Όταν οι χορηγίες «τρέχουν» γρηγορότερα απ’ τα Windows
Η αναζήτηση πόρων για τους μεγάλους ευρωπαϊκούς αθλητικούς συλλόγους δεν σταματά πουθενά, ούτε γνωρίζει ιστορικούς ή ηθικούς φραγμούς. Μεγάλες εταιρίες ή και ολόκληρα κράτη πληρώνουν αδρά προκειμένου να «κλέψουν» λίγη από τη λάμψη των μεγάλων συλλόγων θέτοντας τα λογότυπά τους στις φανέλες τους και αξιοποιώντας τη δημόσια εικόνα μεγάλων αστέρων του ποδοσφαίρου.
Είχα αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο στη συμφωνία του FC Barcelona με την Qatar Airways, την αεροπορική εταιρία μιας χώρας που καταπατά βάναυσα τα ανθρώπινα δικαιώματα και που ουσιαστικά «ξεπλένει» τα εγκλήματά της χρησιμοποιώντας την ιστορία και τη φιλοσοφία της Μπάρσα. Μέσα σε λίγους μήνες τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και τα αποκαλύπτουν μερικά χαρακτηριστικά νούμερα. Το ότι η προβολή και η αναγνωρισιμότητα των μπλαουγκράνα είναι πολύ ανώτερη από την αντίστοιχη των αερογραμμών του εμιράτου, ήταν κάτι το αναμενόμενο. Η διαφορά, όμως, που υπάρχει είναι χαώδης. Το διαφημιστικό βίντεο προώθησης, έφτασε σε 500.000 ανθρώπους μέσω των καναλιών της Qatar Airways και σε 5,5 εκατομμύρια μέσω αυτών της Μπάρσα, σύμφωνα με το «02b». Δηλαδή, η προβολή των αερογραμμών 10πλασιάστηκε, κάτι που αποτελεί απίστευτη πολυτέλεια για την εταιρία, μιας και η δύναμη της Μπάρσα της δίνει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε αγορές, που πριν δεν είχε σχεδόν παρουσία.
Όμως η χορηγία στις φανέλες των ποδοσφαιρικών ομάδων δεν είναι η μοναδική πηγή εσόδων. Τα τελευταία χρόνια μεγάλες εταιρίες χορηγούν τους συλλόγους προκειμένου να προσθέσουν το όνομά τους στο όνομα των γηπέδων τους. Το αντάλλαγμα άλλοτε είναι οικονομικό και άλλοτε αναλαμβάνουν οι ίδιες οι εταιρίες την κατασκευή νέων υπερσύγχρονων γηπέδων (όπως συνέβη με το Emirates της Arsenal).
Όπως φαίνεται, σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει αυτό το δρόμο και η Ρεάλ Μαδρίτης που ετοιμάζεται να «πουλήσει» το όνομα του Σαντιάγκο Μπερναμπέου έναντι αδρής αμοιβής που θα την βοηθήσει να αναμορφώσει την ιστορική της έδρα αλλά και να προβεί σε βελτιώσεις του περιβάλλοντα χώρου
Πριν από μια βδομάδα, ο Φλρεντίνο Πέρεζ δέχτηκε πρόταση από τον οικονομικό διευθυντή του Μπιλ Γκέιτς για την εκμετάλλευση του ονόματος του Μπερναμπέου έναντι 48 εκατομμυρίων ευρώ, πληρωτέα σε 6 δόσεις. Το πλάνο προβλέπει κυρίως τη μετονομασία του γηπέδου σε «Microsoft Μπερναμπέου» και τη διεκπεραίωση και άλλων εμπορικών και διαφημιστικών συνεργασιών από κοινού. Στόχος είναι το Μπερναμπέου να γίνει πόλος έλξης και τουριστών αλλά και των παθιασμένων με την τεχνολογία. Δεν είναι όμως μόνο η Microsoft που θέλει να συνάψει τέτοιου τύπου συνεργασία με τη Ρεάλ Μαδρίτης. Η Audi και η Fly Emirates έχουν ήδη πληροφορήσει τη Ρεάλ ότι είναι διατεθειμένες να πληρώσουν αδρά για να δουν τις επιχειρήσεις τους να συνοδεύουν το όνομα του Μπερναμπέου. Audi και Emirates είναι εξάλλου και τώρα χορηγοί της ομάδας, κάτι που σημαίνει ότι η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς θα έχει αρκετό ανταγωνισμό.
Το θέμα είναι ότι τον επόμενο μήνα, προς τα τέλη του, θα κλείσει η συμφωνία και το ιστορικό γήπεδο θα έχει καινούργιο ονοματεπώνυμο. Όποιος δώσει 35 εκατομμύρια ετησίως, θα το πετύχει. Ο ίδιος ο Φλορεντίνο θέλει τη Microsoft αλλά τον τελικό λόγο θα τον έχει, ποιος άλλος, το ίδιο το χρήμα.
Νίκος Καραμάνος