Σχολεία-μεγαθήρια με… μετεκλογικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις
Μέσα στο προεκλογικό κλίμα των ημερών μια κινητοποίηση των δασκάλων πέρασε μάλλον χωρίς ιδιαίτερη δημοσιότητα. Κι όμως αφορά την κατάργηση-συγχώνευση περίπου 250 σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι δάσκαλοι με απόφαση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος πραγματοποίησαν στάση εργασίας την Τετάρτη 21/5 και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Το θέμα αναδείχθηκε από δημοσίευμα εφημερίδας, το οποίο δεν διαψεύστηκε, λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Σύμφωνα με αυτό, υπάρχει έτοιμο σχετικό σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών. Είναι φανερό ότι με αυτόν τον τρόπο για άλλη μια φορά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αξιοποιεί την περίοδο του καλοκαιριού για να περάσει αποφάσεις που στόχο έχουν απλά τη μείωση των δαπανών.
Έτσι, ενώ εμφανίζεται η ηγεσία του υπουργείου να ιδρύει έξι νέα δημοτικά σχολεία, 11 νηπιαγωγεία, 1 γυμνάσιο, 2 ΓΕΛ, 14 ΕΠΑΛ και 6 λυκειακές τάξεις σε γυμνάσια, ταυτόχρονα καταργεί 15 δημοτικά, 30 νηπιαγωγεία, ένα γυμνάσιο και τρία ΕΠΑΛ, ενώ συγχωνεύει 128 δημοτικά σε 64, και 74 νηπιαγωγεία σε 37. Μεγάλος χαμένος η ειδική αγωγή, αφού τα ειδικά σχολεία μειώνονται δραστικά. Τα περισσότερα δημοτικά σχολεία που συγχωνεύονται αφορούν δήμους της Αττικής (Αθήνα, Βύρωνας, Γαλάτσι, Ζωγράφου, Περιστέρι, Αιγάλεω, Καλλιθέα κ.λπ.).
«Η λογιστική αντίληψη στην εκπαίδευση που μειώνει εκπαιδευτικούς, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, στερεί τους μαθητές από την απαραίτητη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, είναι ο ασφαλέστερος δρόμος προς την υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΔΟΕ. Όπως αναφέρουν οι δάσκαλοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που ήρθαν στο δημοσιότητα προκειμένου να εξοικονομηθούν θέσεις εκπαιδευτικών, δημιουργούνται σχολεία «μεγαθήρια». Μάλιστα για τις αλλαγές αυτές δεν έχουν υπάρξει εισηγήσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης, ούτε από την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία θεσμικά έχει κύριο λόγο στην ίδρυση και λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο εκατοντάδες εκπαιδευτικών αφού θεωρήθηκαν «υπεράριθμοι» μετακινήθηκαν αυθαίρετα από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, φαινόμενο που αναμένεται να διογκωθεί με τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις. Ήδη σε πολλές περιοχές (Ελευσίνα, Περιστέρι, Τρίκαλα κ.λπ.) με πρωτοβουλία των συλλόγων των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν συσκέψεις με συλλόγους γονέων και άλλους τοπικούς φορείς για την οργάνωση διαμαρτυριών.
Γ.Κατ.
Αναβάθμιση με «ημετέρους»
Πραγματικός στόχος της κυβέρνησης σε σχέση με τη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι η αναβάθμισή της, αλλά ο απόλυτος έλεγχος και η υποταγή της στην εκάστοτε πολιτική εξουσία. Αυτό καταγγέλλει η Ομοσπονδία των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κάνοντας λόγο για τοποθέτηση «ημετέρων» σε θέσεις προϊσταμένων, με τη μέθοδο της… απευθείας ανάθεσης.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ σε ανακοίνωσή της μιλά για το νέο σύστημα επιλογής που έθεσε σε διαβούλευση το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για ένα σύστημα που παραπέμπει καθαρά στον παλαιοκομματισμό όταν η κυβέρνηση μιλά για δήθεν αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης.
«Η κατάργηση των τυπικών προσόντων εγείρει τεράστια ερωτήματα για τις προθέσεις του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Είναι δυνατόν να μην έχουν θέση στην αξιολόγηση προσόντων οι επαγγελματικές γνώσεις, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι σπουδών και οι ξένες γλώσσες; Είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζονται και προσμετρώνται τίτλοι από ακαδημαϊκά ιδρύματα και να αντικαθίστανται από μία γραπτή εξέταση αγνώστου περιεχομένου και μία συνέντευξη μερικών λεπτών;» σημειώνει η ΠΟΕ-ΟΤΑ. Η Ομοσπονδία κάνει μάλιστα λόγο και για την εμπλοκή ιδιωτών στη διαδικασία αυτή, υπογραμμίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο εξυγίανσης, καθώς και αυτοί «θα επιλέγονται με κριτήρια κομματικά και πελατειακά, χωρίς να καθορίζεται από ποιους και πώς θα αξιολογούνται, τι εγγυήσεις θα έχουν για να μην αναγκάζονται να υπηρετούν τις επιλογές της πολιτικής ηγεσίας ώστε να προωθηθούν οι ημέτεροι».