Οι δύο από τις 5-10 ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες που διαγωνίστηκαν για τα Όσκαρ ήταν το Άργκο και το Zero Dark Thirty (ZD30).
Το Άργκο εξιστορεί την επιχείρηση της CIA για τη φυγάδευση 6 υπαλλήλων της αμερικανικής πρεσβείας στην Τεχεράνη το 1980 και πήρε τρία Όσκαρ, μεταξύ αυτών και της καλύτερης ταινίας. Το ZD30 που ήταν, κατά κάποιο τρόπο, συμπαραγωγή της CIA, αφού η ταινία έγινε με τη δική της πληροφόρηση, εξιστορεί (παιδαριωδώς) την αναζήτηση και δολοφονία του Μπιν Λάντεν και προβάλλει εν είδει κινηματογραφικού ρεαλισμού τα βασανιστήρια τα οποία χρησιμοποιεί η CIA. Απέσπασε και αυτή βραβείο, παρά το γεγονός ότι ακόμη και μέλος της Ακαδημίας των Όσκαρ αντέδρασε για την ηρωοποίηση βασανιστών. Η σκηνοθέτιδά του πριν από 5 χρόνια είχε σαρώσει τα Όσκαρ με το επίσης μιλιταριστικό Hurt Locker που οι πληροφορίες θέλουν τη CIA να έχει μείνει ενθουσιασμένη με την ταινία…
Και οι δύο φετινές ταινίες αποτελούν ύμνους στη CIA και στο προσωπικό της, στις αμερικανικές υπηρεσίες γενικώς, στρατό και μυστικές υπηρεσίες. Έτσι, στο Άργκο, οι Ιρανοί φοιτητές που κατέλαβαν την αμερικανική πρεσβεία στην Τεχεράνη και που η ίδια η ταινία εμμέσως παραδέχεται ότι συμπεριφέρονταν πολιτισμένα στους κρατούμενους, προβάλλονται ως πιο βάρβαροι και με πιο μελανά χρώματα από τα κτήνη, τους «συμπατριώτες» Αμερικανούς βασανιστές των ύποπτων για σχέση με την Αλ Κάιντα, στο ZD30.
Η σκηνή που είναι όλα τα λεφτά για το είδος πολιτισμού που πρεσβεύει ο σύγχρονος υπερεθνικισμός-μιλιταρισμός του Χόλιγουντ, είναι το φινάλε του ZD30. Οι κομάντος που εκτελούν άντρες και συζύγους μπροστά σε έντρομα παιδάκια στο κρησφύγετο του Μπιν Λάντεν, είναι πιο «άνθρωποι» από τους εκτελούμενους και τα παιδάκια, κουλ και ψύχραιμοι και με τα αστειάκια τους, και η κάμερα το μόνο που βρίσκει να κάνει focus είναι στην πατριώτισσα της CIA πίσω στη βάση, που καθώς τρέμει το φυλλοκάρδι της ανοίγει το σάκο του νεκρού να διαπιστώσει αν όντως ο νεκρός είναι ο Μπιν Λάντεν ή τζάμπα έγινε τόση φασαρία, βενζίνες κ.λπ… Αν αυτά σας θυμίζουν κάτι από τη μενταλιτέ των Αρίων της ναζιστικής Γερμανίας είναι γιατί είστε κομπλεξικοί αριστεροί.
Ήταν που ήταν αυτό που ήταν το Χόλιγουντ, ανακατεύτηκε τώρα και με την μετά το 2001 πολιτική της υπερδύναμης και το αποτέλεσμα είναι ένα εξάμβλωμα σαν τις προπαγανδιστικές ταινίες των ναζί.
Γ.Τσ.