της Ματίνας Παπαχρηστούδη
Από τη στήλη media-λογώντας
Η κίνηση του Αλέξη Τσίπρα να αποδεχθεί (ή να προκαλέσει) συνέντευξή του στην τηλεόραση του Σκάι η οποία ανακοινώθηκε με τον απαραίτητο σχολιασμό από την πλευρά του καναλιού, άναψε τα προεκλογικά αίματα σε όλο το χώρο της τηλεόρασης. Στο κανάλι όπου και μόνο η αναφορά ΣΥΡΙΖΑ προκαλούσε άνωθεν παρέμβαση όσων είχαν την εξουσία διαχείρισης της ενημέρωσης, η εμφάνιση του προέδρου του προκαλεί έκπληξη και ποικίλες εκτιμήσεις για τη στάση του σταθμού του Γιάννη Αλαφούζου.
Στην πραγματικότητα, κανείς δεν γνωρίζει με ακρίβεια και σιγουριά αν και πότε θα γίνουν εκλογές. Τα ΜΜΕ, όμως, των διαπλεκομένων συμφερόντων και κυρίως τα μεγαλοστελέχη τους που, όπως όλοι πια γνωρίζουν, μετέχουν σε φανερούς και κρυφούς «πρωινούς καφέδες» έξτρα ενημέρωσης και πληροφόρησης γνωστών και άγνωστων, εγχώριων ή εξωχώριων κέντρων εξουσίας, έχουν τεθεί σε συναγερμό. Ακόμη κι αυτά ή μάλλον ειδικά αυτά που ξορκίζουν την πιθανότητα πρόωρων εκλογών τοποθέτησαν τη συζήτησή τους σε πρώτο πλάνο. Η εμφάνιση του Αλέξη Τσίπρα στο κανάλι που μισούσε περισσότερο από οτιδήποτε τον ΣΥΡΙΖΑ είναι φανερό πως ρίχνει λάδι στη φωτιά της προεκλογικής τηλεοπτικής προετοιμασίας.
Δεν έκανε, βέβαια, την αρχή ο Γιάννης Πρετεντέρης στο δελτίο του Mega όταν σχεδόν με μένος κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ως υπεύθυνο της αποτυχίας των διαπραγματεύσεων στο Παρίσι με την τρόικα. Φταίει, κατά τον Γ. Πρετεντέρη, επειδή ζητάει εκλογές και άρα οι τροϊκανοί σφίγγουν τη θηλιά στο λαιμό του Σαμαρά πιο σφιχτά. Εδώ και μερικές εβδομάδες, από το πρωί έως και αργά το βράδυ, σε ενημερωτικές εκπομπές και δελτία, μεγάλων και μικρών καναλιών, η πληροφόρηση ενδύθηκε το μανδύα πολιτικού καφενείου. Ιδιαίτερα στους μικρούς, περιφερειακούς σταθμούς της Αττικής, αυτούς που ελλείψει άλλων προγραμμάτων έχουν καταληφθεί από δεκάδες πρώην άνεργους δημοσιογράφους -δημοσιολόγους- ιδιοκτήτες ιντερνετικών sites, η πολιτική συζήτηση καφενείου έχει ανάψει για τα καλά. Σε κάθε εκπομπή απαραίτητη κρίνεται η παρουσία εκπροσώπων από την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση. Για να λένε αργότερα ότι τηρούν την πολιτική πολυφωνία και να αυτοεπιβεβαιώνονται για την «πληροφορία» τους ότι έρχονται βουλευτικές εκλογές.
Για τον Γ. Πρετεντέρη και τους ομοίους του στα τηλεοπτικά κανάλια, το δυστύχημα είναι πως τα βαριά προπαγανδιστικά επιχειρήματα του παρελθόντος όχι μόνο δεν πείθουν κανέναν αλλά προκαλούν ταυτόχρονα απέχθεια στους τηλεθεατές. Η χρησιμοποίησή τους, χωρίς καμία ανανέωση στο οπλοστάσιο των εκβιαστικών διλημμάτων προς την ελληνική κοινωνία, είναι μια από τις αιτίες της μεγάλης, ηχηρής πτώσης τους. Το κάποτε ισχυρό Mega κινδυνεύει με κατάρρευση, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται αυτό. Οι μέτοχοί του διχασμένοι αφενός εξαιτίας των διαφορετικών τους συμφερόντων και αφετέρου εξαιτίας της μάχης για τη διάσωση των εκδοτικών συγκροτημάτων τους, ευελπιστούν σε μια ακόμη συμφωνία με τις τράπεζες για να αντέξουν ένα ακόμη χρόνο με δανεικά. Το δελτίο ειδήσεων και η ενημέρωση του Mega έχασε και το τελευταίο φύλλο συκής της δήθεν ανεξαρτησίας του. Σε περίπτωση εκλογών το Mega όπως και ο ΑΝΤ1 θα έχουν σοβαρό πρόβλημα να τις καλύψουν. Η μόνη σωτηρία τους θα είναι να γεμίσουν τα στούντιο με υποψήφιους βουλευτές οι οποίοι θα βγάζουν, ανέξοδα, το αναγκαίο τηλεοπτικό ενημερωτικό πρόγραμμα.