Από τη μία πόρτα μπαίνουν από την άλλη βγαίνουν!
Ίσως ο κύριος Βαλτινός να μπορούσε να μας εξηγήσει πώς γίνεται το υπουργείο Πολιτισμού να θέτει υπαλλήλους του σε καθεστώς «εφεδρείας», τη στιγμή που πριν από λίγους μήνες έπαιρνε υπαλλήλους από άλλα υπουργεία με μετάταξη, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες του! Ή μήπως αυτοί είναι «συντεχνία» σε αντίθεση με τους συγγραφείς;
Πάντως, τη Δευτέρα, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στο υπουργείο Πολιτισμού απέκλεισαν τα γραφεία της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης και της Διεύθυνσης Διοικητικού του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να παρεμποδιστεί η διαδικασία της αποστολής των στοιχείων υπαλλήλων, οι οποίοι οδηγούνται στην «εφεδρεία».
«Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη»
Ούτε ένα, ούτε δυο, ούτε τρία, αλλά τριάντα δύο (32) εκατομμύρια ευρώ ετοιμάζονται να βάλουν στην τσέπη τους οι περίπου 100 ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Όχι, όχι, δεν θα τα πάρουν από τους μαθητές τους και τις οικογένειες με κάποια αύξηση διδάκτρων. Θα τα πάρουν από τους εκπαιδευτικούς τους!
Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΙΕΙΕ) έχει ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να εντάξει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο ενιαίο μισθολόγιο, παρά το γεγονός ότι το μισθολόγιο αυτό και οι περικοπές του, όπως αναφέρεται στο Ν. 4024/2011, αφορά αποκλειστικά τους υπαλλήλους του κράτους για λόγους δημοσιονομικής εξυγίανσης. Όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), στόχος των ιδιοκτητών είναι να καρπωθούν με αυτή τη λαθροχειρία 28 εκατομμύρια ευρώ από τις αποδοχές των 9.500, γλιτώνοντας και άλλα 4 εκατομμύρια από τις εισφορές στο ΙΚΑ.
Σε περίπτωση, μάλιστα, που δικαιωθούν οι ιδιοκτήτες, το ασφαλιστικό ταμείο θα χάνει 19 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν μέσα σε δύσκολες συνθήκες ωμού εκβιασμού. Το εντυπωσιακό είναι ότι στη μάχη της αθλιότητας πρωτοστατούν εκπαιδευτήρια που κόπτονται για την παιδεία και τη συμβολή τους στον πολιτισμό.
Το «είναι πολλά τα λεφτά, Άρη» παραμένει επίκαιρο. Καθώς φαίνεται τον πολιτισμό πολλοί εμίσησαν, το χρήμα ουδείς!
Τι κάνει το άτιμο το χρήμα…
…Οδηγεί σε κλείσιμο ένα ιστορικό θέατρο. Ήταν το 1972 όταν ο Δημήτρης Ποταμίτης αγόρασε το πρώην σινεμά «Ρέα», στην οδό Ιλισίων, για να το μετατρέψει σε θέατρο. Ένα χρόνο αργότερα εγκαινίασε το Θέατρο Έρευνας. Το πρώτο εκτός κέντρου. Στη σκηνή του απολαύσαμε εξαιρετικές παραστάσεις για μεγάλους αλλά και παιδιά, αφού διέθετε και παιδική σκηνή. Ακόμη θυμάμαι, σαν να ήταν χθες, το Έκβους με τον Δ. Ποταμίτη και την Άννα Αδριανού. Όμως υπήρξαν κι άλλα έργα-σταθμοί όπως Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι, Ο Σκαπίνος, Ο Άνθρωπος Ελέφαντας, Ο Μπίλλυ ο ψεύτης. Πρώτος ανέβασε τον Πίτερ Παν στη σκηνή, ενώ εποχή άφησαν και οι εκπληκτικές Ιστορίες του παππού Αριστοφάνη.
Τα πράγματα, όμως, άλλαξαν και έτσι, μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου, θα δούμε για τελευταία φορά ένα έργο να ζωντανεύει στο Θέατρο Δημήτρης Ποταμίτης, όπως ονομάζεται σήμερα. Πρόκειται για το Abnormal της Πτούσκινα Ναντιέζντα Μιχάιλοβνα με τη Μαρία Αλιφέρη και τον Γιώργη Κοντοπόδη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και σκηνοθεσία του Προμηθέα Αλειφερόπουλου.
Τα κόμικς εκτίθενται
Μια γεύση αισιοδοξίας μέσα στο γκρι μάς δίνουν οι νέοι εικονογράφοι και δημιουργοί κόμικς που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο μπαρ/χώρο τέχνης «Π», στο Γκάζι. Η έκθεση ονομάζεται «Π-ictures 02» και όπως σημειώνουν οι ίδιοι οι δημιουργοί, πρόκειται για:
-Έκθεση Παραγωγής Εικονογραφημένων Συγκυριών.
-Έκθεση Αυτοσυγκροτημένης Καλλιτεχνικής Υπεραξίας.
-Έκθεση Ανανεώσιμων Άυλων Ιδεών.
-Έκθεση Comic και Έκθεση Εικονογράφησης.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 12 Ιανουαρίου, ενώ τα εγκαίνια γίνονται την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου. Συμμετέχουν με δημιουργίες τους η Αυγή Κανάκη, ο Δημήτρης Κάσδαγλης, η Ιόλη Κομνηνού, η Ευγενία Κουμάκη, η Ελεάννα Μαυροφρύδη, ο Άγγελος Φωκάς, ο Νίκος Χαντζής και η Monika Rebowska.
Την έκθεση επιμελείται ο Σπύρος Ευάγγελος Αρμένης
(«Π», Ευπατριδών 7, στο Γκάζι -στάση Μετρό Κεραμεικός-
τηλ: 210-3470510, [email protected])