Κομφούζιο σχετικά με τις αιτίες και τις λίστες νεκρών και αγνοουμένων του
Τραγικές διαστάσεις έχει λάβει η πρωτοφανής σύγχυση που επικρατεί σχετικά με τις λίστες των νεκρών και των αγνοουμένων του Norman Atlantic. Έξι μέρες μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς στο γκαράζ του πλοίου, τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, το μακάβριο αλαλούμ συνεχίζεται. Οι συγγενείς αρκετών επιβαινόντων ζουν ένα μαρτύριο, καθώς δεν γνωρίζουν ακόμη τι απέγιναν. Την ίδια στιγμή που η τεχνολογία των τηλεπικοινωνιών βρίσκεται «στο πικ» της απόδοσής της, η αλήθεια των γεγονότων δεν έχει… διασωθεί, διότι φαίνεται πως κάποιοι αρμόδιοι που κρατούν τα κρίσιμα πόστα επέλεξαν να επιστρέψουν στο «χαλασμένο τηλέφωνο»: η απόκλιση όσον αφορά τα αίτια του δυστυχήματος αλλά και τις λίστες των επιβατών, των διασωθέντων, των νεκρών και των αγνοουμένων είναι απελπιστική και εξοργιστική. «Ενενήντα είναι οι αγνοούμενοι, σύμφωνα με την Eισαγγελία του Μπάρι, 18 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελλάδας», αναφέρει ιταλικό ειδησεογραφικό δίκτυο. Την ίδια στιγμή, η ιταλική ακτοφυλακή έχει αποστείλει στις ελληνικές Αρχές λίστα με 477(!) διασωθέντες επιβάτες του μοιραίου πλοίου, η οποία όμως υπερβαίνει κατά πολύ τον αριθμό των δηλωθέντων επισήμως και ανεπισήμως επιβατών, και εάν προστεθούν οι 11 εξακριβωμένα νεκροί – πρόκειται για πραγματικό κομφούζιο…
Το βράδυ της Πέμπτης, π.χ., το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης απέστειλε έγγραφο στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, στο οποίο έκανε γνωστό ότι ο Γεώργιος Δούλης δεν είναι θανών και συγκαταλέγεται στη λίστα των αγνοουμένων. Πρόκειται για την περίπτωση του «δεύτερου νεκρού», του οποίου ο γιος δέχτηκε τηλεφωνικά τα «θερμά συλλυπητήρια» του Αντώνη Σαμαρά, αλλά στη συνέχεια όταν κλήθηκε να τον αναγνωρίσει, διαπίστωσε ότι δεν πρόκειται για τον πατέρα του!
Αρκετοί συγγενείς είδαν κι απόειδαν και αποφάσισαν να ταξιδέψουν στην Ιταλία και να συμμετάσχουν οι ίδιοι στις έρευνες. Ήδη το Norman Atlantic βρίσκεται στο Μπρίντιζι, έχει τεθεί υπό κατάσχεση και οι εισαγγελείς αναμένουν σημαντικές απαντήσεις από το «μαύρο κουτί», σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη. Δεν έχει ακόμα διαπιστωθεί αν υπάρχουν νεκροί στο αμπάρι του πλοίου, παρά το γεγονός ότι κάποιοι διασωθέντες έχουν αναφέρει ότι στο γκαράζ ταξίδευαν μετανάστες και οδηγοί, οι οποίοι είχαν αποφασίσει να κοιμηθούν μέσα στα φορτηγά τους.
Έχει ήδη ασκηθεί δίωξη από την ιταλική Δικαιοσύνη σε βάρος δύο εκπροσώπων της εταιρίας ΑΝΕΚ και δύο μελών του πληρώματος, με τις κατηγορίες της πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και της πρόκλησης ναυαγίου εξ αμελείας.
Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι τα ερωτήματα είναι πολλά και ο υπουργός Ναυτιλίας συσκότισε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, σε μια εμφανή προσπάθεια να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της συγκυβέρνησης, που προκύπτουν από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών. Τονίζει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της για τη δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων κατά τους χειμερινούς μήνες. Επίσης, πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα για ποιο λόγο συνεχίζει να εφαρμόζει το «ελαστικό απαγορευτικό» στην ακτοπλοΐα και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες εφαρμογής της ευρωπαϊκής Οδηγίας, η οποία δίνει τη δυνατότητα στις αρχές των χωρών-μελών να απαγορεύουν τον απόπλου, σε όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας και κατηγορίας, εάν λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών υπάρχει κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή. Καλείται να εξηγήσει γιατί έχουν εγκαταλειφθεί τα μέσα διάσωσης, με αποτέλεσμα να μην είναι επιχειρησιακά έτοιμα ελικόπτερα παντός καιρού και άλλα διασωστικά μέσα, όπως αποδείχθηκε από τη συμμετοχή μόλις τριών Super Puma. «Κυρίως, όμως, θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη από τους επιβάτες και τους συγγενείς τους για την τραγική εικόνα που παρουσιάζεται, με το να μην υπάρχει -μέχρι σήμερα- ακριβής αριθμός και πλήρη στοιχεία διασωθέντων και αγνοουμένων επιβατών. Αυτή η αποδιοργάνωση αποτελεί όνειδος για τη μνημονιακή συγκυβέρνηση», καταλήγει η ανακοίνωση.