Μ’ αυτόν τον τίτλο, το Μουσείο Καλών Τεχνών της πόλης Αζάν (στην νότια Γαλλία) εγκαινιάζει, στις 24 Ιουνίου, μία αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον Καρλ-Ζαν Λονγκέ-Μαρξ και τη Σιμόν Μπουαζέκ.
Γιος του Γάλλου σοσιαλιστή ηγέτη Ζαν Λονγκέ, εγγονός του κομμουνάρου Σαρλ Λονγκέ και της Τζένης Μαρξ, δισέγγονος του Καρλ Μαρξ, ο Καρλ-Ζαν Λονγκέ-Μαρξ (1904-1981) επηρεάστηκε αρχικά από το έργο του Ροντέν και του Μαγιόλ. Τα πρώτα του γλυπτά έχουν ως θέμα την φόρμα του ανθρώπινου σώματος, τους όγκους του οποίου επεξεργάζεται με μία αφαιρετική καθαρότητα. Σημαντική για την οριστική αποκρυστάλλωση της αισθητικής του ήταν η συνάντησή του με τον Μπρανκούζι, η επίδραση του οποίου πάνω στο έργο του Λονγκέ φαίνεται ιδιαίτερα στα αμέσως μετά τον πόλεμο έργα του.
Μέλος της γαλλικής ένοπλης αντίστασης στη διάρκεια της Κατοχής, ο Λονγκέ θα εργαστεί μετά τον πόλεμο πάνω σε μία σειρά από γλυπτά που αποτελούν τμήματα ευρύτερων αρχιτεκτονικών συνόλων.
Γεννημένη το 1922 στο Αλγέρι από μητέρα Σμυρνιά και πατέρα Βρετόνο, η Σιμόν Μπουαζέκ σπούδασε Φιλοσοφία παράλληλα με τις σπουδές της στην Σχολή Καλών Τεχνών. Στήριξε μαχητικά τις διεκδικήσεις για εθνική ανεξαρτησία τόσο των Αλγερίνων όσο και των Βρετόνων. Δούλεψε από το 1945 στο ατελιέ του Λονγκέ (με τον οποίο αργότερα παντρεύτηκε), δέχτηκε επίσης έντονα την επίδραση του Μπρανκούζι και συνδέθηκε με τους αφηρημένους γλύπτες της πρώτης Σχολής του Παρισιού. Το έργο της το χαρακτηρίζει η διπλή άρνηση τόσο της αναπαραστατικής γλυπτικής όσο και της καθαρά γεωμετρικής αφαίρεσης. Θεματικά, το έργο της Μπουαζέκ οργανώνεται σε δύο άξονες, την φύση των φυτικών μορφών, των κάκτων και των δέντρων που υψώνονται απογυμνωμένα σε ένα ερημωμένο περιβάλλον, και τον «πολιτισμό» των πόλεων, όγκων διαρθρωμένων σε περίπλοκες κωνικές δομές.
Το ζευγάρι απέκτησε δύο κόρες, την Φρεντερίκ Λονγκέ-Μαρξ, που διδάσκει Ανθρωπολογία του Ισλάμ του Καυκάσου στην Ανωτάτη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στο Παρίσι και την Αν Λονγκέ-Μαρξ, που διδάσκει Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Paris-13.
Μέλος της γαλλικής ένοπλης αντίστασης στη διάρκεια της Κατοχής, ο Λονγκέ θα εργαστεί μετά τον πόλεμο πάνω σε μία σειρά από γλυπτά που αποτελούν τμήματα ευρύτερων αρχιτεκτονικών συνόλων.
Γεννημένη το 1922 στο Αλγέρι από μητέρα Σμυρνιά και πατέρα Βρετόνο, η Σιμόν Μπουαζέκ σπούδασε Φιλοσοφία παράλληλα με τις σπουδές της στην Σχολή Καλών Τεχνών. Στήριξε μαχητικά τις διεκδικήσεις για εθνική ανεξαρτησία τόσο των Αλγερίνων όσο και των Βρετόνων. Δούλεψε από το 1945 στο ατελιέ του Λονγκέ (με τον οποίο αργότερα παντρεύτηκε), δέχτηκε επίσης έντονα την επίδραση του Μπρανκούζι και συνδέθηκε με τους αφηρημένους γλύπτες της πρώτης Σχολής του Παρισιού. Το έργο της το χαρακτηρίζει η διπλή άρνηση τόσο της αναπαραστατικής γλυπτικής όσο και της καθαρά γεωμετρικής αφαίρεσης. Θεματικά, το έργο της Μπουαζέκ οργανώνεται σε δύο άξονες, την φύση των φυτικών μορφών, των κάκτων και των δέντρων που υψώνονται απογυμνωμένα σε ένα ερημωμένο περιβάλλον, και τον «πολιτισμό» των πόλεων, όγκων διαρθρωμένων σε περίπλοκες κωνικές δομές.
Το ζευγάρι απέκτησε δύο κόρες, την Φρεντερίκ Λονγκέ-Μαρξ, που διδάσκει Ανθρωπολογία του Ισλάμ του Καυκάσου στην Ανωτάτη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στο Παρίσι και την Αν Λονγκέ-Μαρξ, που διδάσκει Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Paris-13.
Έλενα Πατρικίου
Σχόλια