Επιταχύνουν και με συνοπτικές διαδικασίες ξεπουλάνε φυσικούς πόρους και υποδομές

Χωρίς κανένα ενδοιασμό και με συνοπτικές διαδικασίες, η τρικομματική κυβέρνηση των εντολοδόχων της τρόικας επιταχύνει τις διαδικασίες για το ξεπούλημα της εθνικής μας περιουσίας. Στους άμεσους στόχους τους έχουν τεθεί οι «καυτές πατάτες» των φυσικών πόρων, το νερό και το γκάζι (σ.σ. ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ), ενώ την επόμενη εβδομάδα ο Σαμαράς κατηφορίζει προς Κατάρ, διαλαλώντας την καλή πραμάτεια του, συνοδευόμενος από τους βασικούς υπουργούς-εκτελεστές της δημόσιας περιουσίας μας αλλά και από μεγαλοεπιχειρηματίες.
Όπως δήλωσε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, στις αρχές της εβδομάδας ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Τ. Αθανασόπουλος, σε αγαστή συνεργασία με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, «η επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία». Δεν μας διευκρίνισε, βέβαια, ποιος θα μας… εμπιστευθεί, γιατί κάτι μας λέει πως η εμπιστοσύνη για την οποία πασχίζουν οι εθνικοί μας ταγοί αφορά την εμπιστοσύνη των μεγαλοκαρχαριών του εξωτερικού που επιτάσσει η τρόικα να μας καθίσουν στο σβέρκο. Η διεθνής κοινότητα των κλεπτοκρατών τύπου ΔΝΤ και επιχειρήσεων-κολοσσών είναι σαφές ότι βλέπουν την Ελλάδα ως «γωνιακό μαγαζί» που απλώς εκποιεί τα πάγιά του.
Όπως επισημαίνεται και σε ανακοίνωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Μαγνησίας Αλ. Μεϊκόπουλου «με αυτή τη λογική λοιπόν, παραχωρείται κοψοχρονιάτικα το 51% των μετοχών της κερδοφόρας δημόσιας επιχείρησης ΕΥΑΘ στην εταιρία Σουέζ, από την οποία προσπαθεί να απελευθερωθεί ο Δήμος του Βερολίνου. Η συγκεκριμένη εταιρία στη Γαλλία σημείωσε, επίσης, τρομερή αποτυχία όταν ανέλαβε τη διαχείριση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης και εκδιώχθηκε κακήν-κακώς».
Τη μέγιστη κοροϊδία προς το λαό, μάλιστα, αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο τα ίδια τα στελέχη της τρικομματικής κυβέρνησης αντιμετωπίζουν το θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ, με τη ΔΗΜΑΡ να διαρρηγνύει τα ιμάτιά της για το ύψος του τιμήματος πώλησης, θεωρώντας τα 80 εκατ. ευρώ πολύ λίγα. Το πρόβλημα της «υπεύθυνης» Αριστεράς, βλέπετε, δεν είναι ότι ξεπουλάμε φυσικούς πόρους και βαριά δίκτυα μεταφοράς, η αξία των οποίων είναι ανεκτίμητη, αλλά το πόσο και πού θα τα πουλήσουμε. Ότι η κάθε λαμογοεταιρία θα πίνει το αίμα του λαού για ελάχιστες ποσότητες νερού στο μέλλον, δεν φαίνεται να απασχολεί τη ΔΗΜΑΡ τόσο, όσο τα 80 εκατ. που θα χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή του χρέους στο τέλος-τέλος. Το άγχος τους να ξεπουλήσουν, για να τηρήσουν προφανώς τα συμφωνηθέντα φαίνεται και από την αδυναμία του ίδιου του δ/νοντα συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ να απαντήσει στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Βαλαβάνη για τη συγχώνευση της ΕΥΑΘ Α.Ε. με την ΕΥΑΘ Παγίων, που αποτελεί την απτή απόδειξη ότι δεν πωλείται μόνο το δικαίωμα εκμετάλλευσης του νερού της Θεσσαλονίκης, αλλά και το δίκτυό της.
Στο ίδιο μοτίβο προχωρούν και το ξεπούλημα της ΔΕΠΑ, που άλλωστε αποτελεί ένα από τα καλύτερα «φιλέτα» για ξένους και εγχώριους μεγαλοεπιχειρηματίες. Οι πέντε διεκδικητές είναι οι ρωσικοί Gazprom και Νegusneft, η αζέρικη Soccar, η Μ&Μ των ομίλων Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την τσεχική ΡΡF. Οι κακές γλώσσες του ρεπορτάζ θέλουν τους Ρώσους να παίρνουν κεφάλι στην κούρσα για το φυσικό αέριο, αλλά με τους γνωστούς-αγνώστους Έλληνες εφοπλιστές που χρόνια στηρίζουν την καθεστηκυία τάξη να παίρνουν ένα κομμάτι της πίτας.
Τις παραπάνω… αξίες θα διαπραγματευτεί, ως φαίνεται, στο Κατάρ, ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τους εφοπλιστές Μαρινάκη και Αγγελόπουλο που ξέρουν καλά τα της ναυτιλιακής αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι το Κατάρ έχει πολλάκις ενδιαφερθεί τόσο για την εμπορική διαχείριση ελληνικών λιμένων, όσο και για το Ελληνικό (από το οποίο αποσύρθηκε), αλλά και για στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Τ.Τ.

Ξύπνησε η τρόικα για τα λιμάνια
Δεν προλαβαίνουν να κάνουν ανακοινώσεις αυτοί οι δύσμοιροι τεχνοκράτες υπουργοί (βλ. Στουρνάρας, Χατζηδάκης) κι έρχονται τα δαιμόνια αφεντικά τους και τους αλλάζουν τα… πλάνα.
Εκεί που έσπευδε το οικονομικό επιτελείο ασθμαίνοντας να ικανοποιήσει τους Κινέζους φίλους μας της Cosco, αναφορικά με τον Πειραιά, έρχεται η τρόικα και σου λέει «σιγά μην αφήσουμε να δημιουργηθούν ιδιωτικά μονοπώλια στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια. Να γίνουν διαγωνισμοί». Χαζοί είναι οι του ΔΝΤ; Να μην κινηθεί το παγκόσμιο χρήμα; Τρέχουν τώρα να αλλάξουν τα πλάνα οι εγχώριες μαριονέτες… Κανονικά, σου λέει, τώρα οι διαγωνισμοί για ΟΛΠ-ΟΛΘ, άσχετα εάν Cosco και Hutchison θα έχουν προβάδισμα. Για να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια;

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!