O Β.Κ., στις 11/5/11, ύστερα από έλεγχο των ελεγκτών του ΟΑΣΘ, βρέθηκε να επιβαίνει σε λεωφορείο της γραμμής 11 χωρίς εισιτήριο. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Επιτροπή Δράσης, ο άνεργος Β.Κ. (αν και είχε επιδείξει την κάρτα ανεργίας του), «διαπομπεύτηκε, εξυβρίστηκε και κρατήθηκε παράνομα για περισσότερες από τρεις στάσεις από δύο ελεγκτές στο λεωφορείο». Ακολούθησαν αλληλομηνύσεις στο Α.Τ. Χαριλάου. Ο Β.Κ. κατέθεσε μήνυση για παράνομη παρακράτηση και εξύβριση προς τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ οι οποίοι κατέθεσαν και αυτοί μήνυση για ψευδή καταμήνυση και συκοφαντική δυσφήμηση. Οι ελεγκτές κατέθεσαν μάλιστα μήνυση και κατά επιβάτη ο οποίος υπερασπίστηκε τον άνεργο Β.Κ. στο περιστατικό του λεωφορείου και αργότερα κατέθεσε υπέρ του, στο Αστυνομικό Τμήμα.
Στις 15/7/2015 εκδικάστηκε η μήνυση που έγινε σε βάρος του συνεπιβάτη-μάρτυρα υπεράσπισης, όπου καταδικάστηκε για συκοφαντική δυσφήμιση με δόλο και ποινή τέσσερις μήνες φυλάκισης με 3ετή αναστολή! Στις 4/11/2015 εκδικάστηκε η μήνυση των ελεγκτών κατά του άνεργου-επιβάτη, με ποινή 22 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή! Ο Β.Χ. έκανε έφεση αλλά η δίκη πήρε αναβολή. Αυτή η εξοντωτική ποινή επιβλήθηκε αν και όλοι οι μάρτυρες (υπεράσπισης και κατηγορίας), όπως και οι ελεγκτές, βεβαίωναν ότι η συμπεριφορά του ανέργου-επιβάτη δεν ήταν επιλήψιμη. Ακόμη και από την έδρα του δικαστηρίου έγινε παραδεκτό ότι η συμπεριφορά των ελεγκτών ήταν προκλητική και ότι κράτησαν τον άνεργο-επιβάτη για περισσότερο από τρεις στάσεις. Όμως, ταυτόχρονα το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι όλα έγιναν νομίμως μέσα στα πλαίσια της εργασίας τους και συνέχισε, ότι από την εποχή που εμφανίστηκαν κινήματα- επιτροπές που δεν πλήρωναν εισιτήριο, ξεκίνησαν τα προβλήματα στην δουλειά των ελεγκτών!
Η μήνυση του άνεργου Β.Κ. δεν εκδικάστηκε ποτέ και μπήκε στο αρχείο, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την παγιωμένη αντίληψη που υπάρχει σε κάθε δικαστική περίπτωση που αφορά τον ΟΑΣΘ και έχει εκφραστεί από γνωστό δικηγόρο στους διαδρόμους των δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης ως «προειδοποίηση»: «δεν ξέρετε με ποιον πάτε να τα βάλετε».
Αποφάσεις σαν και αυτές δε παίρνονται σε κενό χρόνου και φυσικά δεν είναι τυχαίες. Προετοιμάζουν το έδαφος για τις νέες αυξήσεις στα εισιτήρια των ΜΜΜ και νομιμοποιούν τους ελεγκτές να λειτουργούν κατά βούληση σε περιπτώσεις που οι ίδιοι κρίνουν «παράτυπες».
Α.Τ.