Κινδυνεύει να μείνει χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο την ώρα που η κυβέρνηση σχεδιάζει το ξεπούλημα του ΟΣΕ

Να χάσει, μια και καλή, το… τρένο κινδυνεύει η Πελοπόννησος, το σιδηροδρομικό δίκτυο της οποίας τελεί υπό απαξίωση. Έργα αναβάθμισης των γραμμών που παρουσιάζουν εμπλοκές, όντας άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν, μειώσεις δρομολογίων και υπηρεσιών του ΟΣΕ, εργολαβίες σε ιδιώτες και αναιτιολόγητες καθυστερήσεις είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν το… «τρένο του τρόμου» για τον πάλαι ποτέ κραταιό οργανισμό, τον οποίο η κυβέρνηση σχεδιάζει να ξεπουλήσει όσο όσο. Φαίνεται ότι το περίφημο μνημόνιο του ΔΝΤ και της Κομισιόν και οι αποκρατικοποιήσεις που επίκεινται στο πλαίσιό του δεν χωρούν τα «καθαρά» μέσα μεταφοράς, και η περίφημη «πράσινη ανάπτυξη» μεταφράζεται σε εκτροχιασμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στην περιοχή, με ό,τι αυτό σημαίνει και σε κοινωνικό επίπεδο.

Πειραιάς-Πάτρα μετ’ εμποδίων

Προς τα δυτικά, η σιδηροδρομική γραμμή σταματά στο Κιάτο, ενώ όποιοι επιβάτες είναι αποφασισμένοι να περάσουν την ταλαιπωρία της αποβίβασης από το τρένο, της επιβίβασης σε λεωφορείο και της μεταφοράς στην Πάτρα μπορούν να ταξιδέψουν μόνο δύο φορές –πλέον– την ημέρα προς τον Πύργο και την Καλαμάτα, καθώς τα δρομολόγια έχουν μειωθεί.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Δ. Ρέππα (απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση στις 14/5/2010), οι εργασίες για το τμήμα της γραμμής Κιάτο-Αίγιο δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν από το 2012, καθώς στο έργο υπάρχουν καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις και, κυρίως, εμπλοκές σε αρκετά σημεία με την Ολυμπία Οδό – αν αναρωτιέστε για το πώς έγιναν οι μελέτες τόσο για τη σιδηροδρομική γραμμή όσο και για τον αυτοκινητόδρομο, την ίδια απορία έχουμε κι εμείς.

Όσο για το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Πάτρα… καλό 2015, με τα 13 χλμ. της απόστασης Πάτρα-Ρίο να μην έχουν καν μελέτη ούτε και χρηματοδότηση.

Επτά χρόνια… έργο

Προς τα ανατολικά, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας δεν έχει ακόμα λειτουργήσει πλήρως έπειτα από επτά χρόνια, ενώ η διαδρομή Κόρινθος-Άργος-Τρίπολη καλύπτεται σε δυόμισι ώρες, αν και στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν η ίδια διαδρομή διαρκούσε μία ώρα και σαράντα λεπτά.

Επιστολή-καταπέλτης

Η απαξίωση και διάλυση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Πελοπόννησο έχει προκαλέσει την οργή και την αγανάκτηση των κατοίκων. Στις 22 Μαΐου, ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας απέστειλε επιστολή-καταπέλτη προς τον υπουργό Μεταφορών, κάνοντας λόγο για «κατεύθυνση ολοκληρωτικής κατάργησης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου» και κατηγορώντας ευθέως τις κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας για «αφανισμό» του ΟΣΕ «προς τέρψιν των ανταγωνιστών του και των συμφερόντων τους, που όλοι σας πειθήνια υπηρετήσατε», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Από την πλευρά του, ο σύλλογος υποστηρίζει ότι το ελληνικό κράτος ουδέποτε επιδότησε, ως όφειλε, τον ελληνικό σιδηρόδρομο, την ίδια στιγμή που δεν επωμίστηκε το οικονομικό βάρος της κατασκευής των υποδομών και του εκσυγχρονισμού του, «διογκώνοντας έτσι πλασματικά το έλλειμμα του ΟΣΕ».

Παράλληλα, κάνει λόγο για ανύπαρκτη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων των σιδηροδρομικών μεταφορών, σε αντίθεση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ επιρρίπτει ευθέως τις ευθύνες για το ζημιογόνο του οργανισμού στους κυβερνώντες των τελευταίων χρόνων, τονίζοντας ότι «εσείς και οι προκάτοχοί σας προκαλέσατε με την ανεπάρκειά σας και τις άστοχες επιλογές σας, όπως έγινε και στην περίπτωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας», χαρακτηρίζοντας «εθνική προδοσία» την κατεύθυνση κατάργησης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Κατερίνα Παγουλάτου

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!