Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια Τηλ.: 210-6453330
Πληθαίνουν τα θεατρικά έργα που επιχειρούν να προβληματίσουν τους θεατές πάνω στις εργασιακές και κοινωνικές δομές που βιώνουν στην καθημερινότητά τους. Έργα ρεαλιστικά, δυστοπίες, έργα που χρησιμοποιούν υπερρεαλιστικά τεχνάσματα, μπορεί να ακολουθούν διαφορετικές τεχνικές, αλλά έχουν κοινό στόχο. Την άρνηση του καπιταλιστικού φαντασιακού. Κι αν η λέξη «άρνηση» σας φαίνετε υπερβολική, τότε ας αποδεχτούμε τουλάχιστον τη φράση «σκληρή κριτική».
H καλοδουλεμένη, ατμοσφαιρική παράσταση που παρακολουθήσαμε στο studio Μαυρομιχάλη Όροι συμβολαίου του 30χρονου συγγραφέα Mike Bartlett, εντάσσεται σε αυτή τη δυναμική. Νέος ο συγγραφέας, νέα και η δυναμική. Περιγράφει τις διαδοχικές συναντήσεις της μάνατζερ μιας πολυεθνικής εταιρίας με μια υπάλληλο. Θέμα των συναντήσεων αυτών, το συμβόλαιο που έχει υπογράψει η υπάλληλος με την εταιρία βάσει του οποίου είναι υποχρεωμένη να αναφέρει οποιαδήποτε ερωτική σχέση της με κάποιο άλλο στέλεχος της εταιρίας.
Ένα συμβόλαιο που θα της στερήσει αρχέγονες χαρές, θα σταθεί εμπόδιο στον έρωτα, στη μητρότητα, στην ανθρώπινη φύση. Η Εκάβη Δουμά μας ξαφνιάζει. Μεταμορφώνεται από τη μια στην άλλη στιγμή στο ρυθμό που εναλλάσσεται το φως με το σκοτάδι. Η Στρέλλα Κρούσκα κουρδισμένη, ψυχρή, απόμακρη, πρότυπο business woman.
Η επανάληψη των σκηνών, θυμίζει τη μίζερη καθημερινότητά μας στη δουλειά που επαναλαμβάνεται σαν φάρσα. Οι αρχικά ρεαλιστικές συναντήσεις, μεταλλάσσονται σε χιουμοριστικές καταστάσεις, όπως στο θέατρο του παραλόγου. Σταδιακά, το αίσθημα ελέγχου και καταπίεσης μας υποβάλλει. Και απρόσμενα έρχεται το τραγικό. Αλήθεια, πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν προκειμένου να πετύχουν τους οικονομικούς τους στόχους;
Βαγγέλης Μπέκας