του Γιώργου Αβαρλή*
Έγινε μέχρι και αυτό. Δημότες επισκέπτονται το ταμείο του Δήμου Θεσσαλονίκης, την Τετάρτη 22/11, για να πληρώσουν οφειλές τους και συναντούν απίστευτες ουρές. Πολίτες οργισμένοι αναζητούν τρόπο να τακτοποιήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις και ακούνε, τους σε κατάσταση κατάρρευσης υπαλλήλους να λένε ότι τέλειωσαν τα διπλότυπα μπλοκ είσπραξης. Φίλοι μού κάνουν απλές ερωτήσεις του τύπου: Εκτυπωτές που να τυπώνουν σε λευκό χαρτί Α4 δεν υπάρχουν; Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το μέχρι πότε θα φτάσουν τα έντυπα;
Δυστυχώς για την πόλη μας μάλλον ο προγραμματισμός βρίσκεται στα αζήτητα αυτής της Δημοτικής Αρχής. Θα αναρωτηθεί κάποιος. Μα είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά εν έτη 2017; Δυστυχώς στην φτωχομάνα Θεσσαλονίκη γίνονται πολλά και διάφορα με αποκορύφωση, λίαν συντόμως το πιθανολογούμενο αλαλούμ με την ελεγχόμενη στάθμευση.
Την 01/12 σύμφωνα με το σχεδιασμό θα ξεκινήσει η λειτουργία της ηλεκτρονικής πληρωμής των τελών στάθμευσης. Ήδη στην πρώτη κοινότητα, δηλαδή στο ιστορικό κέντρο, βλέπουμε κάποιες γραμμές στο οδόστρωμα με ένα μπλε χρώμα που μέσα σε λίγες ημέρες άρχισε να ξεθωριάζει. Οι διαμένοντες στο κέντρο θα πρέπει άμεσα να προμηθευτούν την κάρτα μονίμου κατοίκου ώστε να παρκάρουν τα οχήματά τους μέσα σε αυτές τις μπλε γραμμογραφήσεις. Τα ερωτήματα που γεννώνται είναι πολλά, ας αρκεσθούμε όμως σε δύο.
Α. Ποιός θα ελέγχει μετά την δεκάτη μεταμεσημβρινή το εάν κάτοικος του Πανοράματος εποχούμενος με το ακριβό του τζιποειδές, κατέλαβε θέση ενός κατοίκου του κέντρου που εκείνη την ώρα επιστρέφει από την απογευματινή του εργασία; Ουδείς, διότι η αρμόδια Δημοτική Αστυνομία μετά τις 22:00 πηγαίνει σπίτι της.
Β. Πού θα παρκάρουν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων, διαβιούντες στο Α΄ Διαμέρισμα αφού είναι γνωστόν ότι οι θέσεις δεν επαρκούν για όλους;
Δεν σας είπα όμως το καλλίτερο. Θα υπάρχουν και λευκές λωρίδες για αυτούς που θα πληρώνουν. Ο Δήμος προϋπολογίζει για το 2018 ότι θα εισπράξει από την ελεγχόμενη στάθμευση και τα πρόστιμα 4 εκατ. ευρώ, όταν για το 2017 εισέρευσαν στα ταμεία του μόλις 200.000 ευρώ.
Βέβαια για να τα λέμε όλα, ως έχουν στην πραγματικότητα, τα 2.000.000 ευρώ θα τα πάρει η εταιρεία που έστησε το σύστημα. Μάλλον θα πρέπει να αναφωνήσουμε για άλλη μία φορά. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη.
Τέλος θα υπάρχουν και κίτρινες γραμμές για τις φορτοεκφορτώσεις. Αν θα δείτε να το τηρεί κανένα φορτηγό να με ειδοποιήσετε για φωτογράφιση.
*Ο Γιώργος Αβαρλής είναι δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης