Για ακόμη μια χρονιά η Κεντρική Επιτροπή Θεμάτων και το υπουργείο Παιδείας κατάφεραν να μετατρέψουν την ήδη δύσκολη και αγχωτική διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων σε πραγματικό καψόνι για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες. Θέματα ιδιαίτερης δυσκολίας, χωρίς συνοχή και διαβάθμιση, σε μια σειρά μαθήματα, με αποκορύφωμα αυτά της Φυσικής, προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν έντονο διάλογο σχετικά με τον χαρακτήρα των εξεταζόμενων θεμάτων και τον ρόλο των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς μέχρι στιγμής κάποια υπεύθυνη απάντηση από την πλευρά των αρμοδίων.
Δεν έφταναν οι συνθήκες καύσωνα, πολλές φορές σε αίθουσες χωρίς επαρκή κλιματισμό, οι μαθητές είχαν να αντιμετωπίσουν και την «παραξενιά» (ύποπτα επαναλαμβανόμενη) της επιτροπής θεμάτων. Μιλάμε για τη γενιά που βρίσκεται ταυτόχρονα αντιμέτωπη με τους κάθε λογής πειραματισμούς του υπουργείου (διαδοχικών του διοικήσεων) με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων, τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, και την εμπειρία των δύο «κενών» ετών της τηλεκπαίδευσης. Μια γενιά που σπρώχνεται συστηματικά στην παραίτηση, με τα φαινόμενα αδιαφορίας για τις πανελλήνιες, την εκπαιδευτική διαδικασία, το σχολείο γενικότερα, να πολλαπλασιάζονται χρόνο με τον χρόνο.
Τα θέματα των πανελλαδικών μοιάζει όλο και περισσότερο να έχουν ως σκοπό όχι να κρίνουν τις γνώσεις, την κριτική σκέψη, τον κόπο και την προσπάθεια των μαθητών, αλλά να αποτελέσουν άλλοθι για την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος που αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα των εξετάσεων. Οι μαθητές πρέπει να πειστούν πως είναι δική τους προσωπική αποτυχία η απόρριψη από το πολλαπλό φιλτράρισμα του εκπαιδευτικού συστήματος, που μοναδικό στόχο έχει να κόψει μερικές χιλιάδες ανθρώπους ετησίως από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να τους δίνει επαρκείς εναλλακτικές πέραν της διεξόδου των κερδοσκοπικών ιδιωτικών κολεγίων και «πανεπιστημίων».