Της Ματίνας Παπαχριστούδη. Περιχαρείς λένε ήταν οι εκδότες, καναλάρχες και λοιποί πρωτοκλασάτοι μάνατζερ εντός και εκτός μικροφώνων την 18η Ιούνη.

Να τα γελάκια, τα σαρδόνια χαμόγελα, το φούσκωμα των ώμων, η ανακούφιση. Τα ΜΜΕ νίκησαν. Κι αν θέλουμε να κάνουμε την απόλυτη αφαίρεση στο μετεκλογικό σκηνικό, τα media πέτυχαν απόλυτη νίκη. Χωρίς ανασφάλεια και προβληματισμό την επομένη των εκλογών ετοιμάζονται για την επανατοποθέτηση τους στη διανομή της εξουσίας. Βασικός παράγοντας στην παραγωγή ιδεολογίας, ο κυρίαρχος και ίσως ο μοναδικός μοχλός που παρήγαγε ιδεολογία το προηγούμενο διάστημα, ακονίζουν μαχαίρια και πιρούνια στη μάχη των δικών τους συμφερόντων. Αφενός ψιθυρίζοντας ή φωνάζοντας τα ονόματα των εκλεκτών τους σε κρατικές θέσεις εξουσίας. Αφετέρου επαναπροσδιορίζοντας την πολιτική και ιδεολογική τους στάση στο νέο πολιτικό σκηνικό.
Δεν μπορεί παρά κάποιος να παρατηρήσει την ελαφριά μετατόπιση στα κυρίαρχα media με το που έκλεισε ο σύντομος χρόνος της πολιτικής ρευστότητας. Μετατοπίσεις των μνημονιακών ή φερόμενων ως αντιμνημονιακών Μέσων που συμβαίνουν εξαιρετικά γρήγορα. Στο συγκρότημα του ΣΚΑΙ για παράδειγμα, το οποίο όπως και το «Πρώτο Θέμα» των Θ.Αναστασιάδη-Τ.Καραμήτσου, παίζουν επικίνδυνα με τον φασισμό της «Χρυσής Αυγής», άρχισε να προβάλλεται «προβληματισμός» απέναντι στην πολιτική του Αντώνη Σαμαρά. Όχι έναντι της Νέας Δημοκρατίας ή της τριτοκομματικής μνημονιακής κυβέρνησης αλλά έναντι του αρχηγού. Αν δούμε τις πολιτικές συμμαχίες του συγκροτήματος η εξήγηση αυτής της στάσης είναι εύκολη. Στο αντίπαλο -αντιμνημονιακό δήθεν- μέτωπο του συγκροτήματος Real, το ραδιόφωνο γύρισε σελίδα. Πολύ απότομα όμως. Τόσο απότομα που δεν θα προλάβουν οι «οπαδοί» φωνών όπως ο Γ.Τράγκας ή ο Ν.Χατζηνικολάου να αφομοιώσουν ομαλά την ριζική στροφή τους υπέρ της νέας κυβέρνησης. Το συγκρότημα βιάζεται να πάρει το πρώτο τραπέζι πίστα στην κυβέρνηση Αντώνη Σαμαρά.
Στο ισχυρό Mega η εικόνα παραμένει θολή, παρά τα αποκαλυπτικά γέλια του Γιάννη Πρετεντέρη που δεν φοβάται να κρύβει on air τη χαρά του για την εκλογική νίκη της Ν.Δ. Οι εκδότες-ιδιοκτήτες δεν ξεκαθάρισαν ακόμη τη δική τους στάση. Γιατί μπορεί ο Φώτης Μπόμπολας να ανακοίνωσε τρισευτυχισμένος την επομένη της 17ης Ιούνη, πως τώρα θα βάλει δέκα εκατομμύρια στα ΜΜΕ του αλλά οι φίλα προσκείμενοι πολιτικοί άνδρες, δεν βρήκαν θέση στη νέα κυβέρνηση. Ο προβληματισμός για τον αποκλεισμό όσων προωθούσε το συγκρότημα φάνηκε πολύ σύντομα και εντός των εφημερίδων του συγκροτήματος. Θέμα ημερών είναι αυτό να εμφανιστεί και στις σελίδες των σχολιαστών των εφημερίδων του.
Πιθανώς και στα σχολιαστικά παράθυρα του Mega. Στον ΔΟΛ αντίθετα δεν φαίνεται να προβληματίζονται για αυτό. Το συγκρότημα του Σταύρου Ψυχάρη από πάντα, για πάντα πατάει σε πολλές πολιτικές βάρκες. Κι αν κοπούν οι «αρεστοί» του στη μια περίπτωση, σε κάποια άλλη, άλλοι «αρεστοί» θα βρεθούν σε θέσεις –κλειδιά.
Τα media τοποθετούνται για τα δικά τους συμφέροντα έναντι της νέας κυβέρνησης Και τα συμφέροντα τους αυτή την περίοδο είναι πολλά και διάσπαρτα σε πολλούς τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας.
Όσο για τους δημοσιογράφους και τα δικά τους συμφέροντα έχασαν την μόνη και ίσως την καλύτερη ευκαιρία τους, να διαπραγματευτούν την εργασιακή τους σχέση στη βιομηχανία παραγωγής ιδεολογίας.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!