Μια δικαστική απόφαση αποδεικνύει όσα δεν είδαν υπουργοί και βουλευτές.

Μια απόφαση δικαστηρίου που δικαιώνει εργαζόμενους από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αποκαλύπτει και «επίσημα» τα τερτίπια των μεταβιβάσεων που χρησιμοποιούν οι ιδιώτες διαχειριστές των ναυπηγείων.
Συγκεκριμένα, με απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών (17/05.01.2011) δικαιώνονται και πάλι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων που εργάζονταν στο τμήμα τροχαίου υλικού και η ιδιοκτήτρια ThyssenKrupp εμφάνιζε να εργάζονται σε άλλη εταιρία, για να μπορέσει να τους απολύσει. Είναι στην ουσία το τρίτο αντίστοιχο δικαστήριο που δικαιώνει τους τελευταίους από τους 160 εργαζόμενους σε έναν αγώνα που ξεκίνησαν μόνοι τους το 2007 (η πρώτη απόφαση υπέρ τους είναι από το Μάιο του 2009). Η εταιρία, για να μπορέσει να υπερβεί τόσο την προγραμματική συμφωνία με το κράτος που μίλαγε για διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας, όσο και τη νομοθεσία περί ομαδικών απολύσεων, δημιούργησε την «εταιρία-μαϊμού» (όπως τη χαρακτηρίζουν οι εργαζόμενοι) ΕΤΥΕ, η οποία ποτέ δεν ήταν ξεχωριστή, αντίθετα αποτελούσε ένα οργανικό, εξαρτημένο τμήμα των ναυπηγείων. Όπως μάλιστα αναρωτιέται μιλώντας στο Δρόμο ο Βασίλης Τσιμπίδης, μέλος Δ.Σ. του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και εργαζόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ένας από τους εργαζόμενους του τροχαίου υλικού που μέχρι σήμερα παραμένει απλήρωτος, «με 300 εκατομμύρια ευρώ που εισέπραξε η εταιρία μέσα στο 2010 και άλλα 200 εκατ. που θα εισπράξει μέσα στο 2011, τι ήταν να δώσει τα δεδουλευμένα αυτών των εργαζομένων;». Το δικαστήριο, λοιπόν, αποκαλύπτει όχι μόνο αυτή την απάτη, αλλά παράλληλα αποκαλύπτει και αυτό που μέχρι σήμερα έχει αναδειχθεί από συνδικαλιστικές και πολιτικές δυνάμεις, ότι και η τελευταία μεταβίβαση σε «νέο επενδυτή» των ναυπηγείων είναι μια ενδοεπιχειρησιακή αλλαγή μετοχών.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει σε ανακοίνωσή της η συνδικαλιστική παράταξη Νέο Κίνημα Αλλαγής «η απόφαση του δικαστηρίου, εξηγεί πολύ καθαρά ότι ο νέος επενδυτής που έψαχναν κυβέρνηση, διοίκηση σωματείου κ.λπ. δεν ήταν άλλος από μια ακόμα θυγατρική της ThyssenKrupp. Το 75,1% των μετοχών που πούλησε η ThyssenKrupp και εμφανίζεται να κατέχει η εταιρία του Safa, ανήκουν στην Hoern Beteiligungs Gmbh με έδρα το Κίελο που σημειωτέον διαθέτει το «τεράστιο» μετοχικό κεφάλαιο των …25.000 ευρώ. Και, ω του θαύματος, είναι θυγατρική της HDW που, όπως όλοι ξέρουμε, ανήκει στην ThyssenKrupp. Με άλλα λόγια η συμφωνία μεταβίβασης που έγινε και νόμος της Βουλής δεν ήταν παρά μεταβίβαση από την ThyssenKrupp στην… ThyssenKrupp».
Όλη αυτή η περίεργη κατάσταση εξηγεί την πλήρη αδράνεια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά εγείρει ερωτήματα για τη στάση της κυβέρνησης, των βουλευτών που ψήφισαν τη συμφωνία, αλλά και των συνδικαλιστών που στήριξαν αυτή τη… μεταβίβαση.
Είναι σίγουρο ότι η υπόθεση αυτή έχει αρκετά μεγάλη… ουρά, για την οποία οι εργαζόμενοι ζητούν απαντήσεις.                                   

Γ.Κ.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!