Καταστροφή δέντρων και άλλα «ευτράπελα» προβλέπει η προμελέτη του Δήμου.
Τη σφοδρή αντίδραση των κατοίκων του Ηρακλείου συναντούν τα σχέδια του δημάρχου Γιάννη Κουράκη για καταστροφή ενός μεγάλου μέρους του Πάρκου Γεωργιάδη με σκοπό την κατασκευή υπόγειου παρκινγκ. Ο δήμαρχος ετοιμάζεται να μιμηθεί το παράδειγμα Κακλαμάνη, ενώ η προμελέτη του έργου προβλέπει αντικατάσταση των τεράστιων δέντρων με χαμηλή βλάστηση και εγκατάσταση κλουβιών με πουλιά(!) εκεί που σήμερα τα πουλιά κυκλοφορούν ελεύθερα, βρίσκοντας καταφύγιο στο κέντρο της πόλης.
Το έργο πραγματοποιείται με τη μέθοδο της «Μελέτης-Κατασκευής», η οποία εγγυάται πλήρη αδιαφάνεια και αδυναμία ελέγχου, αφού ο εργολάβος θα εκπονήσει την τελική μελέτη στα μέτρα του και αφού ήδη θα του έχει ανατεθεί το έργο. Στις αναθέσεις τέτοιου είδους έχει ήδη αντιταχθεί σθεναρά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και ο φήμος έχει ήδη λάβει προειδοποίηση πως αν προχωρήσει με αυτό τον τρόπο θα ασκηθούν ένδικα μέσα για την ακύρωση της δημοπρασίας.
Αποκαλυπτική η προμελέτη
Μέχρι στιγμής όλη η συζήτηση γίνεται με βάση την προμελέτη του έργου. Ο δήμαρχος Γιάννης Κουράκης αλλά και ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού, Τουρισμού και Ανάπτυξης κ. Γ. Παρασύρης διατείνονται πως δε θα κοπεί ούτε ένα δέντρο. Ωστόσο η προμελέτη, την οποία παρήγγειλε και πλήρωσε ο ίδιος ο Δήμος στο γραφείο μελετών του Αλέξανδρου Τομπάζη προβλέπει (στις 10 Μαρτίου του 2005): «Τα τεχνικά έργα που θα γίνουν για την κατασκευή του Σταθμού Αυτοκινήτων έχουν αποτέλεσμα την κοπή όλων των φυτών που βρίσκονται ανατολικά του κεντρικού διαδρόμου, μέχρι το Ηρώο, αρκετά στη νησίδα πρασίνου νοτιοδυτικά αυτού και όλα τα φυτά του πρανούς βόρεια του πάρκου». Η παραπάνω φράση συνεπάγεται την καταστροφή του 1/3 του πάρκου και αποτελεί «αιτία πολέμου» με τους φορείς τη πόλης. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατά την οποία εγκρίθηκε η προώθηση της κατασκευής του πάρκινγκ παρέστησαν και διαμαρτυρήθηκαν μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών που έχει συσταθεί για την προστασία του Πάρκου Γεωργιάδη και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ έντονες αντιδράσεις διατυπώνονται και από φορείς όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο, τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης στο Δήμο και απλούς πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το πάρκο.
«Επιβαρύνουν τα πάρκινγκ στο κέντρο»
Ενστάσεις για την χρησιμότητα του έργου διατυπώνουν και οι συγκοινωνιολόγοι τονίζοντας πως πλέον η διεθνής πρακτική επιβάλει την κατασκευή πάρκινγκ έξω από τα κέντρα των πόλεων με την παράλληλη ανάπτυξη δικτύων μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν πως τα πάρκινγκ εντός πόλεως «ενθαρρύνουν» την έλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο και τελικά λειτουργούν επιβαρυντικά για το κυκλοφοριακό και την αστική ρύπανση.
Προβληματισμός επίσης διατυπώνεται και από το εκπροσώπους του Τεχνικού Επιμελητηρίου για την πληθώρα χρήσεων που συνωστίζονται στο πάρκο, πάντα σύμφωνα με την υπάρχουσα προμελέτη. Συγκεκριμένα, προβλέπονται παιδική χαρά, εξομοιωτής για αναρρίχηση, τραπεζοκαθίσματα για το αναψυκτήριο που ήδη υπάρχει, επίπεδο σκάκι, γιγαντοοθόνη, ξύλινα όργανα γυμναστικής, πίστες skateboard, γλυπτό μεταλλόφωνο, πιάνο δαπέδου, περίπτερο πληροφόρησης κοινού, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων και πολλά άλλα ώστε να αναρωτιέται κανείς πόσος πραγματικά ελεύθερος χρόνος θα απομείνει. Με βάση την προμελέτη προβλέπεται η εγκατάσταση παιχνιδιών-ομοιωμάτων jet ski, scooter και διθέσιου αυτοκινήτου. Απολύτως μέσα στο πνεύμα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης δηλαδή…