Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ξεπουλήματος δημόσιας περιουσίας.
H επιγραφή «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» φαίνεται ότι έχει αναρτηθεί εδώ και καιρό πάνω από το ελληνικό έδαφος και κάθε λογής κοράκι, της κατά τα άλλα σεβαστής από τους ομοίους της, κοινότητας του διεθνούς κεφαλαίου τρίβει τα χέρια του.
Το πιο πρόσφατο επεισόδιο στο σίριαλ του γενικού ξεπουλήματος είναι αυτό της εκποίησης τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus από το κουφάρι της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής, έναντι πινακίου φακής. Και ενώ τα αστικά ΜΜΕ έψαχναν τον… ένοχο στην εταιρία που ανέλαβε να κάνει τη μελέτη για την εκποίηση των αεροσκαφών (μια τυχαία SL Engineering & Services) που τσέπωσε 6.000 ευρώ για να συμβουλέψει την ελληνική κυβέρνηση να ξεπουλήσει τα αεροσκάφη για ένα ξεροκόμματο, της τάξης των 31 εκατ. ευρώ (τιμή σκραπ, κατά τους τεχνικούς της Ολυμπιακής), το ζήτημα είναι σαφώς αλλού…
Πόση βλακεία ή δολιότητα χρειάζεται ώστε να μπουν οι επίσημες υπογραφές της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, για να γίνει το χατίρι των αμερικανικών συμφερόντων συμβούλων, Lazard & Grant Thornton και να «σκοτωθούν» για φραγκοδίφραγκα τα αεροσκάφη που μόλις πριν από δύο χρόνια είχαν αποτιμηθεί το καθένα για 25 εκατ. ευρώ, σε μια εταιρία (και πάλι αμερικανικών συμφερόντων), την Apollo Aviation, η οποία ουσιαστικά θα επινοικιάσει με τεράστιο περιθώριο κέρδους σε εταιρίες τσάρτερ, τα άλλοτε διαμάντια της Ο.Α.;
Πόση δολιότητα χρειάζεται για να κατακυρωθεί ένας διαγωνισμός στον Τζον Ρήγας, ο οποίος ήδη «δραστηριοποιείται» με… επιτυχία στην ελληνική αγορά ως βασικός μέτοχος εκδοτικού συγκροτήματος στη Βόρεια Ελλάδα (εφημερίδες Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Σπορ του Βορρά) έχοντας επί μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους, μη καταβάλλοντας εισφορές και γενικώς φοροδιαφεύγοντας; Στην Ελλάδα της τρόικας, του Παπαδήμου και του Μνημονίου, φαίνεται ότι η βλακεία και ο δόλος έχουν γίνει συνώνυμα.
Το πιο πρόσφατο επεισόδιο στο σίριαλ του γενικού ξεπουλήματος είναι αυτό της εκποίησης τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus από το κουφάρι της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής, έναντι πινακίου φακής. Και ενώ τα αστικά ΜΜΕ έψαχναν τον… ένοχο στην εταιρία που ανέλαβε να κάνει τη μελέτη για την εκποίηση των αεροσκαφών (μια τυχαία SL Engineering & Services) που τσέπωσε 6.000 ευρώ για να συμβουλέψει την ελληνική κυβέρνηση να ξεπουλήσει τα αεροσκάφη για ένα ξεροκόμματο, της τάξης των 31 εκατ. ευρώ (τιμή σκραπ, κατά τους τεχνικούς της Ολυμπιακής), το ζήτημα είναι σαφώς αλλού…
Πόση βλακεία ή δολιότητα χρειάζεται ώστε να μπουν οι επίσημες υπογραφές της Διϋπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, για να γίνει το χατίρι των αμερικανικών συμφερόντων συμβούλων, Lazard & Grant Thornton και να «σκοτωθούν» για φραγκοδίφραγκα τα αεροσκάφη που μόλις πριν από δύο χρόνια είχαν αποτιμηθεί το καθένα για 25 εκατ. ευρώ, σε μια εταιρία (και πάλι αμερικανικών συμφερόντων), την Apollo Aviation, η οποία ουσιαστικά θα επινοικιάσει με τεράστιο περιθώριο κέρδους σε εταιρίες τσάρτερ, τα άλλοτε διαμάντια της Ο.Α.;
Πόση δολιότητα χρειάζεται για να κατακυρωθεί ένας διαγωνισμός στον Τζον Ρήγας, ο οποίος ήδη «δραστηριοποιείται» με… επιτυχία στην ελληνική αγορά ως βασικός μέτοχος εκδοτικού συγκροτήματος στη Βόρεια Ελλάδα (εφημερίδες Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Σπορ του Βορρά) έχοντας επί μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους, μη καταβάλλοντας εισφορές και γενικώς φοροδιαφεύγοντας; Στην Ελλάδα της τρόικας, του Παπαδήμου και του Μνημονίου, φαίνεται ότι η βλακεία και ο δόλος έχουν γίνει συνώνυμα.
Μ.Ε.
Σχόλια