Δουλεμπόριο, ρουσφέτια και εργοδοτικός συνδικαλισμός υπό γερμανικό μάνατζμεντ

Η προκήρυξη στις 6 Δεκεμβρίου αφορούσε τους μυημένους της διαδικτυακής αναζήτησης: ζητούνται «σύμβουλοι τηλεφωνικής εξυπηρέτησης» – κοινώς τηλεφωνητές. Μέσα σε τρεις μόλις μέρες, μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου που η προκήρυξη εξαφανίστηκε από την ιστοσελίδα της OTEplus, πρόλαβαν να γίνουν 32.000 αιτήσεις για 750 θέσεις!
Η προκήρυξη αυτή που αφορούσε εργαζόμενους με μειωμένο ή πλήρες ωράριο στα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ παρουσιάζει πραγματικά ενδιαφέρον. Οι υποψήφιοι δεν γνωρίζουν ούτε για ποιες υπηρεσίες πρόκειται, ούτε τι αμοιβές προβλέπονται, ούτε καν τη διαδικασία επιλογής. Στα τέλη Γενάρη κλήθηκαν τηλεφωνικά αρκετές χιλιάδες από αυτούς να λάβουν μέρος σε διαγωνισμό που οργανώθηκε από ιδιωτική εταιρία και ο οποίος διεξήχθη επί σειρά ημερών σε πολυτελή ξενοδοχεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Υποτίθεται ότι κάποιοι θα κληθούν σε συνέντευξη, από όπου θα επιλεγούν οι… τυχεροί.
Μια περιήγηση σε φόρουμ συζητήσεων στο Διαδίκτυο, όπου υποψήφιοι καταθέτουν τις εμπειρίες τους ή προσπαθούν να μάθουν τι ακριβώς γίνεται είναι άκρως αποκαλυπτική της τεράστιας κοροϊδίας που στήθηκε στην πλάτη χιλιάδων άνεργων νέων, με πτυχία και μεταπτυχιακά, που καλούνται να «διαγωνιστούν» για μια θέση τηλεφωνητή των 620 ευρώ, ή και λιγότερο.
Στον ΟΤΕ εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούσε μια διαδικασία απασχόλησης φοιτητών με συμβάσεις 3,5 ωρών ημερησίως, με την οποία καλύπτονταν θέσεις τηλεφωνητών στα κέντρα εξυπηρέτησης βλαβών, στις τηλε-πωλήσεις κ.λπ. Σε αυτή τη διαδικασία τηρούνταν μια προτεραιότητα κάπως αξιοκρατική, αφού οι υποψήφιοι προσλαμβάνονταν με βάση το βαθμό του απολυτηρίου λυκείου, ενώ οι φοιτητές κάλυπταν μέρος των εξόδων τους σε μια «βολική» λόγω ωραρίου απασχόληση. Φαίνεται όμως ότι η διοίκηση του ΟΤΕ έκρινε ότι ακόμα κι έτσι η απασχόληση αυτή κόστιζε πολύ (κάπου 500 ευρώ το μήνα). Άλλωστε, για τέτοιους λόγους είχε φροντίσει από χρόνια ο οργανισμός να στήσει θυγατρική εταιρία ενοικίασης προσωπικού – την ΟΤΕplus. Έτσι αποφασίστηκε να καλύπτονται αυτές οι θέσεις με το σύστημα της ενοικίασης, που κοστίζει πιο… φθηνά κι έχει κι ένα ακόμα πλεονέκτημα: οι διαδικασίες είναι εκτός οργανισμού και άρα μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί ρουσφετολογικά.
Με το διαγωνισμό-φάντασμα, λοιπόν, ο διοικητής του ΟΤΕ έκανε το… παιχνίδι του. Όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι του ΟΤΕ, στήθηκε ένας ολόκληρος μηχανισμός ψηφοθηρίας υπέρ της ΔΑΚΕ που πλειοψηφεί στο μεγαλύτερο σωματείο του οργανισμού την ΠΕΤ ΟΤΕ, που σε λίγες μέρες έχει αρχαιρεσίες. Οι 750 θέσεις χαμηλοαμειβόμενων τηλεφωνητών έχουν χρησιμοποιηθεί στο παζάρι ψήφων των γαλάζιων στελεχών, ώστε να διατηρήσουν και να αυξήσουν τις δυνάμεις τους.

 

ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ διαγκωνίζονται για την πρωτιά
Η δράση της ΔΑΚΕ, όπως και της ΠΑΣΚΕ που πλειοψηφεί σήμερα στην Ομοσπονδία των εργαζομένων, είναι γνωστή. Πριν από λίγους μήνες η ΟΜΕ ΟΤΕ ήταν η πρώτη συνδικαλιστική οργάνωση που υπέγραψε επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας με μείωση αποδοχών.Ο μάνατζερ του ΟΤΕ αποδεικνύεται άσος στο μοίρασμα της συνδικαλιστικής τράπουλας. Στις αρχές Δεκεμβρίου, στις εκλογές των διοικητικών υπαλλήλων του ΟΤΕ, τον ΠΑΣΕ ΟΤΕ έκανε κολεγιά κυρίως με την ΠΑΣΚΕ. Στα ψηφοδέλτια της πράσινης παράταξης φιγούραραν ανώτατα διευθυντικά στελέχη (όπως οι συγκροτηματάρχες της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας) οι οποίοι «έσυραν» τους υφισταμένους τους να μπουν υποψήφιοι «για το καλό τους». Το ψηφοδέλτιο της ΠΑΣΚΕ με αριθμό υποψηφίων μαμούθ (413 ονόματα περιείχε το ψηφοδέλτιο – σεντόνι) κατόρθωσε να πάρει το 58% των ψήφων.
Τώρα, στις εκλογές των τεχνικών, ως σύμμαχος επιλέχτηκε η ΔΑΚΕ. Με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού να εκκρεμούν, οι εργαζόμενοι εκβιάζονται να επανεκλέξουν τα πρωτοπαλίκαρα του γαλάζιου συνδικαλισμού. Η ΔΑΚΕ, μάλιστα, λέγεται ότι επιλέχτηκε από τη διοίκηση να πάρει και το «δαχτυλίδι» της προεδρίας της Ομοσπονδίας (ΟΜΕ ΟΤΕ), δημιουργώντας εκνευρισμό στην ΠΑΣΚΕ, η οποία θυμήθηκε να καταγγείλει τον διοικητή και απειλεί να σπάσει και τη σύμβαση εργασίας που υπέγραψε.
Μιλιά, βέβαια, δεν βγάζουν οι συνδικαλιστές αυτοί για τη λειτουργία των δουλεμπορικών συμβάσεων ενοικίασης προσωπικού μέσω της ΟΤΕplus, ούτε για τη ληστρική λειτουργία του γερμανικού μάνατζμεντ της Deutsche Telecom.

«Μήπως πήγαμε όλοι σαν πρόβατα στη σφαγή;»
Αναζητώντας στο διαδίκτυο στοιχεία και πληροφορίες για τον διαγωνισμό της ΟΤΕplus, πέσαμε πάνω σε αποκαλυπτικούς «διαλόγους» μερικών από τις χιλιάδες των υποψήφιων που αγωνιωδώς ζητούσαν περισσότερες λεπτομέρειες. Μεταφέρουμε μερικές χαρακτηριστικές ατάκες:
– Αυτό έπρεπε να βάλουν ως ερώτηση: πόσες πιθανότητες έχετε να περάσετε!!! Νομίζω ότι τσάμπα έχασα το πρωινό μου! Το ανησυχητικό είναι το πόσα άτομα είναι άνεργα και τραβολογιούνται για μια θέση customer service (και εγώ είμαι μέσα σε αυτά) που καλά καλά δεν ξέρουν ούτε τι είναι, ούτε πόσα θα παίρνουν, ούτε αν τελικά αξίζει τον κόπο! Ωραία μας κατάντησαν τα λαμόγια!
– Και όχι μόνο, αλλά τεστ για τηλεφωνητές;  Έλεος! Πάντως, κάπως πρέπει να περιορίσουν τους υποψηφίους οι άνθρωποι και αυτός είναι ένας κατά κοινή πεποίθηση αξιοκρατικός τρόπος. Τώρα, αν ταιριάζει με τις δεξιότητες του αντικειμένου… άλλο θέμα. Τα θέματα, πάντως, εύκολα ήταν, ο χρόνος λίγος. Καλή επιτυχία!
– Πόσο χρόνο έχεις στη διάθεσή σου για το τεστ; Οι ερωτήσεις πόσες είναι; Εμένα μου είπαν να έχω μολύβι και γόμα, κομπιουτεράκι, κόλλα χαρτί, ταυτότητα, ρολόι. Δε χρειάζομαι στυλό;
– Δεν το πιστεύω ότι για τηλεφωνητές στον ΟΤΕ πρέπει ένας πτυχιούχος με μεταπτυχιακό να δώσει και γραπτό τεστ. Απ’ ό,τι είχα διαβάσει σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι ήτανε με πτυχία και μάστερ. Μεγάλη ανεργία αλλά πολύ άδικο για παιδιά με αυξημένα προσόντα να αναγκάζονται να επιβεβαιώνουν μέσω τεστ συνεχώς τις γνώσεις τους.
– Καλησπέρα! Μήπως κανείς από τους χιλιάδες που δώσαμε γνωρίζει περαιτέρω λεπτομέρειες για τις θέσεις, το μισθό κ.λπ. ή όλοι πήγαμε σαν τα πρόβατα για σφαγή λόγω ανεργίας;

Χλιδή και απλήρωτοι εργαζόμενοι
Οι διαγωνιζόμενοι για τις λίγες εκατοντάδες θέσεις της ΟΤΕplus, ένιωσαν λίγο άβολα στις χλιδάτες αίθουσες του ξενοδοχείου Royal Olympic, όπου κλήθηκαν στο τέλος Ιανουαρίου να δώσουν τεστ δεξιοτήτων. Πίσω από τη χλιδή, όμως, κρύβεται μια απίστευτη εκμετάλλευση.Η εργοδοσία του ξενοδοχείου από 205 εργαζόμενους που απασχολούσε τον περασμένο χειμώνα φέτος έχει κρατήσει μόνο 135. Όπως καταγγέλλει το επιχειρησιακό σωματείο σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρίας, το 2010, οι πληρότητες του ξενοδοχείου ήταν 90%, ενώ το 2011 υπήρχε αύξηση των πληροτήτων, όσο και των δεξιώσεων και για το 2012 οι ίδιοι οι τουριστικοί επιχειρηματίες μιλούν για αύξηση του τουρισμού. Παρόλα αυτά η εργοδοσία αυθαίρετα επέβαλε εκ περιτροπής εργασία στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ προσπάθησε να επιβάλει ξανά εκ περιτροπής επί τρίμηνο το 2012. Στα τέλη Ιανουαρίου, το σωματείο εξήγγειλε στάσεις εργασίας, αφού οι εργαζόμενοι δεν είχαν πληρωθεί ακόμα τις αποδοχές του Νοεμβρίου. Τις ανέστειλαν μετά από δεσμεύσεις του εργοδότη τους ότι θα αποπληρωθούν σε τακτές ημερομηνίες.
Ήταν το ίδιο διάστημα που από τις συνεδριακές αίθουσες του ξενοδοχείου πέρασαν πάνω από 10.000 άνεργοι να διαγωνιστούν για μια θέση… τηλεφωνητή. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, όπως και η εταιρία που ανέλαβε να διεξάγει τα… προκάτ τεστ δεξιοτήτων κατόρθωσαν να βγάλουν κέρδος από ένα κάλπικο διαγωνισμό. Κι οι άνεργοι που συνωστίζονταν ελπίζοντας, ίσως έβλεπαν με… ζήλια τους ατσαλάκωτους (αλλά απλήρωτους) εργαζόμενους της τουριστικής μας βιομηχανίας.
Οι δυο όψεις του μιας απίστευτης εκμετάλλευσης.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!