Θα προβληθούν, επίσης, έξι ντοκιμαντέρ μεσαίου μήκους που παρουσιάστηκαν φέτος αλλά και κατά τις προηγούμενες χρονιές στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Οι προβολές πλαισιώνονται από δύο συζητήσεις: Η πρώτη θα γίνει την Τρίτη με θέμα Γυναίκες δημιουργοί: δυνατότητες και περιορισμοί με τη συμμετοχή των σκηνοθετριών Στέλλας Θεοδωράκη, Βάλερυ Κοντάκος, και Κλεώνης Φλέσσα και η δεύτερη την Τετάρτη 25 Απριλίου με θέμα Γυναίκες στον κινηματογράφο: η ανδρική ματιά: Συμμετέχουν η κοινωνιολόγος Ντορέττα Αδαμάκη οι ιστορικοί κινηματογράφου Γιάννα Αθανασάτου και Μαρία και ο σκηνοθέτης Κυριάκος Κατζουράκης. Η είσοδος στις προβολές και τις συζητήσεις είναι ελεύθερη.
Λίγα λόγια για την Τιμή της αγάπης…
Διασκευάζοντας το διήγημα Η τιμή και το χρήμα του ποιητή και λόγιου Κωνσταντίνου Θεοτόκη (1872-1923), η Τώνια Μαρκετάκη, αφηγείται την ιστορία μιας αγάπης που προδόθηκε για το χρήμα, επιλέγοντας να μιλήσει για το παρόν μέσα από το παρελθόν.
Το αίτημα του μετασχηματισμού των προτύπων των φύλων απασχολεί ιδιαίτερα τη Μαρκετάκη, μια δημιουργό έντονα πολιτικοποιημένη, προερχόμενη από τη γενιά του προδικτατορικού κινήματος, πολιτική εξόριστο της χούντας στην Αλγερία, αλλά και διανοούμενη.
Η εικόνα της Ρήνης της ανύπαντρης μητέρας που έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την αντρική, όσο και τη μητρική εξουσία στην ελληνική επαρχία -Κέρκυρα- των αρχών του 20ού αιώνα, εκπροσωπεί την εικόνα της σύγχρονης Ελληνίδας που διεκδικεί την ακεραιότητα της ύπαρξής της και την αυτοεκτίμησή της σε μια προσπάθεια αυτό-καθορισμού της ίδιας της ταυτότητάς της, όπως σωστά σημείωνε το 2002 και η Γ. Αθανασάτου σε σχετικό άρθρο στον τόμο Όψεις του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου.
…και τις Μικρές εξεγέρσεις
Η εικόνα της γυναίκας πρόσφυγα και της σχέσης της με το ξένο, το αλλότριο μέσω της αναζήτησης νέας ταυτότητας και νέας ζωής, έχει ήδη απασχολήσει τον εικαστικό και σκηνοθέτη Κυριάκο Κατζουράκη στις ταινίες Δρόμος προς τη Δύση και Γλυκιά Μνήμη. Ο Κατζουράκης επανέρχεται σε μια αντίστοιχη προβληματική στις Μικρές εξεγέρσεις (2009), μέσω της εικόνας της Άννας, παντρεμένης με κάποιον που κάνει λαθρεμπόριο γυναικών και συναντά τον Μάνο, πρώην ζωγράφο με εμμονή στον Εμμανουήλ Πανσέληνο (Βυζαντινό ζωγράφο του 13ου αιώνα).
Οι Μικρές εξεγέρσεις (2009) είναι παραγωγή της Ομάδας Τέχνης με την οποία ο σκηνοθέτης -και ζωγράφος- συνεργάζεται από το 1991 με άξονα τη σχέση ζωγραφικής, κινηματογράφου, θεάτρου και μουσικής.