Δουλεμπόριο εργαζομένων και… αφαίμαξη ασφαλισμένων

Πίσω από την πολυδιαφημισμένη αλλαγή του αριθμού κλήσης για ραντεβού και πληροφορίες στον ΕΟΠΥΥ, έχει στηθεί μια επιχείρηση αφαίμαξης των ασφαλισμένων, αλλά δυστυχώς και μια τεράστια εκμετάλλευση νέων κυρίως εργαζομένων.
Καταρχήν η κλήση στους τέσσερις νέους αριθμούς, στους οποίους οι ασφαλισμένοι μπορούν να τηλεφωνούν πλέον για ραντεβού στις ιατρικές υπηρεσίες των ασφαλιστικών φορέων που έχουν ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ (ΙΚΑ, ΟΠΑΔ, ΟΑΕΕ κ.λπ.), σημαίνει κόστος. Από 0,98 έως 1,08 ευρώ ανά κλήση θα πληρώνουν οι ασφαλισμένοι για να κλείσουν ραντεβού με το γιατρό, αν τηλεφωνήσουν από σταθερό τηλέφωνο. Αν καλέσουν από κινητό τότε οι χρεώσεις… πέφτουν με το λεπτό (1,18 ευρώ/ λεπτό), που σημαίνει ότι ένα ραντεβού θα κοστίζει μέχρι και 10 ευρώ, αν υπολογισθεί ότι ο χρόνος κλήσης φθάνει τα 7 και 8 λεπτά. Κι αυτά σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, που ουσιαστικά διαψεύδει τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ που σε ανακοίνωσή του (1/8) μιλούσε για κόστος «έως και 0,90 ευρώ, ανεξάρτητα από την διάρκεια κλήσεως». Όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Εργαζομένων του ΙΚΑ, ειδικά για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες χρόνια πασχόντων ασθενών ή ασφαλισμένων με πολλαπλά προβλήματα υγείας η επιβάρυνση μόνο για τις τηλεφωνικές υπηρεσίες «μπορεί να ξεπεράσει τα 10 ευρώ ή και παραπάνω το μήνα». Όπως επισημαίνει η ΠΟΣΕ-ΙΚΑ, εκτός από τις συνεχείς περιστολές παροχών, τον εξαναγκασμό σε πληρωμή φαρμάκων, που πλέον δεν καλύπτονται ή αυξήθηκε το ποσοστό εισφοράς, τη γενικότερη ταλαιπωρία από την υποστελέχωση του νεοσύστατου φορέα, οι ασφαλισμένοι υποχρεώνονται να πληρώνουν και για τα ραντεβού με το γιατρό τους. Αντί να διαθέτει ο ΕΟΠΥΥ κέντρα παροχής πληροφοριών και ορισμού ραντεβού τόσο τηλεφωνικά, όσο και στα υποκαταστήματά του, προχώρησε στις συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρίες, χρεώνοντας τους ασφαλισμένους για «δωρεάν» παροχή υπηρεσιών υγείας!

Εταιρίες που θησαυρίζουν με την υπο-αμειβόμενη εργασία
Οι επιχειρήσεις που ανέλαβαν αυτό το έργο για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ έχουν καταγγελθεί πολλές φορές για τις αντεργατικές μεθοδεύσεις τους: μισθοί πείνας, μαζικές απολύσεις, τρομοκρατία και εντατικοποίηση. Συγκεντρώσαμε μερικές μόνο από τις καταγγελίες που έχουν γίνει από εργαζόμενους, αλλά και από το κλαδικό συνδικάτο των τηλεπικοινωνιών (ΣΕΤΗΠ), οι οποίες δίνουν ανάγλυφα το καθεστώς στο οποίο εργάζονται οι άνθρωποι που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν τους εκατοντάδες χιλιάδες ταλαίπωρους ασφαλισμένους.
Η Newsphone, μια από τις εταιρίες που ανέλαβε την παροχή των τηλεφωνικών υπηρεσιών με την επιδότηση -ουσιαστικά- του κράτους έχει προχωρήσει πρόσφατα σε δεκάδες απολύσεις. Ο όμιλος του ΟΤΕ που εμφανίζεται να έχει πάρει τη μια από τις τέσσερις γραμμές, έχει δώσει αυτό το έργο στην θυγατρική του Е-Value, η οποία χρησιμοποιεί προσωπικό από τις γνωστές επιχειρήσεις ενοικίασης προσωπικού. Στις επιχειρήσεις αυτού του κερδοφόρου και ανερχόμενου κλάδου οι προσλήψεις προσωπικού γίνονται με βάση τα νέα μειωμένα όρια της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δηλαδή για 586 ευρώ μεικτά ή αν είναι κάτω των 25 ετών για 511 ευρώ μεικτά. Οι περισσότερες συμβάσεις υπογράφονται για ένα μήνα, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι συνεχώς όμηροι. Οι συμβάσεις των περισσοτέρων είναι για 4 ή 6 ώρες την ημέρα, δηλαδή υπάρχουν εργαζόμενοι που λαμβάνουν για την εργασία τους 215 ευρώ το μήνα! Σε μια εταιρία που ασχολείται υπεργολαβικά με την παροχή υπηρεσιών για τον ΕΟΠΥΥ, υπάρχουν εργαζόμενοι που απασχολούνται μια μέρα την εβδομάδα, που σημαίνει ότι λαμβάνουν ως μηνιαίο μισθό μέχρι και 76,68 ευρώ καθαρά!
«Η τρομοκρατία είναι καθημερινό φαινόμενο. Αν δεν “πιαστούν” οι στόχοι, απολύεσαι. Τα διαλείμματα, ακόμα και ο χρόνος για την τουαλέτα, χρονομετρούνται. Και αν δεν είσαι “καλός”, παίρνεις κι ένα χαρτί συμμόρφωσης», καταγγέλλει το ΣΕΤΗΠ.

Γιώργος Κατερίνης

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!