περίφημη «καρμανιόλα» της Δυτικής Ελλάδας θα παραμείνει «καρμανιόλα», ένα εργοτάξιο-φάντασμα, ανάμνηση των περίφημων «μεγάλων έργων» που μετατρέπονται σε μεγάλες απάτες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και του ελληνικού λαού.
Για αυτή την παράβαση, αλήθεια, ποιος θα πληρώσει;
Όπως αποκάλυψε το σωματείο «Η Γαλαρία», την Πέμπτη 14 Απριλίου –και ενώ ο υπουργός Υποδομών έδινε συνέντευξη Τύπου ανακοινώνοντας τις προτάσεις της κυβέρνησης για την πορεία κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων– η εταιρία Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις, που συνεχίστηκαν και χθες Παρασκευή, οι οποίες αγγίζουν τις 100. Δύο ημέρες νωρίτερα η J&P Αβαξ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι από τη Μ. Τετάρτη όλοι οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια της εταιρίας βγαίνουν σε υποχρεωτική άδεια μέχρι και τις 31 Μαΐου 2011. Να σημειωθεί ότι η Vinci έχει ήδη προχωρήσει σε περισσότερες από 100 απολύσεις και πάγωμα των εκτός των σηράγγων εργασιών κατά τους τελευταίους μήνες, ενώ, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση προς τους εργαζόμενους, στις 26 Απριλίου θα ανακοινώσει τι μέλλει γενέσθαι στο συγκεκριμένο εργοτάξιο. Είναι πλέον σαφές ότι οι τελευταίες εξελίξεις αποτελούν τον επιθανάτιο ρόγχο της κατασκευής της Κορίνθου-Πατρών, καθώς επίσημα πλέον τρεις εταιρίες της «Ολυμπίας Οδού» προχωρούν σε αναστολή εργασιών και απολύσεις, ενώ αναμένεται και συνέχεια.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση τηρεί στάση «Πόντιου Πιλάτου», αφήνοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων στους μεγαλοκατασκευαστές και στις τράπεζες, και νίπτοντας τας χείρας της για τις συνέπειες που θα έχει ενδεχόμενη ολοκληρωτική εμπλοκή.
Κουβέντα για την υποχρέωση της κοινοπραξίας να εγγυηθεί την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της κατασκευής, κουβέντα για τις ληστρικές απαιτήσεις των τραπεζών αναφορικά με τα επιτόκια και το χρόνο εκμετάλλευσης, κουβέντα για τον ανοιχτό εκβιασμό επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης. Ηχηρή σιωπή αναφορικά με τη λογοδοσία της κοινοπραξίας για το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου, για την ανυπαρξία οποιουδήποτε προχωρήματος της κατασκευής πέρα από την Πάτρα.
Κατά τα άλλα, φταίνε οι πολίτες που αρνούνται να χρυσοπληρώνουν για τη χρήση ενός δρόμου-εργοταξίου…
Ενδεχόμενο «πάγωμα» του έργου σημαίνει ότι 2.700 εργαζόμενοι θα μείνουν στο δρόμο, 30.000 άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι (τοπικές κοινωνίες, συνεργάτες) θα πληγούν, ενώ η περίφημη «καρμανιόλα» της Δυτικής Ελλάδας θα παραμείνει «καρμανιόλα», ένα εργοτάξιο-φάντασμα, ανάμνηση των περίφημων «μεγάλων έργων» που μετατρέπονται σε μεγάλες απάτες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και του ελληνικού λαού.
Για αυτή την παράβαση, αλήθεια, ποιος θα πληρώσει;
Κατερίνα Παγουλάτου
Σχόλια