Διά χειρός τρόικας οι τελευταίες πινελιές
Ένας μαθηματικός τύπος αμφίβολης ακρίβειας, δύο υπουργοί της συνεργαζόμενης τροϊκανικής κυβέρνησης που μαλώνουν δημοσίως χωρίς ουσιαστική διαφωνία, αλλά και το μακρύ χέρι της ίδιας της τρόικας που έβαλε την πινελιά της στο τελικώς διαμορφωμένο σχέδιο νόμου, συνθέτουν το σκηνικό για την προγραμματισμένη (από)ρύθμιση της εγχώριας αγοράς ταξί.
Ένα χρόνο μετά τις «ηρωικές» απεργίες του κλάδου των ταξιτζήδων, που είχαν ως αποτέλεσμα ακόμη και την κομματική διαγραφή του προέδρου του σωματείου τους για… ανάρμοστη συμπεριφορά, το σχέδιο νόμου για το μέλλον της αγοράς είναι έτοιμο, ικανοποιώντας -όπως όλα δείχνουν- τα συμφέροντα των εταιριών χρονομίσθωσης οχημάτων, αλλά και των ξένων κεφαλαίων που επιθυμούν διακαώς να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή που ο μέσος αυτοκινητιστής μένει στο δρόμο 12 και πλέον ώρες και δεν καταφέρνει να σταυρώσει ένα αξιοπρεπές μεροκάματο, τα ξένα κοράκια απαιτούν (και λαμβάνουν) διαβεβαιώσεις ότι θα δραστηριοποιηθούν στο ξέφραγο αμπέλι που λέγεται προτεκτοράτο Ελλάδα και, μάλιστα, χωρίς πολλές υποχρεώσεις (όπως δηλαδή στην Ευρώπη).
Την ώρα που η τρόικα απαίτησε συγκεκριμένες αλλαγές στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, ώστε να εξασφαλιστεί έργο για τα εταιρικά συμφέροντα, οι δύο υπουργοί, Μ. Βορίδης (νυν υπ. Μεταφορών) και ο Γ. Ραγκούσης (τέως) τσακώνονται δημοσίως, όχι βεβαίως για το… πάπλωμα, αλλά για τις εντυπώσεις (είμαστε και σε προεκλογική περίοδο, μην το ξεχνάμε και ο λαϊκισμός του ΠΑΣΟΚ και του πρώην ΛΑΟΣ νυν Ν.Δ. -στο μέλλον ποιος ξέρει- καλά κρατεί). Ο ένας κατηγορεί τον άλλο για εξυπηρέτηση συμφερόντων, την ίδια στιγμή που πρακτικά ένας κλάδος θα οδηγηθεί σταδιακά στην αφάνεια, καθώς οι άδειες θα χάσουν την αξία τους με τον ίδιο τρόπο που την έχασαν οι αντίστοιχες των φορτηγών Δ.Χ., ενώ ο μαθηματικός τύπος της πληθυσμιακής/περιβαλλοντικής ποσόστωσης, θα απαγορέψει ουσιαστικά σε λίγα χρόνια την κυκλοφορία οποιουδήποτε νέου οχήματος ταξί στις μη αστικές περιοχές (στις αστικές ήδη το πλαφόν έχει ξεπεραστεί).
Και για να μην «κοροϊδευόμαστε ενώπιον του λαού» -κατά τη ρήση Ραγκούση- ποιο είναι το ζήτημα κύριοι υπουργοί του Μνημονίου; Εάν οι εταιρίες που θα συσταθούν θα μπορούν να λάβουν έως 10 άδειες ή το 10% των αδειών σε μια περιοχή ή πόσοι νέοι άνεργοι θα δημιουργηθούν από αυτή την πολιτική; Επίσης, σε ποιο σημείο ακριβώς του επίμαχου νομοσχεδίου προσδιορίζονται οι όροι λειτουργίας των εταιριών που θα χειρίζονται τα μινι-βαν των 5-9 θέσεων που θα δουλεύουν με χρονομίσθωση και ραντεβού; Για αυτό το σημείο δεν λέτε κάτι στις δημόσιες αντιπαραθέσεις σας ή μήπως σας έφαγε τη γλώσσα η.. τρόικα; Και μια απορία, έναντι επιλόγου: πού είναι οι λαλίστατοι συνδικαλιστές του… κίτρινου κλάδου;
Ένα χρόνο μετά τις «ηρωικές» απεργίες του κλάδου των ταξιτζήδων, που είχαν ως αποτέλεσμα ακόμη και την κομματική διαγραφή του προέδρου του σωματείου τους για… ανάρμοστη συμπεριφορά, το σχέδιο νόμου για το μέλλον της αγοράς είναι έτοιμο, ικανοποιώντας -όπως όλα δείχνουν- τα συμφέροντα των εταιριών χρονομίσθωσης οχημάτων, αλλά και των ξένων κεφαλαίων που επιθυμούν διακαώς να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή που ο μέσος αυτοκινητιστής μένει στο δρόμο 12 και πλέον ώρες και δεν καταφέρνει να σταυρώσει ένα αξιοπρεπές μεροκάματο, τα ξένα κοράκια απαιτούν (και λαμβάνουν) διαβεβαιώσεις ότι θα δραστηριοποιηθούν στο ξέφραγο αμπέλι που λέγεται προτεκτοράτο Ελλάδα και, μάλιστα, χωρίς πολλές υποχρεώσεις (όπως δηλαδή στην Ευρώπη).
Την ώρα που η τρόικα απαίτησε συγκεκριμένες αλλαγές στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, ώστε να εξασφαλιστεί έργο για τα εταιρικά συμφέροντα, οι δύο υπουργοί, Μ. Βορίδης (νυν υπ. Μεταφορών) και ο Γ. Ραγκούσης (τέως) τσακώνονται δημοσίως, όχι βεβαίως για το… πάπλωμα, αλλά για τις εντυπώσεις (είμαστε και σε προεκλογική περίοδο, μην το ξεχνάμε και ο λαϊκισμός του ΠΑΣΟΚ και του πρώην ΛΑΟΣ νυν Ν.Δ. -στο μέλλον ποιος ξέρει- καλά κρατεί). Ο ένας κατηγορεί τον άλλο για εξυπηρέτηση συμφερόντων, την ίδια στιγμή που πρακτικά ένας κλάδος θα οδηγηθεί σταδιακά στην αφάνεια, καθώς οι άδειες θα χάσουν την αξία τους με τον ίδιο τρόπο που την έχασαν οι αντίστοιχες των φορτηγών Δ.Χ., ενώ ο μαθηματικός τύπος της πληθυσμιακής/περιβαλλοντικής ποσόστωσης, θα απαγορέψει ουσιαστικά σε λίγα χρόνια την κυκλοφορία οποιουδήποτε νέου οχήματος ταξί στις μη αστικές περιοχές (στις αστικές ήδη το πλαφόν έχει ξεπεραστεί).
Και για να μην «κοροϊδευόμαστε ενώπιον του λαού» -κατά τη ρήση Ραγκούση- ποιο είναι το ζήτημα κύριοι υπουργοί του Μνημονίου; Εάν οι εταιρίες που θα συσταθούν θα μπορούν να λάβουν έως 10 άδειες ή το 10% των αδειών σε μια περιοχή ή πόσοι νέοι άνεργοι θα δημιουργηθούν από αυτή την πολιτική; Επίσης, σε ποιο σημείο ακριβώς του επίμαχου νομοσχεδίου προσδιορίζονται οι όροι λειτουργίας των εταιριών που θα χειρίζονται τα μινι-βαν των 5-9 θέσεων που θα δουλεύουν με χρονομίσθωση και ραντεβού; Για αυτό το σημείο δεν λέτε κάτι στις δημόσιες αντιπαραθέσεις σας ή μήπως σας έφαγε τη γλώσσα η.. τρόικα; Και μια απορία, έναντι επιλόγου: πού είναι οι λαλίστατοι συνδικαλιστές του… κίτρινου κλάδου;
Μ.Ε.
Σχόλια