Οι φίλοι του σιδηροδρόμου
https://www.sfs.gr/
Με ρεαλισμό αλλά και τον ιδεαλισμό που συνοδεύει τις μεγάλες αγάπες, οι φίλοι του σιδηρόδρομου στην ιστοσελίδα τους μας προτείνουν διαδρομές, μεταφορικά και κυριολεκτικά, μας πάνε πίσω στο χρόνο,
στα παλιά τρένα, δίνοντας μέσα από εικόνες και εμπεριστατωμένες αφηγήσεις την ιστορία
του σιδηροδρόμου
στη χώρα μας.
«Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι… Γιατί το τραίνο είναι αισθαντικό και η διέλευσή του συνιστά ένα γεγονός. Κάθε σιδηροδρομικός σταθμός είναι σημείο αναφοράς μιας πόλης.
Ο σιδηρόδρομος εμπνέει δημιουργούς, το ρυθμικό μουρμουρητό των τροχών συνοδεύει τραγούδια ψυχής και το σφύριγμα του περαστικού τραίνου παραπέμπει σε μιαν ονειρική ουτοπία…».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι θέσεις τις οποίες έχουν επεξεργαστεί απαντώντας στα κυβερνητικά σχέδια για απαξίωση και ιδιωτικoποίηση των σιδηροδρόμων.
Ελληνικοί σιδηρόδρομοι: Πλανόμεθα πλάνην οικτράν
…Πλειστάκις, σε άρθρα ή εκπομπές, γίνονται αναφορές απαξιωτικές για το σιδηρόδρομο με ρήσεις του τύπου «είναι απλό: Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη -Δύο αντένες για σύνορα- άντε κάνα τραίνο για Κων/πολη αραιά και πού για εθνικούς λόγους», «Να κλείσει η Πελοπόννησος -μένει ανοιχτή για τα ψηφαλάκια» και άλλα πολλά, πασπαλισμένα με τη γνώριμη γαρνιτούρα των «τριών εκατομμυρίων την ημέρα».
Ιδιωτικοποίηση
Το ζήτημα της ιδιοκτησίας είναι ένα «καυτό» θέμα συζήτησης στην Ευρώπη. Αντιμετωπίζεται με δυσπιστία, όχι για λόγους «αριστερισμού» αλλά γιατί τα παραδείγματα ιδιωτικοποιήσεων εμφανίζουν προβλήματα. Υπάρχουν, βέβαια, δύο χώρες με πετυχημένους ιδιωτικούς σιδηροδρόμους, αλλά με τις ιδιομορφίες τους (ΗΠΑ με τις τεράστιες συμπαγείς χερσαίες αποστάσεις που ευνοούν τους εμπορευματικούς σιδηροδρόμους, Ιαπωνία με τις απίστευτες πληθυσμιακές πυκνότητες που ευνοούν τους επιβατικούς σιδηροδρόμους. Τα 2/3, μάλιστα, είναι μετρικοί σαν της Πελοποννήσου, αλλά και τις τεράστιες προσόδους από το Real Estate).
Στην Ευρώπη το βρετανικό παράδειγμα εμφάνισε τρομερά προβλήματα ασφάλειας –κύλησε αίμα!– στο ξεκίνημα τα οποία τώρα πια διορθώθηκαν. Αύξησαν δραματικά την πελατεία τους, αλλά και τις ανάγκες επιχορήγησής τους. Με άλλα λόγια οι σιδηρόδρομοι στην Αγγλία απορροφούν και κοστίζουν στον Άγγλο φορολογούμενο, σαν ιδιωτικοποιημένοι πλέον, τέσσερις φορές παραπάνω επιχορηγήσεις σε σύγκριση με την προ ιδιωτικοποίησής τους εποχή. Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι κινούνται, ίσως, στην πιο ανοικτή σιδηροδρομική αγορά της Ευρώπης. Ξεκίνησαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης κινούμενοι και από τις εμμονές του διευθύνοντος συμβούλου τους, σταμάτησαν λόγω κρίσης χρηματιστηρίων, ενώ φάνηκε ότι υπήρξε μεθόδευση φτιασιδώματος (όχι δημιουργική λογιστική πάντως) των ισολογισμών και πολιτική που προέταξε το βραχυπρόθεσμο, έναντι του μακροπρόθεσμου, με αποτέλεσμα τη σταδιακή χειροτέρευση των υπηρεσιών και με αποκορύφωμα το φιάσκο του προαστιακού του Βερολίνου. Παράλληλα, ανθούν στη Γερμανία περίπου 250 επιχειρήσεις ιδιωτικές ή αυτοδιοικητικές.
(Αξίζει να δείτε τη συνέχεια στο https://www.sfs.gr/)
Η σελίδα της Ιωάννας
https://iwannaskantzeli.blogspot.com/
Kάθε πράξη δημιουργίας, είναι πρώτα πράξη καταστροφής.
Πάμπλο Πικάσο
Χόρευε σαν να μη σε βλέπει κανείς, γράφει η Ιωάννα, που ανάμεσα στα άλλα, σπουδάζει χορό, παράλληλα με τη δουλειά της ως μεταφράστρια και καθηγήτρια ξένων γλωσσών.
«Όσο χορεύω, θα ορμώ στις καταιγίδες!»
Κάποιος χώρισε τη θάλασσα στα δύο και τη μάτωσε, κάποιος άλλος την περπάτησε για να τον πιστέψουν.
Εγώ θέλω μόνο να χορεύω στα κύματά της κάθε φορά που Εκείνη με καλεί ψιθυρίζοντάς μου πως, κάποια στιγμή, θα με πάρει μέσα της για πάντα.
Η Αριστερά οφείλει…
να μένει μακριά από εξουσίες
να χύνεται στους δρόμους ολόγυμνη
να θυμάται την ιστορία των Νεκρών της
να δακρύζει στην ελπίδα
να θρηνεί τις εμφύλιες αντιπαλότητες
να τις αφορίζει
να ενώνεται μέσα από τις διαμάχες της
να μιλάει με τους Κάτω
να τραγουδάει ξεχασμένα τραγούδια
να αγωνίζεται για το Μπροστά
να θυμίζει εκείνη σε μένα
όσα δεν πρέπει να ξεχάσω.
η Αριστερά οφείλει
να είναι μάνα,
έφηβη,
ξεδιάντροπη,
ατίθαση και σοφή.
η Αριστερά μου είναι
το κόκκινο πανί στην παγκόσμια αρένα
που κάποτε
θα μεταμορφωθεί σε Ταύρο.