του Ηρόστρατου

 

Θα θέλαμε ένα ελεύθερο σχολείο;

Ξεκινώ να γράφω αυτές τις γραμμές καθώς άνοιξαν και πάλι τα σχολεία μετά τις γιορτές. Ματαίως προσπαθούσα να πείσω τα παιδιά μου για το πόσο καλό είναι το σχολείο ή για το γεγονός ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι μια κατάκτηση.

Τα χρόνια μπροστά τους, τους φαίνονται βουνό.

hrostratos1Φταίω κι εγώ, που μέσα στις γιορτές είχα τη φαεινή ιδέα να δούμε μια δραματοποιημένη σειρά του BBC για το Σάμερχιλ και να θυμηθώ τα νιάτα μου με τα βιβλία του Α. Σ. Νιλ, όπως το Πράσινο σύννεφο. (Τη σειρά τη βλέπετε εδώ)

Μετά την παρακολούθηση της πολύ καλής σειράς που περιέγραφε την απόπειρα του βρετανικού υπουργείου Παιδείας να κλείσει το Σάμερχιλ, η συζήτηση άναψε για τα καλά. Μπήκαν στο διαδίκτυο κι έψαχναν να δουν πως θα μπορούσαν να πάνε σε αυτό το σχολείο…

Μετά από όλα αυτά, έμεινα να αναρωτιέμαι γιατί το «ελεύθερο σχολείο» προκαλεί τόσο τρόμο στο καθεστώς. Γιατί δεν τολμά κανείς να εισηγηθεί να λειτουργήσουν τέτοιου είδους πειραματικά σχολεία, ενώ όλο το βάρος δίνεται στο ποια θα είναι η ύλη και πως θα διδαχθεί.

Κι ενώ προβληματιζόμουν και προσπαθούσα να βρω απαντήσεις, μου ήρθε ένα δελτίο τύπου – πρόσκληση σε μια συζήτηση, για ένα θέμα που ομολογώ πρώτη φορά άκουσα.

Αντιγράφω:

«Εκδήλωση: Worldschooling: Παιδεία στα ανθρώπινα μέτρα – Εξωσχολισμός και φυσική μάθηση. Το “σχολείο” του δρόμου και η οικουμενική εκπαίδευση.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017, 18.00-21.00, Impact Hub Athens, Καραΐσκάκη 28, Αθήνα

Τι εννοούμε όταν αναφερόμαστε στην έννοια του unschooling (εξωσχολισμού); Μπορεί να υπάρχει εκπαίδευση δίχως τα σχολεία; μπορεί να υπάρξει ουσιαστική μάθηση μέσα στο σχολείο; Είναι δυνατή η φυσιολογική ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπου, εκτός αναλυτικών προγραμμάτων, δεδομένης ύλης και αξιολόγησης;

…Με ποιο τρόπο μαθαίνουν καλύτερα τα παιδιά; Είναι η αυτοκατευθυνόμενη, μη-παρεμβατική, αυτοκινούμενη και ελεύθερη μαθησιακή διαδικασία ένας εφικτός τρόπος να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του κόσμου; Πώς επηρεάζεται αυτή η διαδικασία από τη σύγχρονη προηγμένη τεχνολογία;

Είναι το ταξίδι και η περιπλάνηση μια πρόσφορη μέθοδος ανακάλυψης και εξερεύνησης του κόσμου μας και κατάκτησης της γνώσης μέσω του βιώματος; Τι ρόλο παίζει η επαφή με τη φύση σε όλη τη μαθησιακή διαδικασία;

Σε όλα αυτά και ακόμη περισσότερα καλούμαστε να συζητήσουμε με αφορμή την ομιλία της Lainie Liberti (https://www.facebook.com/ilainie), μιας μητέρας που έκανε πράξη κάποια από τα παραπάνω, μαζί με τον γιο της Miro Siegel (https://www.facebook.com/seagullsden).

Διοργάνωση:
Βιομόνοια, https://biomonia.wordpress.com/
Ηλιόσποροι, https://iliosporoi.net/
Blog “Δημοκρατικά Σχολεία”, https://democraticschoolsgr.blogspot.gr»

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα ερωτήματα που τίθενται για μια συζήτηση που θα έπρεπε κάποτε να ανοίξει….

 

hrostratos22

Διαγωνισμός Αστυνομικού Διηγήματος

Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα γίνονται δεκτά διηγήματα για τον 2ο Διαγωνισμό Αστυνομικού Διηγήματος που διοργανώνουν οι εκδόσεις «Άπαρσις», σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), με στόχο την ανάδειξη νέων και ταλαντούχων συγγραφέων στο χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας.

Η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους γνωστούς συγγραφείς – μέλη της ΕΛΣΑΛ: Νεοκλή Γαλανόπουλο, Αντώνη Γκόλτσο, και Φίλιππο Φιλίππου.

Η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τα 15 καλύτερα διηγήματα, που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού και τα 3 πρώτα από αυτά που θα βραβευτούν και θα αποτελέσουν το υλικό για δράσεις του επόμενου Φεστιβάλ.

Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση για τον διαγωνισμό, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο [email protected], ή στον τηλεφωνικό αριθμό 215 515.56.00 (απογευματινές ώρες).

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!