Γενικευμένη συρρίκνωση και “ξαφνικοί θάνατοι” σε όλες τις δομές
Μόνο τυχαίες δεν μπορεί να θεωρηθούν οι δηλώσεις του εκπροσώπου του ΟΟΣΑ, Α. Γκουρία, την περασμένη Τρίτη στο Euronews, ότι «πρέπει να συνεχιστεί η “δουλειά” στις ιδιωτικοποιήσεις και το κούρεμα του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα», δύο μόλις ημέρες αφού η ελληνική κυβέρνηση είχε ήδη διά στόματος Χρυσοχοΐδη και μέσω Mega, δηλώσει ότι θα τελειώνουμε με το Δημόσιο.
Αυτό ακριβώς είναι και το σχέδιο. Να μπει λουκέτο σε όλες τις δημόσιες δομές για να παραχωρηθούν σε ιδιώτες. Ας μη γελιόμαστε. Το «στοίχημα» δεν ορίζεται μόνο στο εάν η τρόικα ζήτησε περισσότερο αίμα, κι επομένως η κυβέρνηση είπε να κλείσει μερικούς ακόμη Οργανισμούς. Οι περικοπές στο Δημόσιο δεν αφορούν μόνο την αναλγησία της τρόικας που ζητά «λιγότερο κράτος».
Το τσεκούρι αφορά την ίδια τη φύση των δομών του Δημοσίου και εκτός από τις επιταγές του Μνημονίου παραμονεύουν στη γωνία τα αρπακτικά του ιδιωτικού τομέα που ήδη έχουν στήσει μικρομάγαζα και περιμένουν να καρπωθούν το έργο που μένει ατελές (παραδείγματα: η εκτύπωση σχολικών βιβλίων από ιδιωτικές Εκδοτικές Επιχειρήσεις ΜΜΕ, η μελέτη και κατασκευή σχολείων από ιδιώτες, οι έλεγχοι σε ΜΜΜ ή/και τελωνεία από «εξωτερικούς συνεργάτες» κ.λπ.).
Μετά την Υγεία, οι Μεταφορές
Το τσεκούρι στο Δημόσιο, θα είναι συνολικό. Η αποδιάρθρωση του τομέα Υγείας έχει ήδη δείξει το δρόμο. Ήταν -στη γλώσσα τους- το καλύτερο crash test. Τώρα η σκυτάλη περνάει στις Μεταφορές. Υπό νέα… αξιολόγηση περνούν οι 12.000 εργαζόμενοι στους εποπτευόμενους φορείς του υπ. Μεταφορών με στόχο, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Μιχ. Χρυσοχοΐδη, να περικοπεί το 10% εξ αυτών (δηλαδή τουλάχιστον 1.200… κεφάλια). Δικαίως ξεσηκώθηκαν μέχρι και οι πέτρες στον τομέα των μεταφορών (η ΔΑΚΕ ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, Σιδ/κών & Μεταφορών περνά σε σκληρή επίθεση κατά της κυβέρνησης, αναφέροντας μάλιστα πως «στέλνετε με την πολιτική σας στα κρεματόρια των ανέργων τους εναπομείναντες εργαζόμενους, υποστηρίζοντας την ιδεοληψία του νεοφιλελευθερισμού»).
Με γρήγορους υπολογισμούς ο υπουργός έβαλε στο ίδιο τσουβάλι ΕΡΓΟΣΕ, Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), Αττικό Μετρό, Εγνατία, οι οποίες όπως είπε «πρέπει να συγχωνευθούν και έχουν προσωπικό που χρειάζεται επαναξιολόγηση». Η ΕΡΓΟΣΕ, που δημιουργήθηκε κατ’ επιταγή της Ε.Ε, ώστε να καταλήξουν οι «ουρές» της ΓΑΙΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε χέρια ιδιωτών «επενδυτών» και τώρα δεν χρειάζεται πια, το ΤΕΟ που έχει μερικά εκατομμύρια αποθεματικών από τα ποσοστά που όλοι οι φορολογούμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. και Δ.Χ. κατέβαλαν στα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους και οι Αττικό Μετρό και Εγνατία που ήδη εδώ και δύο χρόνια λειτουργούν με κουτσουρεμένο προσωπικό.
Όπως επισημαίνουν τα Σωματεία Εργαζομένων στις Μεταφορές, το υπουργείο θα προσπαθήσει για ακόμη μια φορά να πείσει από τα τηλεοπτικά κανάλια τους επιβάτες-χρήστες των ΜΜΜ ότι «οι αυξήσεις των εισιτηρίων, οι μειώσεις των δρομολογίων με την αύξηση του χρόνου αναμονής των επιβατών, οι καταργήσεις γραμμών και η υποβάθμιση της ποιότητας των μεταφορών είναι για το καλό τους».
Και, βέβαια, το πλάνο δεν τελειώνει εδώ. Για το 2014 προγραμματίζεται τσεκούρι στο υπ. Οικονομικών, το υπ. Ανάπτυξης (κυρίως σε ΜΟΔ, ΟΚΑΑ) το υπ. Περιβάλλοντος (Εθνικό Κτηματολόγιο, Χαρτογράφηση Α.Ε.), ενώ 150 «κεφάλια» θα αναζητηθούν σε Ινστιτούτα και Ιδρύματα Μελετών.
Ενόψει αυτής της κατάστασης οι εργαζόμενοι δείχνουν να συσπειρώνονται, όπως φάνηκε και σε έκτακτη σύσκεψη του Συντονιστικού των Υπό Κατάργηση Φορέων του Δημοσίου, που συγκλήθηκε την περασμένη Τετάρτη με πρωτοβουλία του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΚ. Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε η χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας των Δ.Σ. Σωματείων και Ομοσπονδιών στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η διοργάνωση συνέντευξης Τύπου την Τρίτη 3/12, αλλά και απεργιακή κινητοποίηση μέσα στο δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου.
Κ.Ρ.