Καθηγητές και φοιτητές δηλώνουν πρόθυμοι να συνεχίσουν
Με πρωτοβουλία καθηγητών και φοιτητών του, της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ, χθες και σήμερα μοιράστηκαν δεκάδες τόνοι πατάτες Νευροκοπίου και Βροντούς σε τιμή παραγωγού, δηλαδή στα 25 λεπτά το κιλό. Η γνωστές πλέον «πατάτες Κατερίνης» άνοιξαν τον δρόμο και η επιτυχία του εγχειρήματος σπρώχνει παραγωγούς και καταναλωτές να αναζητήσουν τα νέα μονοπάτια ανταλλαγής προϊόντων, χωρίς μεσάζοντες, χωρίς τα καρτέλ των μεγάλων σούπερ-μάρκετ και κυρίως καλύτερες τιμές.
Όπως δηλώνουν οι παραγωγοί, η τιμή πώλησης στους εμπόρους φέτος είχε διαμορφωθεί στα 12 λεπτά το κιλό, ενώ στον καταναλωτή έφταναν σε τιμές που ξεπερνούσαν σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 60 λεπτά. Η εισβολή στο «δίκαιο εμπόριο» και του ΑΠΘ δίνει πλέον άλλη δυναμική στο εγχείρημα, δεδομένου ότι καθηγητές και φοιτητές δηλώνουν πρόθυμοι να δώσουν την τεχνογνωσία που απαιτείται, ώστε να εξαπλωθεί το κίνημα της πατάτας και σε άλλα προϊόντα.
Όπως οι ίδιοι τονίζουν, η δραστηριότητα αυτή έχει τον εξής τριπλό σκοπό. Αρχικά στόχος είναι οι παραγωγοί να πουλήσουν το προϊόν τους σε υψηλότερη τιμή και να αποκτήσουν μεγαλύτερο εισόδημα για να έχουν κίνητρο να συνεχίσουν να παράγουν. Ακόμη οι καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή. Και τέλος, οι φοιτητές να εφαρμόσουν στην πράξη τις επιστημονικές γνώσεις τους.
«Λάβαμε περισσότερα από 1.000 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με παραγγελίες, ενώ τα τηλέφωνα της Γεωπονικής Σχολής και το κινητό μου δεν σταμάτησαν να χτυπούν για τον ίδιο σκοπό. Δεν περιμέναμε να ζητηθούν πάνω από 10 τόνοι και ίσως φτάσουμε ακόμη και τους 60, καθώς δεν έχουν ακόμη καταμετρηθεί όλες οι παραγγελίες», εξηγεί ο ομότιμος καθηγητής Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων του ΑΠΘ, Χρίστος Θ. Καμενίδης. «Μόλις τελειώσουμε με τις πατάτες, θα κάνουμε προσπάθειες και επαφές να επεκταθούμε και σε άλλα προϊόντα. Οι καταναλωτές μάς ζητούν κατά προτεραιότητα φασόλια Πρεσπών, ρύζι, ελαιόλαδο και ελιές, οπότε αυτά θα είναι πιθανώς και τα επόμενα προϊόντα για τα οποία θα επιδιώξουμε να επικοινωνήσουμε με τις ΕΑΣ για αντίστοιχες με την αυριανή πρωτοβουλίες», διευκρίνισε ο καθηγητής. Την προσπάθεια στηρίζει η πρυτανεία του ΑΠΘ, ενώ οι φοιτητές πιέζουν ώστε το εμπόριο δίχως μεσάζοντες να αποκτήσει μόνιμη στέγη στο ΑΠΘ, με τη δημιουργία μιας μεγάλης υπαίθριας λαϊκής αγοράς.
Όπως δηλώνουν οι παραγωγοί, η τιμή πώλησης στους εμπόρους φέτος είχε διαμορφωθεί στα 12 λεπτά το κιλό, ενώ στον καταναλωτή έφταναν σε τιμές που ξεπερνούσαν σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 60 λεπτά. Η εισβολή στο «δίκαιο εμπόριο» και του ΑΠΘ δίνει πλέον άλλη δυναμική στο εγχείρημα, δεδομένου ότι καθηγητές και φοιτητές δηλώνουν πρόθυμοι να δώσουν την τεχνογνωσία που απαιτείται, ώστε να εξαπλωθεί το κίνημα της πατάτας και σε άλλα προϊόντα.
Όπως οι ίδιοι τονίζουν, η δραστηριότητα αυτή έχει τον εξής τριπλό σκοπό. Αρχικά στόχος είναι οι παραγωγοί να πουλήσουν το προϊόν τους σε υψηλότερη τιμή και να αποκτήσουν μεγαλύτερο εισόδημα για να έχουν κίνητρο να συνεχίσουν να παράγουν. Ακόμη οι καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν σε χαμηλότερη τιμή. Και τέλος, οι φοιτητές να εφαρμόσουν στην πράξη τις επιστημονικές γνώσεις τους.
«Λάβαμε περισσότερα από 1.000 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με παραγγελίες, ενώ τα τηλέφωνα της Γεωπονικής Σχολής και το κινητό μου δεν σταμάτησαν να χτυπούν για τον ίδιο σκοπό. Δεν περιμέναμε να ζητηθούν πάνω από 10 τόνοι και ίσως φτάσουμε ακόμη και τους 60, καθώς δεν έχουν ακόμη καταμετρηθεί όλες οι παραγγελίες», εξηγεί ο ομότιμος καθηγητής Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων του ΑΠΘ, Χρίστος Θ. Καμενίδης. «Μόλις τελειώσουμε με τις πατάτες, θα κάνουμε προσπάθειες και επαφές να επεκταθούμε και σε άλλα προϊόντα. Οι καταναλωτές μάς ζητούν κατά προτεραιότητα φασόλια Πρεσπών, ρύζι, ελαιόλαδο και ελιές, οπότε αυτά θα είναι πιθανώς και τα επόμενα προϊόντα για τα οποία θα επιδιώξουμε να επικοινωνήσουμε με τις ΕΑΣ για αντίστοιχες με την αυριανή πρωτοβουλίες», διευκρίνισε ο καθηγητής. Την προσπάθεια στηρίζει η πρυτανεία του ΑΠΘ, ενώ οι φοιτητές πιέζουν ώστε το εμπόριο δίχως μεσάζοντες να αποκτήσει μόνιμη στέγη στο ΑΠΘ, με τη δημιουργία μιας μεγάλης υπαίθριας λαϊκής αγοράς.
Λ.Α.
Σχόλια