Του Ηρόστρατου

Στη Μακρόνησο…

Έχω διαβάσει, έχω μιλήσει με ανθρώπους, έχω γνωρίσει άλλους που πέρασαν από εκεί αλλά ήθελαν μόνο να ξεχάσουν.
Τα τραγούδια του Σαββόπουλου πριν γίνει ένα με τους βασιλείς, αντηχούν ακόμη στ’ αφτιά μου από το Happy Day του Παντελή Βούλγαρη. Θυμάστε τη Ζορζ Σαρή ως Φρειδερίκη; Ο Σαββόπουλος μάλλον όχι! Θα προσπαθεί να ξεχάσει κι ο ίδιος ταινίες, μουσικές και τα παλιά του τραγούδια για να μην πληγώσει τους καινούργιους του φίλους…
Μακρόνησος.
Τη νύχτα εκεί σώπαιναν οι λύκοι γιατί ούρλιαζαν οι άνθρωποι. Όπως γράφει στο μότο του συγκλονιστικού Οδός Αβύσσου Αριθμός 0 ο Μενέλαος Λουντέμης.
Σαν τοπίο για εφιάλτη την είδα πριν από λίγο καιρό περνώντας από πάνω με το αεροπλάνο σε μια χαμηλή πτήση. Πριν αποφασίσουν να την πουλήσουν σε κανένα Ρώσο μαφιόζο, Άραβα εμίρη ή Κινέζο επενδυτή, θέλω να την επισκεφθώ. Και η καλύτερη ευκαιρία είναι στις 14 Σεπτεμβρίου. Το επόμενο Σάββατο.
Στη Μακρόνησο θα δοθεί η παράσταση του έργου Ποιος τη ζωή μου… με θέμα τη ζωή και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Μια διαδρομή στην Ιστορία της νεότερης Ελλάδας, μέσα από τις μουσικές και τα τραγούδια του.
Η παράσταση θα δοθεί μπροστά από το κτίριο των «Αρτοκλιβάνων», κοντά στο Λιμανάκι της Μακρονήσου. Πριν και μετά την παράσταση θα προβάλλονται video σχετικά με την ιστορία της Μακρονήσου, ενώ θα ακούγονται διάφορες σπάνιες και ανέκδοτες μουσικές εκτελέσεις έργων του Μίκη Θεοδωράκη.
Στα αξιοσημείωτα το γεγονός ότι η παράσταση είναι δωρεάν, αλλά θα χρειαστείτε δελτία προτεραιότητας που διατίθενται από τα ταμεία του Θεάτρου Badminton, το πρακτορείο εισιτηρίων Λέπουρα (Κέα) και από το Δημαρχείο Λαυρίου γραφεία ΝΠΔΔ (ΘΟΡΙΚΟΣ).
Συνολικά θα διατεθούν 2.000 δελτία και κάθε άτομο μπορεί να προμηθευτεί έως και 4 δελτία. Για κάθε δελτίο καταβάλλεται το ποσό των 12 ευρώ, που αντιστοιχεί στην ακτοπλοϊκή μεταφορά από Λαύριο προς Μακρόνησο και επιστροφή.
Συντελεστές: Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης. Σκηνικό: Γιώργος Πάτσας. Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού. Χορογραφίες: Αποστολία Παπαδαμάκη. Ενορχηστρώσεις: Γιάννης Παπαζαχαριάκης. Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος. Παραγωγός: Μιχάλης Αδάμ.
Τραγουδούν: Κώστας Μακεδόνας, Γιώτα Νέγκα, Κώστας Θωμαϊδης, Άννα Λινάρδου.
Παίζουν: Γρηγόρης Βαλτινός, Άρης Λεμπεσόπουλος, Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου (διπλή διανομή), Ελισάβετ Μουτάφη, Χρήστος Πλαΐνης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Κώστας Βελέντζας, Νατάσα Ζάγκλη, Κωνσταντίνος Φάμης, Γιάννης Μαθές, Ειρήνη Κυρμιζάκη, Έρικα Μπιγιού, Πηνελόπη Σεργουνιώτη, Μαρία Γεροδήμου, Ίρις Μαρά, Γιώργος Νούσης, Ευθύμης Μπαλαγιάννης, Γιάννης Σοφολόγης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Νατάσα Σαραντοπούλου.
Πληροφορίες: www.abcd.gr  
τηλ.: 210-8840600.

______________________________________________________

 

«Live/Action and the camera»- HOPE

Μια ξεχωριστή έκθεση παρουσιάζεται από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο του Διεθνούς Εικαστικού Φεστιβάλ Πάτρας, RE-culture 2, στην Αγορά Αργύρη (Αγ. Ανδρέου 12-14) στην Πάτρα. Η ιδιαιτερότητα της έκθεσης που άνοιξε τις πύλες της την 1η Σεπτεμβρίου είναι ότι οι καλλιτέχνες της έκθεσης μεταχειρίζονται το σώμα τους ως ένα ουσιαστικό κομμάτι της εικαστικής τους δραστηριότητας. Μέσα από τη δουλειά τους αναδεικνύουν το ανθρώπινο σώμα ως επιφάνεια μιας ενδελεχούς εξερεύνησης και καλλιέργειας αισθητηριακών εμπειριών.
Πληροφορίες: Παρουσιάζονται έργα των καλλιτεχνών Κάρεν Τζίνα Γεωργούδη, Μαίρη Ζυγούρη, Μιχαήλ Καρίκη, Αλέξανδου Πλωμαρίτη, Αλεξίας Φάλλα και Λέλας Ράμογλου. Διάρκεια έκθεσης έως 31 Οκτωβρίου, 2610 339743, info@artinprogress.eu

______________________________________________________

 

Αριστουργήματα του Λουίς Μπουνιουέλ

Την ερχόμενη Τετάρτη ολοκληρώνεται στο Άστυ ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα στον Λουίς Μπουνιουέλ. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τον Γαλαξία και το Λος Ολβιδάδος (Σάββατο & Κυριακή) και την Βιριδιάνα μαζί με την Τριστάνα (Δευτέρα έως Τετάρτη)
Ο Γαλαξίας θεωρείται από τις πιο υπερρεαλιστικές ταινίες του σκηνοθέτη και έχει αρκετά χρόνια να προβληθεί, ενώ το Λος Ολβιδάδος έχει έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Η Βιρισδιάνα, από την άλλη, είχε προκαλέσει μεγάλο σκάνδαλο όταν είχε προβληθεί, ενώ η Τριστάνα με την Κατρίν Ντενέβ έχει κατά τη γνώμη μου πιο ενδιαφέροντα στοιχεία από τη διάσημη Ωραία της ημέρας που είχαν συνεργαστεί ξανά.
Όπως και να έχει, σας προτείνω, αφού δείτε τις ταινίες, να διαβάσετε τις εξαιρετικές αναλύσεις του Άδωνι Κύρου για το έργο του Ισπανού σκηνοθέτη που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του Ο σουρεαλισμός στον κινηματογράφο (Εκδόσεις Κάλβος)

______________________________________________________

 

Ο Τσαϊκόφσκι και η ομοφυλοφιλία ως αντένδειξη

Διαβάζουμε ότι στη Ρωσία του Πούτιν μπορεί να μη διώκεται η ομοφυλοφιλία, ωστόσο με πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις απαγορεύεται η «ομοφυλοφιλική προπαγάνδα»…
Έτσι, όταν αποφασίστηκε να γυριστεί ταινία για τη ζωή του Τσαϊκόφσκι έπρεπε να εξαφανιστεί η ενοχλητική… λεπτομέρεια των ερωτικών προτιμήσεων του μεγάλου Ρώσου συνθέτη, προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της ταινίας. Το σενάριο της τροποποιήθηκε πέντε φορές προκειμένου να συνάδει με τη νέα τάξη πραγμάτων…
Αν θέλετε να διαβάσετε για τον Τσαϊκόφσκι σας προτείνω την Παθητική συμφωνία του Κλάους Μαν που -υποθέτω- δεν θα κυκλοφορεί στη Ρωσία του Πούτιν…

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!