Του Ηρόστρατου. Βαρύ το πλήγμα για τον πολιτισμό: Εκτός Βουλής όχι μόνον ο Παύλος Γερουλάνος, αλλά και η Άντζελα Γκερέκου, ο Γιάννης Βούρος… Ακόμη και η Βάνα Μπάρμπα. Αγνώμονες και απολίτιστοι οι Έλληνες!

Το βαρύτερο πλήγμα όμως το υπέστησαν Παιδεία και Ανάπτυξη… Είναι δυνατόν να μένει εκτός Βουλής το αστέρι του ΔΝΤ, το μπουλντόκ της τρόικας, η γυναίκα που έφερε την επανάσταση στις τάξεις καταργώντας τα βιβλία και εξαφανίζοντας τους δασκάλους;
Άννα μην κλαις/ στο ντουλάπι δεν έχει μείνει ούτε ένα DVD
Άννα μην κλαις / Θα γυρέψουμε δουλειά απ’ τον Ψυχάρη

Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο

Ο Ηρόστρατος είδε με καθυστέρηση (λίγο πριν από τις εκλογές) το εκπληκτικό Χιόνια του Κιλιμάντζαρο. Ίσως η καλύτερη κινηματογραφική ταινία της χρονιάς που καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να θίξει μια σειρά ζητήματα που θα έπρεπε να μας απασχολούν ως πολίτες και ως αριστερούς. Η ταινία του  Robert Guediguian ξεκινά με μια κλήρωση. Οι εργαζόμενοι, μετά από απόφαση του συνδικάτου τους (CGT) αποδέχονται τις απολύσεις δέκα συναδέλφων τους, προκειμένου να διατηρηθούν οι υπόλοιπες θέσεις εργασίας. Στην κλήρωση βγαίνουν τα ονόματα όσων πρόκειται να φύγουν. Ανάμεσά τους είναι και ο πρόεδρος του σωματείου. Αν και ο ίδιος δεν ήταν υποχρεωμένος, παρ’ όλα αυτά έβαλε και το δικό του όνομα στη λίστα. Θα μπορούσε να είναι η αγιογραφία ενός συνεπούς συνδικαλιστή, όμως οι ανατροπές θα αρχίσουν σύντομα. Όταν η οικογένειά του χαρίζει σ’ αυτόν και τη γυναίκα του τα χρήματα και τα εισιτήρια για ένα ταξίδι στην Αφρική, θα πέσουν θύματα κλοπής. Δράστης ένας νεαρός πρώην συνάδελφός του, που απολύθηκε μαζί του.
Δεν θα σας περιγράψω όλη την ταινία. Θεωρώ, όμως, πως θα άξιζε να την προβάλουμε και να τη συζητήσουμε σε κάθε γειτονιά, ανοίγοντας συζητήσεις για το συνδικαλισμό, την εγκληματικότητα, την ατομικότητα, την αλληλεγγύη…

Βραβείο για τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση
O ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, πρωταγωνιστής στην ταινία Appartamento ad Atene (Διαμέρισμα στη Aθήνα) του Ρουτζέρο ντι Πάολα, απέσπασε το Bραβείο Καλύτερης Αντρικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Newport Beach των ΗΠΑ.
Παρά τον τίτλο και το γεγονός ότι η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια της Κατοχής στους πρόποδες της Ακρόπολης, η ταινία γυρίστηκε στην Ιταλία. Πραγματεύεται την σχέση ενός ζευγαριού (Σκιαδαρέσης-Λάουρα Μοράντε) με έναν Γερμανό αξιωματικό (Ρίχαρντ Ζάμελ), που έρχεται να εγκατασταθεί στο επιταγμένο σπίτι τους. Νομίζω πως ήρθε η ώρα να δούμε τέτοιες ταινίες, να διαβάσουμε και να θυμηθούμε ή να γνωρίσουμε στους νεότερους την ιστορία μας. Δεν είναι δυνατόν σε αυτή τη χώρα να υπάρχουν, το 2012, θαυμαστές των Ναζί.

Από τον Σοφοκλή στο Ρίτσο
Η ομάδα «Κάνθος» παρουσιάζει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα. Τη θεατρική σύνθεση της Αντιγόνης του Σοφοκλή και της Ισμήνης του Γιάννη Ρίτσου. Τη διαμόρφωση των κειμένων και τη σκηνοθεσία έχει κάνει ο Πάνος Κυπαρίσσης. Ισμήνη είναι η Βασιλική Σκάλκου και Αντιγόνη η Αργυρώ Τσιώτου.
«…Η αδελφή μου θαρρείς και ντρεπόταν που ήταν γυναίκα. Ίσως αυτό  να ‘ταν ή δυστυχία της. Κ’ ίσως γι’ αυτό να πέθανε. Καθένας μας ίσως θα ‘θελε να ‘ναι κάτι άλλο απ’ ότι είναι. Άλλος τ’ αντέχει περισσότερο ή λιγότερο, άλλος καθόλου…», γράφει ο Ρίτσος στην Ισμήνη, έναν από τους μονόλογους της Τέταρτης Διάστασης, όπου η αντι-ηρωική πρωταγωνίστρια, δίνει τη δική της απάντηση στην Αντιγόνη, την αδερφή της, δίνοντάς μας και μια διάσταση των σκέψεων του ίδιου του ποιητή, από αυτές που συνήθως αποσιωπούνται… Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο που θα αποδοθεί αυτός ο διάλογος πάνω στο θεατρικό σανίδι.
Δευτέρα: 7, 14, 21, 28 Μαΐου 2012, ώρα 20.00/ Τρίτη: 8, 15, 22, 29 Μαΐου 2012, ώρα 22.00 (Beton 7, Πύδνας 7, Βοτανικός, τηλ.: 210 7512625)

Το νερό… φωτογραφίζεται!
Εγκαινιάστηκε στις 8 Μαΐου και θα συνεχιστεί μέχρι τις 14 Μαΐου, στο Etage Litteraire του Booze Cooperativa η έκθεση φωτογραφίας Υδάτινοι Τόποι. Η έκθεση αποτελεί συνέχεια του ομότιτλου, 1ου Διαγωνισμού Φωτογραφίας που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Νότιας Αθήνας και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2011.
Κεντρικό θέμα της, το νερό στις διάφορες μορφές του. Ερασιτέχνες φωτογράφοι όλων των ηλικιών, εμπνεύστηκαν από τη Νότια Αθήνα και αιχμαλώτισαν στιγμιότυπα εντός των ορίων της. Πενήντα από τα έργα τους επιλέχθηκαν και εκτέθηκαν διαδοχικά σε εκθεσιακούς χώρους των Δήμων Ελληνικού-Αργυρούπολης, Καλλιθέας, Αλίμου, Μοσχάτου-Ταύρου, Παλαιού Φαλήρου, Νέας Σμύρνης, Γλυφάδας και Αγίου Δημητρίου.

Χαρά και λύπη
Να κλείσω με τη χαρά που ένιωσα για την εκλογή της Νάντιας Βαλαβάνη και την παρουσία της στη νέα Βουλή. Ο πολιτισμός μπαίνει (επιτέλους) στο Κοινοβούλιο. Αντίθετα, λυπήθηκα που δεν θα είναι μαζί της και ο συγκάτοικος στις σελίδες του Δρόμου, Στέλιος Ελληνιάδης, αν και βρέθηκε ψηλά στις προτιμήσεις των Αθηναίων. Την επόμενη φορά!

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!