Πήραν λεφτά από ηλικιωμένη για το χρέος της κόρης της
Ακόμα ένα κρούσμα καταχρηστικής λειτουργίας των τραπεζών εις βάρος των καταναλωτών έρχεται στη δημοσιότητα από την Κρήτη. Η καταγγελία αφορά τη MARFIN EGΝΑΤΙΑ του κ. Βγενόπουλου, η οποία δέσμευσε τα χρήματα ηλικιωμένης γυναίκας επειδή στον ίδιο λογαριασμό ήταν συνδικαιούχος και η κόρη της, που είχε οφειλή προς την τράπεζα.
Όπως τονίζει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η 73χρονη γυναίκα είδε τις οικονομίες που κράταγε για το τέλος της ζωής της να κάνουν φτερά, χωρίς καν να είναι εγγυήτρια για το δάνειο της κόρης της. Η ίδια η γυναίκα δεν είχε καμία οφειλή σε αυτήν ή σε άλλη τράπεζα και το μόνο που τη συνέδεε «τραπεζικά» με την κόρη της ήταν ότι την είχε βάλει συνδικαιούχο στον καταθετικό της λογαριασμό για την περίπτωση που η ίδια δεν θα μπορούσε να πάει στην τράπεζα για να εξυπηρετηθεί.
Ακολουθώντας μία παράνομη πρακτική, η τράπεζα έκρινε πως μπορούσε να παρακρατήσει από το λογαριασμό της μητέρας το ποσό των 5.118,52 ευρώ, το οποίο χρωστούσε η κόρη της συγκεκριμένης γυναίκας. Η δανειολήπτρια, μέσω της Ένωσης Καταναλωτών, απευθύνθηκε στη MARFIN, από την οποία πήραν την απάντηση ότι αυτή είναι η πολιτική της τράπεζας.
Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά σειρά αντίστοιχων πρακτικών από τις τράπεζες. Πρόσφατα, πάλι στα Χανιά, κλητήρας της τράπεζας FBB (Ρέστης- Σάλλας) έζωσε με κορδέλες σήμανσης το σπίτι γυναίκας, εκφοβίζοντάς την πως πρόκειται να κατασχεθεί. Τελικά αποδείχτηκε πως δεν υπήρχε καμία εντολή κατάσχεσης. Τέλος, συνεχείς είναι πλέον οι καταγγελίες για… αυτοπρόσωπες επισκέψεις υπαλλήλων ή εντεταλμένων των τραπεζών (οι τελευταίες αφορούν τη Eurobank) που έχουν αντικαταστήσει την τηλεφωνική όχληση από τις εισπρακτικές εταιρίες. Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μέσω της προέδρου της Ιωάννας Μελάκη, ζητά την παραδειγματική τιμωρία της MARFIN για το περιστατικό με την 73χρονη και φυσικά την άμεση επιστροφή των χρημάτων στο λογαριασμό της, ενώ προειδοποιεί τα στελέχη των τραπεζών πως πλέον κάθε καταγγελία φτάνει μέχρι το γραφείο του γενικού γραμματέα καταναλωτή από τον οποίο ζητείται η επιβολή αυστηρών κυρώσεων.
Όπως τονίζει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η 73χρονη γυναίκα είδε τις οικονομίες που κράταγε για το τέλος της ζωής της να κάνουν φτερά, χωρίς καν να είναι εγγυήτρια για το δάνειο της κόρης της. Η ίδια η γυναίκα δεν είχε καμία οφειλή σε αυτήν ή σε άλλη τράπεζα και το μόνο που τη συνέδεε «τραπεζικά» με την κόρη της ήταν ότι την είχε βάλει συνδικαιούχο στον καταθετικό της λογαριασμό για την περίπτωση που η ίδια δεν θα μπορούσε να πάει στην τράπεζα για να εξυπηρετηθεί.
Ακολουθώντας μία παράνομη πρακτική, η τράπεζα έκρινε πως μπορούσε να παρακρατήσει από το λογαριασμό της μητέρας το ποσό των 5.118,52 ευρώ, το οποίο χρωστούσε η κόρη της συγκεκριμένης γυναίκας. Η δανειολήπτρια, μέσω της Ένωσης Καταναλωτών, απευθύνθηκε στη MARFIN, από την οποία πήραν την απάντηση ότι αυτή είναι η πολιτική της τράπεζας.
Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια μακρά σειρά αντίστοιχων πρακτικών από τις τράπεζες. Πρόσφατα, πάλι στα Χανιά, κλητήρας της τράπεζας FBB (Ρέστης- Σάλλας) έζωσε με κορδέλες σήμανσης το σπίτι γυναίκας, εκφοβίζοντάς την πως πρόκειται να κατασχεθεί. Τελικά αποδείχτηκε πως δεν υπήρχε καμία εντολή κατάσχεσης. Τέλος, συνεχείς είναι πλέον οι καταγγελίες για… αυτοπρόσωπες επισκέψεις υπαλλήλων ή εντεταλμένων των τραπεζών (οι τελευταίες αφορούν τη Eurobank) που έχουν αντικαταστήσει την τηλεφωνική όχληση από τις εισπρακτικές εταιρίες. Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μέσω της προέδρου της Ιωάννας Μελάκη, ζητά την παραδειγματική τιμωρία της MARFIN για το περιστατικό με την 73χρονη και φυσικά την άμεση επιστροφή των χρημάτων στο λογαριασμό της, ενώ προειδοποιεί τα στελέχη των τραπεζών πως πλέον κάθε καταγγελία φτάνει μέχρι το γραφείο του γενικού γραμματέα καταναλωτή από τον οποίο ζητείται η επιβολή αυστηρών κυρώσεων.
Μ.Δ.
Σχόλια