Άλλη μια εταιρία εγκαταλείπει σταδιακά τη δραστηριότητά της
Τη σταδιακή απαξίωση της Olympic Catering και την παράδοση του έργου της σε ανταγωνίστριες εταιρίες καταγγέλλουν οι εργαζόμενοί της, περιγράφοντας μια πορεία αντίστοιχη με την απόσυρση της Olympic Air, η οποία έχει παραδοθεί πλέον στην Aegean. Η εταιρία που μέχρι την εξαγορά της το 2002 από την Everest αποτελούσε θυγατρική της τότε Ολυμπιακής, έχει ως αντικείμενο εργασιών τον εφοδιασμό των πτήσεων με εδέσματα και αναλώσιμα, ενώ οι δυνατότητές της εξυπηρετούν και πελάτες εκτός αεροδρομίου.
Η απόκτηση της Everest από τον όμιλο MIG (2007), ο οποίος στη συνέχεια εξαγόρασε την Ολυμπιακή Αεροπορία από το Δημόσιο (2009) δημιούργησε νέα δεδομένα στη δραστηριότητα και της Olympic Catering. Όσο εγκατέλειπε η ιδιωτική πλέον Olympic Air δρομολόγια και προορισμούς, ενισχύοντας την υποτιθέμενη ανταγωνίστρια Aegean, τόσο και η Olympic Catering αποσυρόταν από την εξυπηρέτηση αεροπορικών πελατών. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα που η άλλοτε κραταιά Ολυμπιακή έχει απομείνει με πτήσεις εσωτερικού (κι αυτές κυρίως άγονες για να εισπράττει τις επιδοτήσεις του κράτους) και κάποιες βαλκανικές, η Olympic Catering να έχει απαξιωθεί ως αεροπορικός τροφοδότης.
Η «μαμά» κι η «αδελφή»
Η πορεία αυτή δεν έγινε ομαλά. Τον Μάιο του 2011 η διοίκηση της εταιρίας απέλυσε 100 εργαζόμενους, που προέρχονταν κυρίως από το αεροπορικό τμήμα. Παρά την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων, η επιχείρηση συνέχισε τη σταδιακή μείωση της αεροπορικής της δραστηριότητας, διαδίδοντας παράλληλα ότι δίνει βάρος στο βιομηχανικό τμήμα. Το βιομηχανικό τμήμα, βέβαια, είναι η δραστηριότητα της ίδιας της «μαμάς» Everest, αλλά και της «αδελφής» Goody’s. Οι δυο αυτές εταιρίες στο μεταξύ μεταφέροντας τις εγκαταστάσεις τους στα κτίρια της Olympic Catering, πέτυχαν μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
Από το καλοκαίρι του 2012 η τροφοδοσία αεροσκαφών από την εταιρία αγγίζει το δράμα. Αντιγράφουμε από την καταγγελία εργαζομένων:
«Βάρδιες των 3 ή 4 εργατών για να καλύψουν περίπου 50 πτήσεις τη βάρδια. Υπάλληλοι, εργάτες και χειριστές ανυψωτικών μηχανημάτων φόρτωναν και παρέδιδαν ταυτοχρόνως δύο ή τρείς πτήσεις, καταστρατηγώντας τα καθηκοντολόγια (κώδικες που περιγράφουν τις αρμοδιότητες κάθε ειδικότητας) που είχαν συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης και σωματείου. Τον Αύγουστο του 2012 στο αεροπορικό κομμάτι της Olympic Catering η δουλειά βγήκε μόνο από τους εργαζόμενους υπερβαίνοντας το 110% των δυνατοτήτων τους. Και όλα αυτά με την απουσία διευθυντών και προϊσταμένων που απολάμβαναν τις θερινές τους διακοπές. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι παρά τη συρρίκνωση του handling σε εργαζόμενο προσωπικό δεν έλειψαν και οι δημιουργίες νέων θέσεων για προϊστάμενους, επόπτες βάρδιας κ.ο.κ.
… Επίσης εφαρμόστηκε και το σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού το οποίο γίνεται από άτομα χωρίς καμία τεχνική κατάρτιση και γνώση, οι οποίοι “βγάζουν” προσωπικές εμπάθειες και συμπάθειες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η συνάδελφοι που έχουμε συνδικαλιστική δράση βαθμολογούμαστε με γνώμονα τη συμμετοχή μας σε απεργίες».
Ο Μιχάλης Μπούρλος, από το ΣΥΡΙΖΑ Αερομεταφορών και ο Δημήτρης Μπόζας, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου του Αεροδρομίου που φέρνουν στη δημοσιότητα τα παραπάνω, περιγράφουν και τις τελευταίες ανησυχητικές εξελίξεις. Στελέχη της επιχείρησης «διαρρέουν» ότι ο βασικός πελάτης της Olympic Catering, η Olympic Air, βρίσκεται σε διαπραγμάτευση για σύναψη συμβολαίου με την ανταγωνίστρια αεροτροφοδοτική εταιρία Newrest. Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα δυο βασικά στελέχη της αεροπορικής δραστηριότητας αποχώρησαν από το Δ.Σ. της εταιρίας.
Δικαίως αναρωτιούνται οι δυο εργαζόμενοι μήπως η εταιρία ετοιμάζεται να ακολουθήσει την «τύχη» του Κατσέλη.