Athens Voice: Από την κουλτούρα του ξέκωλου στον νέο-φιλελευθερισμό κι από το Life Style στον φασισμό
Ανάμεσα σε συμβουλές για το πώς θα προχωρήσετε τη σχέση σας ανάλογα με το ζώδιο στο οποίο ανήκετε, με προβολή συγκινητικών αναρτήσεων της Φώφης Γεννηματά, με αποκλειστικό ρεπορτάζ για τις ευχές του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Μαρέβα, με τους –άγνωστους σε μένα– Πετρούνια και Μιλλούση να αποκαλύπτουν το φύλο του παιδιού τους, η Athens Voice κάνει πολιτική. Ενίοτε χυδαία. Ενίοτε με το χρώμα του φασισμού και του ρατσισμού, όπως η πιο πάνω ανάρτηση.
Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης της, υπήρξε εκ των εισηγητών της «κουλτούρας του ξέκωλου», αργότερα υμνητής του Σημίτη, στυλοβάτης (κάποτε) του Γιωργάκη, λυσσαλέος εχθρός της Αριστεράς, αφού –πολύ παλιά– ως νέος Σαούλ στον δρόμο για τη Δαμασκό, αποφάσισε να γίνει Απόστολος του Πέτρου (Κωστόπουλου) και μετά ακολουθώντας τον δρόμο του νέου του γκουρού να καταλήξει εκδότης του εικονογραφημένου τίποτα, αυτής της κακέκτυπης Village Voice.
Και να σκεφτείς ότι κάποτε, πριν γίνει εκείνο που μισούσε, ως «Άρης Σάρτας» είχε γράψει το σπαρακτικό Ροκ μυθιστόρημα. Κι αν ντρεπόταν και υπέγραφε με ψευδώνυμο, καθόλου δεν ντρέπεται να υπογράφει σήμερα με φαρδύ-πλατύ το όνομά του.
Υπάρχει μια συνέχεια, ωστόσο, σε αυτόν τον τύπο «δημοσιογραφίας». Τα κινήματα και οι διεκδικήσεις έγιναν ύμνοι για ημίγυμνα μοντέλα, το Sante αντικαταστάθηκε από τα Cohiba – με την ετικέτα να φαίνεται.
Όταν έδυσε το άστρο αυτής της κουλτούρας ήρθε το πιο μοντέρνο. Με απευθείας αντιγραφή από τη Νέα Υόρκη έφθασε κι εδώ, στη χώρα που ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα μια «Voice» που ονομάσθηκε Athens Voice.
Με συστηματική κα ανελέητη προπαγάνδα κατάφερε να εδραιωθεί και να αποκτήσει επιρροή σε μια νεολαία που την θέλει να εχθρεύεται κάθε τι το «δημόσιο», να λατρεύει τον ιδιωτικό τομέα, να μισεί το κοινωνικό κράτος και να προπαγανδίζει με κάθε τρόπο πως έφθασε το τέλος τους.
Γράφει ο μεγάλος φιλόσοφος, οικονομολόγος κ.λπ. και εκδότης της πολύχρωμης φυλλάδας: «Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη, η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν μπορεί πια να υποστηρίξει το ευρωπαϊκό μοντέλο κοινωνικής πρόνοιας και δικαιωμάτων που ξέρουμε. Η επανάσταση της πληροφορικής και η παγκοσμιοποίηση τα άλλαξε όλα».
Αυτή είναι η καραμέλα του νεοφιλελευθερισμού κι ως εδώ φαίνεται όλος ο προπαγανδιστικός μηχανισμός να δουλεύει ρολόι. Όμως, το μίσος του για οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί έστω και στοιχειωδώς ως αριστερά, ώρες-ώρες οδηγεί σε ατοπήματα.
Τα κοινωνικά δίκτυα που συνήθως τα οικτίρουμε, αυτήν τη φορά αντέδρασαν δυναμικά: Η σελίδα της Athens Voice γέμισε με σχόλια που αντιγράφουν την ανάρτηση και επισημαίνουν: «Όποιος προσβάλλει τη μνήμη νεκρού με βάναυση ή κακόβουλη εξύβριση ή με συκοφαντική δυσφήμηση (άρθρ. 363) τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι έξι μηνών».
Μετά την κατακραυγή οι υπεύθυνοι έσπευσαν να εξαφανίσουν την ανάρτηση, όμως η ζημιά στο υποτιθέμενο πολιτισμένο και «ευρωπαϊκό» προφίλ που θέλει να προβάλλει η εφημερίδα θρυμματίστηκε.
Ας προβληματιστούμε όμως για το πώς η κυρίαρχη ιδεολογία έχει τον τρόπο να χειραγωγεί. Οι σπάνιες στιγμές αντίστασης δεν αρκούν. Καιρός να αναζητήσουμε μια άλλη γλώσσα. Μια Φωνή που να μην είναι Voice.
Κινηματογραφική Λέσχη Αγίας Παρασκευής: Πρεμιέρα με Πολυξένη
Με την βραβευμένη ταινία Πολυξένη της Δώρας Μασκλαβάνου ξεκινούν οι θερινές προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης Αγίας Παρασκευής την Τετάρτη 10 Ιουλίου στις 9μμ στον δημοτικό κινηματογράφο «Θανάσης Βέγγος», Πολιτιστικό Πάρκο «Στ.Κώτσης», Σπάρτης 1, Αγ.Παρασκευή με την παρουσία των συντελεστών.
Η ταινία : Το 1957 ένα ζευγάρι ευκατάστατων Κωνσταντινουπολιτών υιοθετεί ένα μικρό κορίτσι, που αργότερα θα τους κληρονομήσει και θα προσπαθήσει να επιβιώσει σε ένα εχθρικό και προκατειλημμένο περιβάλλον.
Σκηνοθεσία/σενάριο/μοντάζ: Δώρα Μασκλαβάνου
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Γκουλιώνη, Οζγκούρ Εμρέ Γιλντιρίμ, Λυδία Φωτοπούλου, Ακύλλας Καραζήσης.
Τέσσερα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Α’ Γυν. Ρόλου Κάτια Γκουλιώνη, Β’ Γυν. Ρόλου Λυδία Φωτοπούλου, Φωτογραφίας Κλαούντιο Μπολιβάρ και μουσικής Νίκος Κυπουργός).
Παρούσα η σκηνοθέτρια Δώρα Μασκλαβάνου, η πρωταγωνίστρια Κάτια Γκουλιώνη, ο δ/ντής φωτογραφίας Κλάουντιο Μπολιβάρ, ο ηθοποιός Κώστας Ξυκομηνός. Την ταινία θα παρουσιάσει η ιστορικός κινηματογράφου Δρ. Ιωάννα Αθανασάτου και θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Είσοδος ελεύθερη, με προσφορά ειδών για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Αγίας Παρασκευής.