Οι κορδέλες και το επικοινωνιακό «περιτύλιγμα» δεν μπορούν να καλύψουν όσα νομοθετούν και πράττουν καθημερινά κοινοβούλιο, κυβέρνηση και «ανεξάρτητες αρχές»
Αν σε ένα πράγμα μπορεί κανείς να βγάλει το καπέλο στη σημερινή κυβέρνηση, αυτό δεν είναι άλλο από την ακούραστη προσπάθεια των εκπροσώπων της να κάνουν το άσπρο μαύρο. Συγκεντρώσαμε σε αυτή τη σελίδα πέντε-έξι μόνο ειδήσεις από την επικαιρότητα της εβδομάδας, μαζί με την… επικοινωνιακή τους διαχείριση από το Μαξίμου. Για τις συντάξεις και το αφορολόγητο τα μέτρα είναι γνωστά, αλλά μια σειρά ακόμα μνημονιακά μέτρα και ρυθμίσεις προχωρούν καθημερινά, ενώ ο φιλοκυβερνητικός Τύπος βλέπει παντού «κορδέλες», εγκαίνια, οργασμό έργων και «αντίμετρα». Τα συμπεράσματα δικά σας…
Ο Αλέξης Τσίπρας εγκαινιάζει σήραγγα στην εθνική οδό Κορίνθου – Πάτρας με φόντο το λογότυπο της εταιρείας του γνωστού από παλιότερα ως «εθνικού μας εργολάβου». Πέρσι το Πάσχα, ο πρωθυπουργός δήλωνε ότι μαζί με την Ανάσταση θα ερχόταν και «η ανάσταση της ελληνικής οικονομίας», φέτος με τα εγκαίνια του δρόμου Κορίνθου – Πατρών προβλέπει ότι «ανοίγει ο δρόμος προς το μέλλον για τη χώρα». Και όλα αυτά για έργα που ξεκίνησαν πριν χρόνια, ολοκληρώνονται με κόστος ακόμα και τριπλάσιο από το προϋπολογιζόμενο και παραδίδονται με πολλαπλάσια διόδια…
Fraport μέχρι το 2057 με διάταγμα του 1953…
Από αυτή τη βδομάδα, τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας δεν θα βρίσκονται στον έλεγχο του ελληνικού κράτους, αλλά υπό τον πλήρη έλεγχο της γερμανικής Fraport για 40 χρόνια. Έτσι, ένα μεγάλο σκάνδαλο με οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, ολοκληρώνεται και η κοινοπραξία αναλαμβάνει το έργο, αφού πρώτα δανειοδοτήθηκε με ευνοϊκούς όρους.
Το νεότερο είναι ότι με προεδρικό διάταγμα που υπογράφηκε την περασμένη Παρασκευή, η όλη επένδυση υπάγεται σε βασιλικό διάταγμα του 1953 και τον αντίστοιχο νόμο «περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού». Σύμφωνα με αυτές τις διατάξεις, η εταιρεία διασφαλίζεται απέναντι σε οποιεσδήποτε συνθήκες, αφού προβλέπεται να αποζημιωθεί ακόμα και σε περίπτωση επίταξης λόγω πολέμου. Οι περισσότεροι εκτιμούν ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για μια «ρήτρα δραχμής», αφού οι νέοι ιδιοκτήτες απαίτησαν να διασφαλιστούν τα συμφέροντά τους απέναντι σε ενδεχόμενα χρεοκοπίας και αλλαγής νομίσματος.
Το λογότυπο της ΑΑΔΕ και οι άκρες της βέργας
Σημειολογικό ενδιαφέρον έχει ο τρόπος με τον οποίο η νεοσύστατη Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρουσίασε το λογότυπό της. Αυτό αποτελείται από 6 τεμνόμενους οβολούς, των οποίων οι 12 άκρες συμβολίζουν, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, από τη μια μεριά τις αρχές της (Διαφάνεια, Δικαιοσύνη, Αξιοκρατία, Λογοδοσία, Βελτίωση και Εξωστρέφεια) και από την άλλη τους στόχους της (Φορολογική Συμμόρφωση, Πάταξη Φοροδιαφυγής-Λαθρεμπορίου, Διευκόλυνση του Επιχειρείν, Υπηρεσίες προς τους Πολίτες, Δημόσια Υγεία, Οικοδόμηση Εμπιστοσύνης).
Το δούλεμα πάει σύννεφο στην αποικία, ακόμη και στα λογότυπα. Η Αρχή φτιάχτηκε ως γνωστόν με παραγγελία των δανειστών, αντικαθιστώντας την παλιά Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, για να μπορούν εκείνοι να ελέγχουν απευθείας τα δημόσια έσοδα, με πληθώρα αρμοδιοτήτων σε έναν διοικητή, που δε λογοδοτεί πουθενά και είναι στην ουσία ένας εγκάθετος «υπουργός Οικονομικών». Τώρα προσπαθεί να πείσει τους «ιθαγενείς» ότι έχει θεάρεστους σκοπούς και δεν χρησιμεύει απλά για να ρίχνει τον… οβολό μας στο βαθύ πηγάδι του χρέους.
Τουλάχιστον η ΑΑΔΕ μας θύμισε και κάτι χρήσιμο. Ότι ο οβολός κατά την αρχαιότητα, και πριν τα νομίσματα γίνουν στρογγυλά, ήταν μεταλλική βέργα. Αλλά και ότι οι βέργες έχουν δύο άκρες και εκεί που κρατάς τη μία άκρη, μπορεί κανείς να πιάσει την άλλη και οι ρόλοι να αντιστραφούν…
Τροπολογία ασυδοσίας
Ψηφίστηκε από όλα τα κόμματα της Βουλής, εκτός από το ΚΚΕ, τροπολογία που «ρυθμίζει» το θέμα του γηπέδου της ΑΕΚ, αλλά και αποτελεί παρακαταθήκη για μελλοντικές μεγάλες επενδύσεις.
Με την τροπολογία, ορίζεται ότι οι διαδικασίες για την έκδοση οικοδομικής άδειας και την κατασκευή και επίβλεψη των έργων σχετικών με την ανέγερση αθλητικών εγκαταστάσεων χωρητικότητας άνω των 15.000 θεατών, φεύγουν από τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και περνούν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ακόμα πιο αποκαλυπτική ήταν η επιχειρηματολογία του αρμόδιου υπουργού Χρ. Σπίρτζη και άλλων βουλευτών. Αυτό που στην ουσία διατυμπάνιζαν εν χορώ στο Κοινοβούλιο, είναι ότι δεν γίνεται σε έργα όπου παίζονται μεγάλα συμφέροντα, να μπαίνουν προσκόμματα από τους κατοίκους ή τους δήμους των οποίων η ζωή διαταράσσεται. Έτσι, τα «τοπικά συμφέροντα» θα μπαίνουν στην μπάντα και ένας υπουργός θα αποφασίζει μόνος του όταν πρόκειται για μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ο Χρ. Σπίρτζης (που εμπνέεται, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωσή του, από τους Αλέξη Τσίπρα και Ανδρέα Παπανδρέου) πέταξε, τέλος, και το «καρφάκι» του για τον δήμαρχο της Ν. Φιλαδέλφειας λέγοντας με νόημα: «Εύχομαι πολλές υπηρεσίες μικρότερων δομών, όταν δεν προχωρούν σε αδειοδοτήσεις, να μη γίνεται αυτό σκόπιμα αλλά να γίνεται πραγματικά από αδυναμία»…
Νερό και ενέργεια υπό εκποίηση
Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να βρει χρηματοοικονομικό σύμβουλο σχετικά με την πώληση των ποσοστών του στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 27,30% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΥΔΑΠ (άλλο 34,03 έχει το Δημόσιο) και το 74% της ΕΥΑΘ.
Την ίδια στιγμή, πέρασε τροπολογία για τον διαχωρισμό ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ ενώ προχωρούν κανονικά τα σχέδια ιδιωτικοποίησης με τις λιγνιτικές μονάδες να βγαίνουν σε «market test» για πώληση τον Σεπτέμβριο και να ακολουθούν οι υδροηλεκτρικές μονάδες σε περίπτωση που οι πρώτες δεν πωληθούν, όπως αναμένεται.
Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην πραγματική ζωή, σε ένα «παράλληλο σύμπαν» ο Αλ. Τσίπρας, κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους δημάρχους της Αχαΐας και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, δήλωσε: «Το νερό και η ενέργεια θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Αυτό είναι εγγυημένο, όσο είμαστε εμείς εδώ»…