«…Στο Χαλάνδρι, εκεί που δίπλα στη Ρεματιά υπάρχει και δρα δημιουργικά και ειρηνικά προάγοντας τον πολιτισμό η Κατάληψη Πραπόπουλου, σε αυτό τον Δήμο επίσης λειτουργεί και αποδίδει το μοναδικό σε όλη την Ελλάδα ενωτικό σχήμα “ΑντίΣΤΑΣΗ με τους πολίτες του Χαλανδρίου” (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Οικολόγοι, Αλαβάνος, Ελευθεριακοί, Ανένταχτοι), με μακρόχρονη, συνεπή, μαχητική, ανιδιοτελή (κυκλική εναλλαγή δημοτικών συμβούλων), τολμηρή (αντίθεση στους Ολυμπιακούς Αγώνες) δράση και με κοινωνική (“Μαζί να τα φάμε”) και πολιτιστική (“Στέκι”) προσφορά, ένα υποδειγματικό πρόπλασμα μιας αυριανής ρεαλιστικής Ουτοπίας στο χώρο της Αυτοδιοίκησης, που μπορεί να λειτουργήσει, αν πάρει τον Δήμο, αν πετύχει εκεί κι αν βρει μιμητές, σαν φυτώριο αρχών, μεθόδων και ιδεών. Κατάφερε λοιπόν και μπήκε στο δεύτερο γύρο (18%) και δίνει τη μάχη όλων μας απέναντι στον υποψήφιο της Δεξιάς (27%). Ας το στηρίξουν όσοι και όσο μπορούν, δεν είναι μια απλή τοπική μάχη…».

Από το μπλογκ «Ροΐδη και Λασκαράτου εμμονές» -Οι εκλογές ως καθρέφτης της κοινωνίας.

Νομίζω ότι πριν από την κρίσιμη μάχη των Ευρωεκλογών και του δεύτερου γύρου των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών που είναι και μάχη του Πολιτισμού εναντίον της Βαρβαρότητας δεν θα μπορούσε αυτή η στήλη να αναφερθεί σε κάποιο άλλο θέμα. Πόσο μάλλον που ο γράφων είναι συμμέτοχος σε αυτό που χαρακτηρίστηκε από άλλους ως «θαύμα» και από άλλους ως «πείραμα»: Μιλώ για την Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου» που διεκδικεί με αξιώσεις τη νίκη στο Χαλάνδρι.

Πρόκειται για την κορύφωση μιας πορείας που διατρέχει δεκαετίες στην πόλη. Με διαρκή παρουσία σε όλα όσα συμβαίνουν στο Χαλάνδρι και με σημαντική συμβολή σε θέματα πολιτισμού. Δεν είναι μόνο ότι θα υπάρξει μια εντελώς διαφορετική πορεία, αλλά ότι θα σηματοδοτήσει μια τομή στη νοοτροπία των κατοίκων-ψηφοφόρων που ξεφεύγοντας από το συντηρητισμό και τις πελατειακές σχέσεις θα τολμήσουν το διαφορετικό.

Παράλληλα, θα είναι ένα μήνυμα με πολλούς αποδέκτες και στο χώρο της Αριστεράς. Οι σεχταρισμοί οδήγησαν σε αδιέξοδα και ήττες. Πού θα οδηγήσει, άραγε, η δυναμική και δημιουργική συνύπαρξη;

Οι απαντήσεις το απόγευμα/βραδάκι της Κυριακής, ελπίζοντας να χαμογελάμε όλοι πλατιά το πρωί της Δευτέρας…

 

Στίχοι στο καβαλέτο

 

Γράφοντας ενόψει των εκλογών για την ανάγκη ο πολιτισμός και η καλλιτεχνική δημιουργία να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι, ραχοκοκαλιά της πολιτικής μας στους δήμους, το μυαλό μου πήγε στο ζωγράφο Νίκο Οικονομίδη, που έχει το εργαστήρι του στο Χαλάνδρι, ενώ παράλληλα προσφέρει δωρεάν μαθήματα ζωγραφικής σε ανθρώπους που το επιθυμούν. Έτσι, έκανε πράξη αυτό που θα έπρεπε να είναι κανόνας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που θέλει τους πολίτες στο προσκήνιο.

Τη Δευτέρα που μας πέρασε έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του Στίχοι στο καβαλέτο (Εκδόσεις Οίστρος) με ζωγραφική πάνω στα ποιήματα εννιά Ελλήνων ποιητών.

Στο βιβλίο (πρωτοκυκλοφόρησε το 2011 σε 500 αριθμημένα και υπογεγραμμένα αντίτυπα) 117 ποιήματα ανθολογούνται και «συνομιλούν» με 117 έργα ζωγραφικής. Προϊόν μόχθου και αγάπης, είναι ένα δεκαετές «ταξίδι του καλλιτέχνη μέσα στην ποίηση».

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην προσωπική ιστοσελίδα του Νίκου Οικονομίδη: https://www.nikosoikonomidis.com

 

Ο Gustave Doré στην Αθήνα!

 

Ήταν ένα καλό δώρο για τη γιορτή μου (αφού κατά κόσμον ονομάζομαι Κώστας). Μιλάω για την έκθεση που εγκαινιάστηκε στις 21 Μαΐου και φέρνει για πρώτη φορά μπροστά στα μάτια του ελληνικού κοινού αυθεντικά έργα του Gustave Doré. Ο μεγάλος χαράκτης-εικονογράφος-ζωγράφος του 19ου αιώνα (1832-1883) είναι διάσημος για τις κλασικές του εικονογραφήσεις του σε έργα όπως τα Παραμύθια του Σαρλ Περό αλλά και τα κλασικά έργα του Δάντη, του Πόε, του Μίλτον, του Μπαλζάκ, του Θερβάντες, του Λόρδου Βύρωνα, του Ραμπελέ κ.ά.

Τα έργα θα εκτεθούν από τις 21 έως τις 31 Μαΐου στο Βιβλιοπωλείο-Πολυχώρο Ars Nocturna και εκτείνονται, χρονικά, από το 1856 έως το 1875 και ανήκουν σε ιδιωτική συλλογή.

Εκτίθενται:

14 ξυλογραφίες από την Κόλαση του Δάντη (1857)

6 ξυλογραφίες από τον Χαμένο παράδεισο του Μίλτον (1866)

5 ατσαλογραφίες από τα Ειδύλλια του βασιλιά του Τένισον (1875)

4 ξυλογραφίες από την Ιστορία των Σταυροφοριών του Μισό (1875)

1 ξυλογραφία από τον Μύθο του Περιπλανώμενου Ιουδαίου (1856)

H είσοδος είναι ελεύθερη.

Πληροφορίες: Ars Nocturna, Λέκκα 23-25 (εντός στοάς), Αθήνα, 211- 1835524

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 11 π.μ. – 4 μ.μ. και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 1 μ.μ. – 8.30 μ.μ.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!