Mαθήματα αντιμετώπισης εργατικών κινητοποιήσεων από τη μακρινή Αυστραλία.
Αντεργατικό ρεσιτάλ και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο αυστραλιανός αεροπορικός κολοσσός, Qantas. Η διοίκηση της εταιρίας προκειμένου να μη συναινέσει στις αγωνιστικές διεκδικήσεις με αιχμή την απαίτηση των συνδικάτων για «πάγωμα» απολύσεων, δεν δίστασε να κηρύξει γενικό λοκ άουτ, καθηλώνοντας στο έδαφος το σύνολο του στόλου του και εγκλωβίζοντας σε 22 διαφορετικά αεροδρόμια της υφηλίου 68.000 επιβάτες. Η ακραία αυτή κίνηση φέρεται να ήταν προσωπική απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της αεροπορικής, Άλαν Τζόις ο οποίος, αφού πρώτα φρόντισε να πείσει τη γενική συνέλευση της εταιρίας να δεχθεί μια υπέρογκη αύξηση στις αποδοχές του Διοικητικού Συμβουλίου (και στις δικές του, φυσικά), αποφάσισε να εκβιάσει ουσιαστικά, τόσο την αυστραλιανή κυβέρνηση, όσο και τα συνδικάτα των εργαζομένων, ανακοινώνοντας το λοκ άουτ που στοίχισε στην εταιρία περί τα 21 εκατ. δολάρια Αυστραλίας, ημερησίως.
Η διαμάχη ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο όταν η Qantas -που σημειωτέον λειτουργεί σχεδόν μονοπωλιακά σε διάφορες περιοχές της Αυστραλίας- ανακοίνωσε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ύστερα από τις ζημιές ύψους 200 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 150 εκατ. ευρώ) που είχε κυρίως στις διεθνείς πτήσεις. Τα συνδικάτα των εργαζομένων (πιλότων, αεροσυνοδών, μηχανικών) κινητοποιήθηκαν μπροστά στο ενδεχόμενο απώλειας θέσεων εργασίας, με αποτέλεσμα να κλιμακωθεί η κατάσταση και να υπάρξει απευθείας ρήξη με τη διοίκηση, που προκάλεσε και την εμπλοκή της κυβέρνησης. Η τελευταία, ωστόσο, αν και λεκτικά αντέδρασε έντονα, πρακτικά δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα περισσότερο από το να ζητήσει από το Δικαστήριο Εργατικών Διαφορών να επανεξετάσει το θέμα.
Ακόμη και μετά την επάνοδο των αεροσκαφών της Qantas σε κανονική λειτουργία, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συνεχίζει το αντεργατικό του κρεσέντο, δηλώνοντας σε διεθνή ΜΜΕ πως δεν πρόκειται να συναινέσει σε κανένα εργατικό αίτημα των συνδικάτων, στηλιτεύοντας μάλιστα την κυβέρνηση που δεν απαγόρευσε(!) στα συνδικάτα τις κινητοποιήσεις…
Η διαμάχη ξεκίνησε τον περασμένο Αύγουστο όταν η Qantas -που σημειωτέον λειτουργεί σχεδόν μονοπωλιακά σε διάφορες περιοχές της Αυστραλίας- ανακοίνωσε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ύστερα από τις ζημιές ύψους 200 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 150 εκατ. ευρώ) που είχε κυρίως στις διεθνείς πτήσεις. Τα συνδικάτα των εργαζομένων (πιλότων, αεροσυνοδών, μηχανικών) κινητοποιήθηκαν μπροστά στο ενδεχόμενο απώλειας θέσεων εργασίας, με αποτέλεσμα να κλιμακωθεί η κατάσταση και να υπάρξει απευθείας ρήξη με τη διοίκηση, που προκάλεσε και την εμπλοκή της κυβέρνησης. Η τελευταία, ωστόσο, αν και λεκτικά αντέδρασε έντονα, πρακτικά δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα περισσότερο από το να ζητήσει από το Δικαστήριο Εργατικών Διαφορών να επανεξετάσει το θέμα.
Ακόμη και μετά την επάνοδο των αεροσκαφών της Qantas σε κανονική λειτουργία, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συνεχίζει το αντεργατικό του κρεσέντο, δηλώνοντας σε διεθνή ΜΜΕ πως δεν πρόκειται να συναινέσει σε κανένα εργατικό αίτημα των συνδικάτων, στηλιτεύοντας μάλιστα την κυβέρνηση που δεν απαγόρευσε(!) στα συνδικάτα τις κινητοποιήσεις…
Μ.Ε.
Σχόλια