Η περιποιημένη αμερικανιά που ανέτρεψε τις προβλέψεις
Μια αντιπολεμική ταινία με εμπορική διάθεση και πολλές αμερικανιές, που παίζεται και στις ελληνικές αίθουσες, από προχθές, ήταν η αιχμή του δόρατος των φετινών Όσκαρ. Το Hurt Locker που κόστισε όσο μια… ελληνική ταινία και επί ενάμιση έτος δεν έβρισκε εταιρία διανομής, απέσπασε συνολικά έξι βραβεία (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μοντάζ, Ήχου και Ηχητικών Εφέ) επικρατώντας τού θηριώδους προϋπολογισμού και πολλών προσδοκιών, «Avatar», το οποίο απέσπασε μόλις τρία βραβεία σε τεχνικές κατηγορίες.
Η ταινία διαδραματίζεται στη Βαγδάτη, μια πόλη που έχει γίνει παγίδα γεμάτη από βόμβες και ανθρώπους καμικάζι που θυσιάζουν τη ζωή τους. Περίπου κάθε 15 λεπτά γίνεται έκρηξη από έναν αυτοσχέδιο μηχανισμό με θανατηφόρες επιπτώσεις. Η Β-Company είναι η μοναδική ομάδα που έχει εκπαιδευτεί να αφοπλίζει αυτές τις θανατηφόρες βόμβες. Ο λοχίας Σάνμπορν, ένας πρώην καταδρομέας και ο λοχίας Έλτριτζ, ένας νέος που φιλοσοφεί τη ζωή, έχουν μόνο 38 μέρες για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους.
Αυτοί που έχουν δει την ταινία μιλούν για γρήγορο ρυθμό, σασπένς, αγωνία, είναι όμως και επιφυλακτικοί, καθώς δεν αποφεύγονται τα θέματα ηρωισμού, παιδαριώδεις θεωρίες περί οικογένειας, η κατεξοχήν αμερικανιά του εθνικιστικού σθένους, η κάπως αξιοπρεπής εκδοχή του ρητού «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια».
Όμως, πρόκειται για περιποιημένη δουλειά, προσεγμένη στη λεπτομέρεια, με στιγμές που καταφέρνουν να παρασύρουν τους θεατές λόγω της ευφυούς σκηνοθεσίας της Μπίγκελοου που κρύβει τις ασάφειες και τις προπαγανδιστικές εμπνεύσεις του σεναρίου.