του Γιώργου Κυριακού
Η πρόσφατη συναυλία του Χρήστου Μάστορα στη Χιμάρα, την οποία διοργάνωσε ο δήμαρχος Τάβος υπό την κάλυψη του Ράμα, αναστάτωσε τη βορειοηπειρωτική Κοινότητα. Μάλιστα, παρά τις προειδοποιήσεις των Χιμαριωτών ότι πρόκειται για προεκλογική φιέστα του Αλβανού πρωθυπουργού, ο «Μη Κερδοσκοπικός Σύλλογος ΕΣΤΙΑ Δρόπολης» (που επιδίδεται σε φιλανθρωπίες και στον οποίο ο Δροπολίτης τραγουδιστής παραχώρησε την αμοιβή του) μονολογούσε πως η μουσική ενώνει τους λαούς – λες και επρόκειτο για διμερές φεστιβάλ μουσικής. Από την άλλη, ατυχείς χαρακτηρισμοί όπως «προδότης» για τον Χρήστο Μάστορα (ο οποίος στο παρελθόν κατήγγειλε τη δολοφονία Κατσίφα και διαμεσολάβησε στον πρωθυπουργό για την απόδοση των επιδομάτων στους Βορειοηπειρώτες) συνοδεύτηκαν από τις δικές του σιωπές γύρω από το ποιος τον εξαπάτησε για τη συμμετοχή του – καθώς και τον επίλογο της απολογίας του για το «διαίρει και βασίλευε» στην Κοινότητα, στον οποίο δεν κατονόμασε τους υποβολείς. «Πιάστηκα σαν χάνος», δήλωσε. Ορισμένα συμπεράσματα θα ήταν χρήσιμα, για να δούμε ποιος πιάνεται σαν χάνος και ποιος ψαρεύει χάνους κερδίζοντας:
- Το δίδυμο Ράμα-Τάβου, πάντα καλοδεχούμενο από την επίσημη ελλαδική ηγεσία, αξιοποίησε τις εφεδρείες του στη Δρόπολη από την εποχή διορισμού του τελευταίου στην περιφέρεια του Αυλώνα και της συμμετοχής του στις επαναληπτικές εκλογές μετά τις συλλήψεις του εκλεγμένου δημάρχου Χιμάρας Μπελέρη και του αγωνιστή Κοκαβέση[1]. Ενδεικτικά: α) στοχευμένες μεταδημοτεύσεις στη Χιμάρα από τη Δρόπολη, εκτός αυτών από την Αλβανία, με στόχο τη στήριξή του στις εκλογές, β) παρουσία του συγκροτήματος «Κυράδες» της Δρόπολης στη γιορτή Christmas Fest Himarë [2], γ) έμμεση συμμετοχή του δροπολίτικου συλλόγου ΕΣΤΙΑ στη συναυλία του Χρήστου Μάστορα.
- Η συναυλία του Χρήστου Μάστορα νομιμοποίησε το δίδυμο Ράμα-Τάβου στη δυσοίωνη προοπτική καταπάτησης των περιουσιών και απομάκρυνσης των Ελλήνων από τη θάλασσα. Η συναυλία, ενταγμένη στις εκδηλώσεις ανοίγματος της τουριστικής περιόδου στη Χιμάρα, δεν ήταν παρά το πρόσχημα υποστήριξης αυτής της άθλιας πρακτικής, και δη με ελληνική υποστήριξη από τη Δρόπολη – γεγονός που διχάζει περαιτέρω την Ελληνική Κοινότητα στην Αλβανία.
- Οι Χιμαριώτες, που απείχαν χαρακτηριστικά από τη φιέστα και κατήγγειλαν τις μεθοδεύσεις, παραμένουν το βαρόμετρο διεκδίκησης της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Αλβανία. Εξαίρεση αποτελεί το αλβανικό κόμμα Levizia Bashke, που ωστόσο δεν αναφέρεται καθόλου στα μειονοτικά δικαιώματα. Στους… χοντροτσέφαλους Σιμαρζιώτες βρίσκουν όλοι τον μάστορά τους.
- Η βορειοηπειρωτική Κοινότητα ακόμα εξαρτά αποκλειστικά την ύπαρξή της από ευάλωτες προσωπικότητες, που της δίνουν ένα κύρος. Όσο μένει αγκιστρωμένη σ’ αυτές, διαρκώς θα απογοητεύεται: η ευαλωτότητά τους έχει τις ίδιες πηγές με την εξάρτηση από αυτές.
- Η συμμετοχή του Δήμου Κέρκυρας στη φιέστα της Χιμάρας και οι υποκλίσεις του Κερκυραίου δημάρχου στα «Sagapo» του Έντι Ράμα, που ήταν κεντρικός ομιλητής, υπογράμμισε τους διαδραστικούς τουριστικούς άξονες ανατροφοδότησης Κέρκυρας-Χιμάρας, Κέρκυρας-Αγίων Σαράντα. Έτσι δύο κακοποιημένες ελληνικές πόλεις της γηγενούς ελληνικής κοινότητας στην Αλβανία, παραδομένες στην καταπάτηση ελληνικών περιουσιών, σε έναν κακοποιητικό τουρισμό, και σε Αλβανούς ολιγάρχες και βαστάζους που προσπαθούν να αλλοιώσουν την ελληνική τους φυσιογνωμία (μέχρι και να τις εξαφανίσουν), βρίσκουν συμπαραστάτη σε αυτήν την αθλιότητα τον δήμαρχο του νησιού. Η Κέρκυρα μετατρέπεται για την παραθαλάσσια περιοχή ό,τι και τα Ιωάννινα για τη Δρόπολη. Business as usual, στις πλάτες της Ελληνικής Κοινότητας στην Αλβανία.
- Η βορειοηπειρωτική Κοινότητα δεν έχει ανάγκη τις «φιλανθρωπίες». Έχει ανάγκη στήριξης για να σταθεί στα πόδια της αξιοπρεπώς[3]. Όμως η ελλαδική κυβέρνηση κωφεύει συνειδητά…
[1] «Χιμάρα: Εντάθηκαν οι πρακτικές νόθευσης» (φύλλο 698).
[2] «Ftesë – Christmas Pot Party» (himara.gov.al).
[3] Προτάσεις για την οικονομία, τις υποδομές και την παλιννόστηση στη Βόρειο Ήπειρο (oiapedw.blogspot.com, 10/4/2025).










































































