Πληθαίνουν οι διαφωνίες μετά τις εξαγγελίες ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης

 

Με την τακτική του αιφνιδιασμού και μάλιστα μέσω ΤΑΙΠΕΔ, ξεκαθάρισε τελικώς το τοπίο αναφορικά με τις κυβερνητικές προθέσεις για τη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ, αλλά και άλλων ιδιωτικοποιήσεων, ζήτημα που ανέμενε αποσαφήνιση.

«Η Ελλάδα θα συνεχίσει τις προσπάθειες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και των περιφερειακών αερολιμένων, καθώς αναζητεί τρόπους για την προσέλκυση επενδύσεων και για άλλα κρατικά περιουσιακά στοιχεία». Η δήλωση του υπουργού Οικονομίας, Γιώργου Σταθάκη την Πέμπτη από την Τιφλίδα στο διεθνές πρακτορείο Bloomberg δεν χωράει αμφιβολίες.

Μία ημέρα πριν, σε συνέδριο για τις Υποδομές, τις Επενδύσεις και την Ανάπτυξη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνης Λεούσης, επιβεβαίωσε τις φήμες ότι συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες και με τους τρεις «μνηστήρες» του ΟΛΠ που είχαν περάσει από την πρώτη φάση. Όμως, θα γίνουν αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, καθώς αυτό που εξετάζεται πλέον δεν είναι η πώληση του 67% αλλά του 51% κατ’ αρχάς, με option αυτό το ποσοστό να αυξάνεται κάθε έτος μέχρι να φτάσει το 67%, με δεδομένες συγκεκριμένες αναπτυξιακές επενδύσεις υποδομών από τον ανάδοχο.

Οι κυβερνητικές προθέσεις, όπως διαφαίνονται μέσω των δηλώσεων Σταθάκη -αλλά και του Γ. Σακελλαρίδη, ο οποίος την Τετάρτη παραδέχθηκε πως η πώληση του Λιμανιού του Πειραιά, αποτελεί μέρος των διαπραγματεύσεων και ότι η κυβέρνηση συμφωνεί για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, για να έρθει σε συμβιβασμό με τους πιστωτές της- έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την γενική διάθεση του κόσμου και των φορέων του Πειραιά, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, που την προηγούμενη Κυριακή, διοργάνωσε μια εξαιρετικά πολυπληθή και επιτυχημένη ημερίδα ενημέρωσης και στην οποία ήταν γενικό το κλίμα υπέρ των Δημόσιων Λιμένων.

Χαρακτηριστικό είναι πως στην ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά επεσήμανε πως «η καθαρή παρούσα αξία του ΟΛΠ ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ γεγονός που είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τα σενάρια που θέλουν τα προσδοκώμενα κέρδη από την ιδιωτικοποίησή του να μην ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ», ενώ όλοι οι συμμετέχοντες στην ημερίδα (μεταξύ άλλων ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παν. Λαφαζάνης, ο αν. υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, οι αντιπεριφερειάρχες Πειραιά Γ. Γαβρίλης και Νήσων κ. Π. Χατζηπέρος) στις τοποθετήσεις τους μίλησαν για:

  • Την ανάγκη δημιουργίας ενός μαζικού κινήματος υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών.
  • Την ανάγκη διαμόρφωσης μιας Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της οποίας θα καθοριστεί το παραγωγικό μοντέλο του κάθε λιμανιού, πράγμα, που οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις είτε αδιαφορούσαν να κάνουν είτε εάν ξεκινούσαν να το επιχειρήσουν ακολουθούσαν εντελώς λάθος επιλογές.

Ο κόσμος του Πειραιά, τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι φορείς που εδώ και χρόνια δίνουν τη μάχη ενάντια στη δημιουργία ενός ανεξέλεγκτου ιδιωτικού μονοπωλίου, είχαν σαφή θέση: «Η κυβέρνηση της Αριστεράς οφείλει να αντιστρέψει αυτή την πολιτική ώστε το λιμάνι να γίνει παραγωγική πηγή πλούτου για την Οικονομία, τις πόλεις, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και να διαμορφώσει μια εθνική λιμενική πολιτική με πολυετή ορίζοντα».

 

Στο «κάδρο» και τα αεροδρόμια

Ο Γ. Σταθάκης δήλωσε, επίσης, στο Bloomberg ότι θα συνεχιστεί και η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, για να διευκρινίσει πάντως πως «προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε ορισμένα στοιχεία αυτών των ιδιωτικοποιήσεων προκειμένου να βελτιωθούν και πιστεύω ότι θα καταλήξουμε σε μια λογική συμφωνία και για τα δύο μέρη». Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα διαφορετικό μοντέλο ιδιωτικοποιήσεων που θα προσελκύσει κεφάλαια για επενδύσεις σε τομείς όπως είναι τα άλλα λιμάνια και οι σιδηρόδρομοι, εναλλακτικό από την πλήρη ιδιωτικοποίηση που πρεσβευόταν στο παρελθόν.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!